רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


קיבוץ בגוש עציון | התנחלות וקיבוץ בגוש עציון תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה קיבוץ בגוש עציון. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "התנחלות וקיבוץ בגוש עציון" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה קיבוץ בגוש עציון בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

קיבוצים בגוש עציון  

ראש גבעה ירוקה צפופה בחלוציות דתית

על פסגות הרי הר חברון, בלבו של גוש עציון ההיסטורי, נוסדו קיבוצים דתיים ייחודיים שעליהם אף עין לא תעצום. כפר עציון, מגדל עוז ומשואות יצחק הם שלושת הקיבוצים הדתיים היחידים באזור זה, שזורים בטבורם של ההרים הגבוהים כמו עגילים עוטרים את השערות הארוכות של האריה השוכן בתוך מעוז ההר. חלוצים אמיצים שהשריש והעמיקו שורשים עמוקים בשרשרת הרי יהודה ובאדמתה הפוריה, הם מנציחים את מורשת ההתיישבות הדתית החלוצית באזור זה שנמשכת מאות שנים.

מקווה החלוציות - גוש עציון במבט היסטורי

היישוב היהודי הראשון בגוש עציון החל בשנת 1927 עם הקמת "מגדל עדר" שהתקיים כשנתיים לפני שנהרס במאורעות תרפ"ט. בשנת 1943, לאחר מאמצים רבים של חברת "אל ההר", הוקם במקום הראשון קיבוץ משואות יצחק. כפר עציון עצמו קם בשנת 1943 וכעבור זמן קצר חוברו אליו עוד שלושה קיבוצים כדי להגן על דרך הגישה לירושלים מפני התקפה מדרום. השורשים ההיסטוריים העמוקים של ההתיישבות הדתית העקשנית בגוש הם שהניחו את היסודות להתיישבות החלוצית בימינו אנו.

בין עבר היסטורי מפואר לעתיד חדשני:

  • קיבוץ כפר עציון:

מוקד ההתיישבות הראשוני של גוש עציון הוא קיבוץ כפר עציון, הקיבוץ הדתי הוותיק ביותר באזור שהוקם כבר בשנת 1943 על ידי קבוצה של ניצולי שואה מאירופה. במהלך מלחמת העצמאות רוקם סביבו אחד הקרבות החשובים על דרך הגישה לירושלים מפני פלישה מכיוון הדרום. חברי הקיבוץ לחמו בתעוזה רבה להגנת הדרך לירושלים ורבים מהם נפלו בקרבות אכזריים. כיום הקיבוץ מהווה מרכז תרבותי ותיירותי מרכזי באזור, ובו מוזיאונים מרתקים שחושפים את סיפור ההתיישבות המופלא והטראגי של המקום.

  • קיבוץ מגדל עוז:

לא בכדי קרוי היישוב "מגדל עוז" שהרי העוז וההתמדה היו נר לרגליהם של מייסדיו הצעירים, יוצאי תנועת בני עקיבא שהגיעו להקימו בשנת 1977. נטוע על חורבות יישוב קדום ממלכתי מימי בית שני, הקיבוץ שוכן על פסגת הר עציון וממנו נשקפות תלפיות הרים וגבעות מרהיבות שמשכו אליו סטודנטיות תלמידות חכמים הלומדות במדרשה לנשים החשובה שבמקום. המדרשה שוכנת בתוך הקיבוץ יחד עם המכללה האקדמית הרצוג המכשירה מורות דתיות צעירות להוראה במקצועות שונים.

  • קיבוץ משואות יצחק:

מראהו של משואות יצחק מזכיר אי טרופי מוקף במימי שלווה של אגם צחור. שדות חיטה וכותנה ירוקים מוארים באור עמום של שקיעה ירושלמית מלאת תפארת, ועדרי צאן וגמלים שוטטים חופשי מכל עכבה בתוך שבילי הכפר השקטים. מראות כפריים ידידותיים אלה הם שמושכים פנימה חלוצים דתיים צעירים רבים - אוהבי טבע ואדמה, רוח מרחבים ושקט כפרי שאין כמוהו. המושב הוקם בראשיתו בשנת 1949 על ידי קבוצת חברי קיבוץ משואות יצחק מגוש עציון ששרדו את פרעות תש"ח.

אטרקציות בגוש עציון

מסלול מעיינות גוש עציון:

גוש עציון משופע באתרי טבע קסומים, ואחד מהם הוא מסלול מעיינות גוש עציון. לאורך המסלול, בן 2 קילומטרים, תגלו שרידים היסטוריים מרתקים מימי בית שני, ביניהם מערכת מקוואות עתיקה ומערות מסתור. המסלול משלב טבע יפהפה עם היסטוריה מרתקת, ותוכלו ליהנות מנופים עוצרי נשימה, צמחייה ייחודית כמו עצי אורן ירושלמי ואלוני מצוי עתיקים, וגם מעיינות צלולים וקרירים.

בין המעיינות שתגלו במהלך המסלול:

עין סג'מה: מעיין קסום עם בריכה נהדרת, המים נקיים כל עונות השנה וגובה המים בבריכה כמטר וחצי.
בריכת דובק: בריכה יפהפייה שנבנתה לזכרו של דב ויינשטוק ז"ל, מחלוצי המתיישבים בגוש עציון.
עין חובלה: מעיין עתיק עם שרידי טרסות עתיקות, קבר שייח' ומערת קבורה מימי בית שני.

טיול רטוב ב"אמת הביאר":

חוויה ייחודית ומרגשת במיוחד בגוש עציון היא טיול ב"אמת הביאר" - אמת מים עתיקה ומרשימה, נותנת הצצה מרתקת אל ימי בית שני ופרויקטי הבנייה המפוארים של המלך הורדוס. טיול בתוך האמה, שהובילה מים לירושלים ולבית המקדש, הוא חוויה ייחודית לכל המשפחה, המשלבת טבע עוצר נשימה, היסטוריה מרתקת והרפתקה במנהרות עתיקות.

במאה הראשונה לפנה"ס, בימי הורדוס, נבנתה מערכת מים מורכבת שאורכה כ-20 ק"מ, תוך התגברות על קשיים הנדסיים רבים. "אמת הביאר" היא חלק ממערכת זו, והיא חצובה בסלע לאורך 2.8 ק"מ, תוך התחשבות מדויקת בשיפועים ובזרימת המים. לאורך האמה ניתן לראות פירים ששימשו את החוצבים, עדות ליכולות ההנדסיות המרשימות של אותה תקופה.

לסיכום - דור הבא של החלוץ הדתי

הקיבוצים הדתיים בגוש עציון, עם מגוון היבטיהם התרבותיים והחברתיים, הם הדור הבא והמשכו של החלוץ הדתי שממשיך את מורשת הדורות הקודמים של החלוצים המייסדים הנועזים, אך עם עידון נוסף ופריצת גבולות חדשה. הם צועדים ברגליים מגושמות אך עם ראש זקוף וגאוות יהודים בעלי אמונה, שפורצים דרך חדשה בדרך ההתיישבות היהודית בארץ ישראל ובאזורים הגבוליים שלה.

מעבר לחלוציות החקלאית והביטחונית המסורתית, הקיבוצים הדתיים בגוש עציון מובילים גם חלוציות תרבותית ורוחנית ייחודית. בתי המדרש והמדרשות בקיבוצים אלה פותחים את שעריהם לחילונים וחרדים כאחד, לצעירים ומבוגרים מהארץ ומחו"ל, לשילוב מרתק של לימוד תורה עם חוויה יישובית וחקלאית. חלוציות זו של שילוב עולמות מגשרת בין פערים ויוצרת הידברות ערכית מרתקת. בהצלחה !



מודעות



פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה: 
כפר עציון, מגדל עוז, ראש צורים
ביטויים דומים: שם של קיבוץ בגוש עציון, התנחלות וקיבוץ בגוש עציון 8 אותיות, קיבוץ בגוש עציון מילה נרדפת, קיבוץ בגוש עציון תשחץ, שם של התנחלות וקיבוץ בגוש עציון
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו