רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


כלי נשק קר | כלי נשק קר תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה כלי נשק קר. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "כלי נשק קר" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה כלי נשק קר בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 
כלי נשק קרים: מאבן ועד פלדה - התפתחות ושימושים

מבוא: הגדרת נשק קר והתפתחותו ההיסטורית

נשק קר הוא מונח המתייחס לכלי נשק שאינם מכילים חומרים המפיקים אש או חום כתוצאה משימוש באבק שריפה או חומרי נפץ. התפתחותם של כלי נשק אלה מהווה נדבך משמעותי בהיסטוריה האנושית, החל מהתקופה הפרהיסטורית ועד ימינו. בתקופות הקדומות ביותר, האדם השתמש בחומרים זמינים כמו אבן, עץ ועצמות ליצירת כלי נשק פשוטים. עם התפתחות הטכנולוגיה והמטלורגיה, החלו בני האדם לייצר כלי נשק מתוחכמים יותר ממתכות שונות. השימוש בנשק קר היה נפוץ בשדות הקרב לאורך אלפי שנים, עד להמצאת הנשק החם שהחליף בהדרגה את מקומו של הנשק הקר כנשק העיקרי בשדה הקרב. עם זאת, חשיבותו של הנשק הקר נותרה משמעותית בהיבטים שונים של חיי היומיום, בטקסים תרבותיים ובשימושים צבאיים מסוימים גם בעת המודרנית.

כלי אבן פרהיסטוריים: יסודות הנשק הקר

בתקופה הפרהיסטורית, האדם הקדמון פיתח את כלי הנשק הראשונים מחומרים טבעיים זמינים. כלי האבן היו מהנפוצים ביותר, והם סווגו לשתי קבוצות עיקריות: "אבנים שבביות" ו"אבנים כתושות". האבנים השבביות, שכללו סוגים כמו צור, בזלת, כלקדון ואובסידיאן, עברו תהליך עיבוד מדויק הנקרא רדוקציה ליטית. בתהליך זה, האומן היה מסיר שבבים קטנים מהאבן כדי ליצור כלי חד ומדויק. לעומתן, האבנים הכתושות, כמו בזלת וריוליט, שימשו בעיקר לעיבוד מזון ולא התאימו לתהליך הרדוקציה הליטית. טכניקות הייצור השתכללו עם הזמן, וכללו שימוש בשני סוגי אבנים - אחת רכה והשנייה קשה - כדי ליצור כלים מדויקים יותר. חשוב לציין כי לעיתים נעשה שימוש באבנים שיובאו ממרחקים, מה שמעיד על חשיבותם של חומרי גלם איכותיים ועל קיומם של קשרי מסחר מוקדמים. כלי האבן שימשו למגוון רחב של מטרות, החל מציד וכלה בעיבוד מזון ולחימה, והיוו את הבסיס להתפתחות הטכנולוגית של כלי הנשק בתקופות מאוחרות יותר.

החרב: מלכת כלי הנשק הקרים

החרב, אחד מכלי הנשק הקרים המזוהים ביותר, עברה התפתחות משמעותית לאורך ההיסטוריה. מבנה החרב הבסיסי כולל להב ארוך, בדרך כלל עשוי מתכת, וניצב שבו אוחזים. הלהב מאופיין בלפחות צד אחד משויף וחד, ולעתים קרובות בקצה מחודד לדקירה. הניצב מורכב מכמה חלקים: הידית, שבה אוחזים; ה"תפוח ניצב" או הגולה בקצה התחתון, המשמש לאיזון ואחיזה; והשמורה (או ה-hand-guard) בקצה הקרוב ללהב, המגנה על היד מפני פגיעה. צורת השמורה השתנתה לאורך הזמן ובין תרבויות שונות - מהצלב הפשוט של חרבות ימי הביניים ועד לסלסלת המתכת המורכבת של חרבות הסיף במאה ה-17. החרבות שימשו ככלי נשק עיקרי בקרבות פנים אל פנים במשך אלפי שנים, והן מילאו תפקיד חשוב לא רק בלחימה, אלא גם כסמל מעמד, כחלק מטקסים דתיים ותרבותיים, וכאובייקט אמנותי. התפתחות החרב שיקפה את ההתקדמות הטכנולוגית בעיבוד מתכות ואת השינויים בטקטיקות הלחימה לאורך ההיסטוריה.

הפגיון: נשק קטן אך קטלני

הפגיון, כלי נשק קר הארוך מסכין אך קצר מחרב, מהווה דוגמה מצוינת לנשק רב-תכליתי שהתפתח לאורך ההיסטוריה. הפגיונות הראשונים הופיעו כבר בתקופת הברונזה, באלף השלישי לפני הספירה, והיוו למעשה את הבסיס להתפתחות החרב. בניגוד לחרבות הארוכות והכבדות, הפגיון היה קל יותר לנשיאה והסתרה, מה שהפך אותו לנשק פופולרי לא רק בקרב לוחמים, אלא גם בקרב אזרחים שחיפשו אמצעי להגנה עצמית. הפגיון מאופיין בלהב דו-צדדי חד, אם כי ישנם גם פגיונות המיועדים לדקירה בלבד. לאורך ההיסטוריה, פותחו סוגים רבים של פגיונות למטרות ספציפיות, כגון פגיונות הטלה, פגיונות חודרי שריון, ופגיונות "סטילטו" ששימשו מתנקשים. בימינו, יחידות קומנדו עדיין משתמשות בגרסאות מודרניות של הפגיון, כמו "סכין הקומנדו" הרב-תכליתית, המשלבת יכולות תקיפה עם כלי הישרדות. השימוש המתמשך בפגיונות מדגיש את יעילותם ואת הערך הטקטי שלהם, גם בעידן של נשק מתקדם.

השברייה והחנג'אלי: כלי נשק קרים ייחודיים

השברייה והחנג'אלי מייצגים סוגים ייחודיים של כלי נשק קרים, המשקפים מסורות תרבותיות ספציפיות. השברייה, סכין ערבי מסורתי, מאופיין בלהב ונדן מעוקלים בקצותיהם. מעבר להיותו כלי שימושי, השברייה נושא לעיתים קרובות משמעות תרבותית עמוקה, כאשר רבים מהם מיוצרים בעבודת יד ונושאים סמלים משפחתיים. השבריות היוקרתיות ביותר עשויות להיות מעוטרות בכסף ואף בזהב, מה שהופך אותן לפריטי אספנות מבוקשים. החנג'אלי, לעומת זאת, הוא סוג של פגיון הנפוץ באזור הקווקז. שני כלי נשק אלה מדגימים כיצד כלי נשק קרים יכולים לשמש לא רק כאמצעי לחימה, אלא גם כביטוי של זהות תרבותית ומעמד חברתי. הם מהווים עדות לכך שגם בעידן המודרני, לכלי נשק קרים יש תפקיד משמעותי בטקסים, במסורות ובאומנות של תרבויות שונות ברחבי העולם.

גרזן הקרב: מכלי עבודה לנשק קטלני

גרזן הקרב מהווה דוגמה מרתקת לאבולוציה של כלי עבודה לכלי נשק מתוחכם. בניגוד לגרזני עבודה, גרזני קרב עוצבו במיוחד ללחימה, עם משקל קל יותר ופרופיל להב צר יותר לשיפור יכולות החיתוך. משקלם של גרזני קרב נע בדרך כלל בין 500 גרם ל-3 קילוגרם, עם אורך ידית שנע בין 30 ס"מ ל-1.5 מטרים. העיקרון המרכזי בשימוש בגרזן קרב הוא ניצול האנרגיה הקינטית והמומנט שנוצר על ידי הנפת הגרזן, מה שמאפשר פגיעה חזקה ומרוכזת באמצעות הלהב. לאורך ההיסטוריה, פותחו סוגים שונים של גרזני קרב, כולל כאלה עם דוקרנים נוספים, פטישים בגב הלהב, או להבים מושחזים בחלקם התחתון לתפיסת מגנים או חלקי שריון. הפופולריות של גרזני הקרב נבעה מיתרונות רבים: הם היו זולים יחסית לייצור, דרשו פחות מיומנות בהכנתם מאשר חרבות, והיו מוכרים לרבים בשל השימוש הנרחב בגרזנים ככלי עבודה. גרזני הקרב היו אפקטיביים במיוחד נגד שריון ומגנים, מה שהפך אותם לנשק מועדף בקרבות רבים לאורך ההיסטוריה.

סיכום: מורשת הנשק הקר בעולם המודרני

למרות העלייה בשימוש בנשק חם ובטכנולוגיות לחימה מתקדמות, הנשק הקר ממשיך למלא תפקידים חשובים בעולם המודרני. ביחידות צבאיות מיוחדות, כלים כמו סכיני קומנדו עדיין משמשים למשימות מיוחדות ולהישרדות בשטח. במשטרה ובכוחות אכיפת החוק, נשק קר משמש לעתים קרובות למשימות של שמירה על הסדר הציבורי, שבהן יש צורך בכוח מבוקר יותר מאשר זה המופעל על ידי נשק חם. בתחום האזרחי, נשק קר ממשיך למלא תפקיד בהגנה עצמית ובספורט, עם ענפים כמו סיוף ואמנויות לחימה המשמרים מסורות עתיקות. יתר על כן, תחום האספנות של נשק קר פורח, עם ארגונים כמו עמותת אספני נשק קר היסטורי ואתנוגרפי (א.נ.ק.ה) וההתאחדות הישראלית של אספני נשק קר (IKWT) המקדמים את השימור והמחקר של כלי נשק היסטוריים. מורשת הנשק הקר ממשיכה להשפיע גם על התרבות הפופולרית, עם ייצוגים רבים בספרות, קולנוע ומשחקי וידאו. לסיכום, למרות השינויים הטכנולוגיים המשמעותיים בתחום הלחימה, הנשק הקר נותר חלק בלתי נפרד מהמורשת האנושית, משקף היסטוריה עשירה של חדשנות טכנולוגית ותרבותית, ומוסיף להיות רלוונטי בהיבטים שונים של החיים המודרניים. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות: חץ
פתרון 3 אותיות: אלה, חרב, להב, 
סאי, סיף (כלי נשק 
ארוך להב), קלע
פתרון 4 אותיות: גרזן, חנית, לטהי (כלי לחימה הודי), מצ'טה, סכין, רובה, רומח
פתרון 5 אותיות: דוקרן, כידון, פגיון, רונדל
פתרון 6 אותיות: אגרופן, בומרנג, האלברד, נונצ'קו, שברייה, שוריקן
פתרון 7 אותיות:
פתרון 8 אותיות ומעלה:
סרבוסייק
פתרון של שתי מילים ומעלה: חץ וקשת, רובה אוויר

ביטויים דומים: כלי נשק קר 3 אותיות,כלי נשק קר מילון, כלי נשק קר פירוש, כלי נשק קר מילה נרדפת, כלי נשק קר תשחץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו