רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


משורר אמריקאי | משורר אמריקאי בעבר תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה משורר אמריקאי. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "משורר אמריקאי בעבר" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה משורר אמריקאי בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

מבוא: השפעתם של משוררים אמריקאים על הספרות העולמית

השירה האמריקאית, שהתפתחה במהירות במאות ה-19 וה-20, הפכה לכוח משמעותי בספרות העולמית. משוררים אמריקאים הביאו קולות חדשים, סגנונות מהפכניים ונושאים מגוונים לעולם השירה. שלושה מהמשוררים הבולטים ביותר בתקופה זו היו וולט ויטמן, עזרא פאונד ורוברט פרוסט. כל אחד מהם תרם באופן ייחודי להתפתחות השירה האמריקאית והעולמית. ויטמן, שנחשב לאבי השירה האמריקאית המודרנית, הביא סגנון חופשי ונושאים מהפכניים. פאונד, למרות היותו דמות שנויה במחלוקת, היה מחדש פואטי שהשפיע רבות על המודרניזם. פרוסט, לעומתם, שילב בין מסורת לחדשנות, והפך לקול המזוהה ביותר עם הנוף והתרבות של ניו אינגלנד.

וולט ויטמן: אבי השירה האמריקאית המודרנית

וולט ויטמן (1819-1892) נחשב לאחד המשוררים המשפיעים ביותר בהיסטוריה האמריקאית. הוא נולד בלונג איילנד וחי רוב חייו בניו יורק, שם עבד כעיתונאי ומורה לפני שהקדיש את עצמו לשירה. ספרו המפורסם ביותר, "עלי עשב", שפורסם לראשונה ב-1855 ועבר מהדורות רבות במהלך חייו, היווה מהפכה בשירה האמריקאית. ויטמן שבר את המוסכמות הפואטיות של זמנו, כותב בסגנון חופשי ומשוחרר מכבלי החריזה והמשקל המסורתיים. שירתו עסקה בנושאים מגוונים כמו דמוקרטיה, טבע, מיניות ורוחניות, והוא לא נרתע מלדון בנושאים שנחשבו טאבו בתקופתו. ויטמן ראה בעצמו את קולה של אמריקה המתפתחת, וניסה לשקף בשירתו את המגוון האנושי והנופי של ארצו. השפעתו ניכרת על דורות של משוררים אמריקאים ועולמיים, והוא נחשב לאחד האבות המייסדים של השירה המודרנית.

עזרא פאונד: מהפכן פואטי ודמות שנויה במחלוקת

עזרא פאונד (1885-1972) היה דמות מרכזית בהתפתחות השירה המודרניסטית במאה ה-20. הוא נולד באיידהו אך בילה את רוב חייו הבוגרים באירופה. פאונד היה מייסד תנועת האימג'יזם, שדגלה בשימוש בדימויים חדים וברורים ובחסכנות לשונית. הוא השפיע רבות על משוררים וסופרים אחרים בני דורו, ביניהם ט.ס. אליוט וג'יימס ג'ויס, הן כמשורר והן כעורך ומבקר. יצירתו המרכזית, "הקאנטוס", היא פואמה אפית מורכבת שעליה עבד רוב חייו. פאונד היה גם מתרגם מוערך, והביא לקוראי האנגלית יצירות מהשירה הסינית והיפנית העתיקה. עם זאת, דעותיו הפוליטיות הקיצוניות, ובמיוחד תמיכתו בפשיזם ובאנטישמיות במהלך מלחמת העולם השנייה, העיבו על מורשתו הספרותית. לאחר המלחמה הוא נעצר באשמת בגידה ואושפז בבית חולים פסיכיאטרי למשך 13 שנים. למרות הקונטרוברסיה סביב אישיותו, השפעתו על התפתחות השירה המודרנית נותרה משמעותית.

רוברט פרוסט: קולה של ניו אינגלנד

רוברט פרוסט (1874-1963) נחשב לאחד המשוררים האמריקאים האהובים והמוערכים ביותר במאה ה-20. הוא נולד בסן פרנסיסקו אך עבר לניו אינגלנד בילדותו, והנופים והתרבות של אזור זה היוו השראה מרכזית ליצירתו. פרוסט פיתח סגנון ייחודי המשלב בין צורות שיריות מסורתיות לבין תוכן ושפה מודרניים. שיריו מתאפיינים בפשטות לכאורה, אך מכילים לעתים קרובות רבדים עמוקים של משמעות ופילוסופיה. הוא עסק בנושאים כמו טבע, בדידות, בחירות בחיים ומערכות יחסים אנושיות. שיריו המפורסמים ביותר, כמו "הדרך שלא נבחרה" ו"עצירה ליד יער בערב שלג", הפכו לחלק בלתי נפרד מהתרבות האמריקאית. פרוסט זכה בארבעה פרסי פוליצר לשירה והפך למעין משורר לאומי של ארצות הברית, כאשר הוקרא שיר בטקס ההשבעה של הנשיא האמריקאי ג'ון פ. קנדי ב-1961.

מורשתם הספרותית והתרבותית

השפעתם של ויטמן, פאונד ופרוסט על עולם השירה והספרות נמשכת עד היום. ויטמן השפיע על דורות של משוררים אמריקאים, מאלן גינסברג ועד למשוררים עכשוויים, והפך לסמל של החופש היצירתי והרוח האמריקאית. פאונד, למרות הקונטרוברסיה סביב אישיותו, נותר דמות מפתח בהבנת המודרניזם הספרותי, והשפעתו ניכרת בשירה הניסיונית והאוונגרדית. פרוסט הפך לקול המזוהה ביותר עם הנוף והתרבות של ניו אינגלנד (אזור בארה"ב), ושיריו ממשיכים להילמד ולהיקרא בהרחבה. יצירותיהם של שלושת המשוררים תורגמו לשפות רבות והפכו לחלק מהקאנון הספרותי העולמי. הם ממשיכים להיות נושא למחקר אקדמי ולהשפיע על יוצרים עכשוויים בתחומי הספרות, המוזיקה והאמנות החזותית.

סיכום: חשיבותם בהתפתחות השירה האמריקאית

וולט ויטמן, עזרא פאונד ורוברט פרוסט מייצגים שלוש נקודות ציון מרכזיות בהתפתחות השירה האמריקאית. ויטמן סלל את הדרך לשירה אמריקאית ייחודית, משוחררת מהמסורות האירופאיות. פאונד הוביל את המהפכה המודרניסטית, מרחיב את גבולות השפה והצורה השירית. פרוסט, בתורו, הצליח לשלב בין מסורת לחדשנות, יוצר שירה שדיברה אל לבם של האמריקאים הפשוטים תוך שמירה על מורכבות אמנותית. יחד, הם שיקפו ועיצבו את התרבות האמריקאית לאורך תקופה של שינויים דרמטיים, מהמחצית השנייה של המאה ה-19 ועד אמצע המאה ה-20. מורשתם ממשיכה להדהד בשירה ובתרבות העכשווית, מזכירה לנו את כוחה של השירה לשקף, לאתגר ולעצב את החברה בה היא נוצרת. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות: כץ, פו
פתרון 3 אותיות: ג'ין, ג'רל, האב, האס, לרר, נאש, ריץ'
פתרון 4 אותיות: גאסט, דיקי, ווקר, מדסן, פרקר, רנדל
פתרון 5 אותיות: הולמס, ויטמן, זאנדט, מרדית', פרוסט, פרייל, פרקוף, קמרון, קרואק, קריין, שפירו
פתרון 6 אותיות: אפדייק, ליפטון, קרוסבי
פתרון 7 אותיות: אובריאן, לונגפלו (משורר אמריקאי במאה ה-19), מורטנסן, רוזנפלד
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:
אדגר אלן פו (סופר ומשורר אמריקאי), אדגר גאסט, אדריאן ריץ', אוגדן נאש, אוליבר ונדל הולמס האב, אליס ווקר, אלף כץ, אסתר קמרון, גבריאל פרייל, ג'ון אפדייק, ג'יימס דיקי, ג'יימס ליפטון, ג'יימס ס. הולמס, ג'ק קרואק (משורר אמריקאי מ"דור הביט"), דדלי רנדל, דורותי פרקר (משורר אמריקאית), הא ג'ין, הארט קריין, הנרי וודסוורת' לונגפלו, הנרי תורו, וולט ויטמן, ויגו מורטנסן, ויליאם מרדית', טום לרר, מארק אובריאן, מוריס רוזנפלד, מיינקה כץ, מייקל מדסן, סטיבן ואן זאנדט, סטיוארט פרקוף, פט פרקר, קארל שפירו, קארס קרוסבי, רוברט האס, רוברט פרוסט, רנדל ג'רל

ביטויים דומים: משורר אמריקאי שם משפחה, משורר אמריקאי 7 אותיות, משורר אמריקאי בעבר מילה נרדפת, משורר אמריקאי תשחץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו