רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


פסל מקראי | פסל במקרא תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה פסל במקרא. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "פסל מקראי" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה פסל מקראי בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

פסל מקראי

ביטוי זה פותח חלון אל עולם מרתק של אמנות, היסטוריה ואמונה. פסלים אלו, המבוססים על דמויות וסיפורים מהתנ"ך, נושאים בחובם משמעות עמוקה הן מבחינה אסתטית והן מבחינה רוחנית.

הגדרה:

פסל מקראי הוא יצירת אמנות פסולית המתארת דמות מקראית או סיפור מהתנ"ך. פסלים אלו יכולים להיות עשויים מחומרים שונים, כגון אבן, ברונזה, עץ או חרס, ויכולים להימצא במקומות שונים, כגון בתי כנסת, מוזיאונים, אתרים ארכאולוגיים ועוד.

מאפיינים:

  • נושאים: פסלים מקראיים מתארים מגוון רחב של נושאים מהתנ"ך, החל מדמויות בולטות כמו משה ואברהם ועד אירועים היסטוריים כמו יציאת מצרים וחורבן בית המקדש.
  • סגנונות: פסלים מקראיים נוצרו לאורך ההיסטוריה בסגנונות אמנותיים שונים, החל מהעת העתיקה ועד ימינו. סגנונות אלו משקפים את התרבות והחברה בהם נוצרו הפסלים.
  • טכניקות: פסלים מקראיים נעשים בטכניקות פיסול מגוונות, כגון פיסול ידני, יציקה, הדפסה תלת-ממדית ועוד.
  • משמעות: פסלים מקראיים נושאים בחובם משמעות עמוקה הן מבחינה אסתטית והן מבחינה רוחנית. הם יכולים לעורר רגשות, להעביר מסרים ולעודד מחשבה.

דוגמאות:

  • פסל העגל הזהב: פסל זה, המתואר בספר שמות, נוצר על ידי בני ישראל לאחר שמשה עלה להר סיני. הפסל מסמל את חוסר האמונה של בני ישראל באלוהים ואת נטייתם לעבודת אלילים.
  • פסל דוד: פסל זה, שנוצר על ידי מיכלאנג'לו, מתאר את דוד המלך לפני קרבו עם גוליית. הפסל מסמל את האומץ, העוצמה והאמונה של דוד.
  • פסל נמרוד: פסל זה, שנוצר על ידי יצחק דנציגר, מתאר צייד חזק וחסון, הפך לסמל חזותי מובהק של תנועת "הכנענים", שדגלה בניתוק מהזהות היהודית הגלותית ובחיבור עמוק לאדמה ולתרבות

השפעות:

  • השפעה על אמנות: פסלים מקראיים השפיעו רבות על התפתחות אמנות הפיסול לאורך ההיסטוריה. אמנים רבים הושפעו מהנושאים, הסגנונות והטכניקות של פסלים אלו.
  • השפעה על תרבות: פסלים מקראיים תרמו רבות להעברת סיפורים וערכים מהתנ"ך לדורות הבאים. הם מהווים חלק בלתי נפרד מהתרבות היהודית והישראלית.
  • השפעה על דת: פסלים מקראיים שימשו לאורך ההיסטוריה ככלי להעברת מסרים דתיים ולעידוד אמונה. הם מוצבים בבתי כנסת ובמקומות קדושים אחרים, ומשמשים כמקור השראה לתפילה והתבוננות.

לסיכום:

פסל מקראי הוא יצירת אמנות בעלת חשיבות רבה הן מבחינה אסתטית והן מבחינה רוחנית. פסלים אלו נושאים בחובם משמעות עמוקה, מעוררים רגשות, מעבירים מסרים ומעודדים מחשבה. הם מהווים חלק בלתי נפרד מהתרבות היהודית והישראלית, ותורמים רבות להעברת סיפורים וערכים מהתנ"ך לדורות הבאים. בהצלחה !



מודעות



פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה: 
עגל הזהב
ביטויים דומים: מה זה פסל במקרא, פסל במקרא פירוש, פסל במקרא תשחץ, פסל מקראי מילה נרדפת, פסל מקראי מילון, פסל מקראי 7 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו