רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


קיבוץ באזור חיפה | קיבוץ במחוז חיפה תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה קיבוץ במחוז חיפה. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "קיבוץ באזור העיר חיפה " יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים כדוגמת: ידיעות אחרונות, מעריב או ישראל היום, וגם במגזינים השונים כמו: שבועון לאשה, פנאי פלוס, מוסף 7 ימים ועוד... 
לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה קיבוץ במחוז חיפה  בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

הקיבוץ כדרך חיים ייחודית: שיתוף, שוויון וחיבור לאדמה

הקיבוץ, תופעה ייחודית בנוף הישראלי, הוא הרבה יותר מסתם צורת התיישבות. הקיבוץ הוא מודל לחיים משותפים המבוסס על ערכים של שיתוף, שוויון, ערבות הדדית וחיבור לאדמה. השורשים ההיסטוריים של הקיבוץ נעוצים בתקופת העלייה השנייה, כאשר קבוצות חלוצים חיפשו דרך לבנות חיים חדשים בארץ ישראל. הם הקימו יישובים שיתופיים שבהם הכל היה משותף – האדמה, התוצרת, ואפילו גידול הילדים. הקיבוצים התפתחו והתרחבו לאורך השנים, והפכו לחלק בלתי נפרד מהנוף והחברה הישראלית. אזור חיפה, על עמק זבולון הפורה וחוף הכרמל המרהיב, הוא ביתם של קיבוצים רבים ומגוונים, שכל אחד מהם מציע סיפור ייחודי ומעניין.

מועצה אזורית זבולון: פסיפס של קיבוצים בלב העמק

מועצה אזורית זבולון, השוכנת בעמק הפורה הנושא את אותו שם, היא ביתם של קיבוצים רבים המהווים חלק בלתי נפרד מהנוף החקלאי והקהילתי של האזור. העמק, הקרוי על שם שבט זבולון המקראי, הוא אזור חקלאי פורה ומרכז תעשייתי חשוב. הקיבוצים בזבולון מתאפיינים בשילוב ייחודי של חקלאות מסורתית, תעשייה מתקדמת ויזמות חדשנית. הם משמרים את הערכים הקיבוציים של שיתוף ושוויון, תוך כדי התמודדות עם אתגרי המאה ה-21.

אחד הקיבוצים הבולטים במועצה הוא שער העמקים, שהוקם בשנת 1935 על ידי עולים מרומניה ויוגוסלביה. הקיבוץ מתפרנס בעיקר ממפעל "כרומגן" לייצור דודי שמש, וכן מענפי חקלאות כמו רפת, מטעי אבוקדו וגידולי שדה. בנוסף, פועל בקיבוץ בית סיעודי בשם "מול כרמל", המספק שירותי טיפול לקשישים.

שער העמקים: שילוב של חקלאות, תעשייה וקהילה

אחד הקיבוצים הבולטים במועצה הוא שער העמקים, השוכן בין עמק יזרעאל לעמק זבולון, ומכאן שמו. הקיבוץ הוקם בשנת 1935 על ידי עולים מרומניה ויוגוסלביה, שעסקו בחקלאות ובשמירה על היישוב מפני התקפות. כיום, הקיבוץ מתפרנס בעיקר ממפעל "כרומגן" לייצור דודי שמש, וכן מענפי חקלאות כמו רפת, מטעי אבוקדו וגידולי שדה. בנוסף, פועל בקיבוץ בית סיעודי בשם "מול כרמל", המספק שירותי טיפול לקשישים. שער העמקים הוא דוגמה לקיבוץ ששמר על אופיו הקהילתי, תוך כדי פיתוח ענפי תעשייה ושירותים.

מועצה אזורית חוף הכרמל: קיבוצים בין הרים לים

מועצה אזורית חוף הכרמל, המשתרעת בין מורדות הכרמל לים התיכון, היא ביתם של קיבוצים ייחודיים הנהנים מנוף עוצר נשימה ומקרבה לים. הקיבוצים בחוף הכרמל מתאפיינים בקשר חזק לטבע ולסביבה, ומציעים שילוב של חקלאות, תעשייה ותיירות.

אחד הקיבוצים המרתקים במועצה הוא נחשולים, שהוקם בשנת 1948 על אדמות הכפר הערבי טנטורה. הקיבוץ עבר תהליך הפרטה וכיום הוא יישוב קהילתי עם שכונת הרחבה גדולה. בתחומי הקיבוץ פועלים עסקים פרטיים רבים, כולל מתפרה, מוסך, קונדיטוריה, בית קפה, משרד אדריכלות, חברת שרטוט, מסגריה, דיר כבשים, סטודיו לציור ומועדון צלילה. בנוסף, מפעיל הקיבוץ בית מלון ובריכות דגים.

נווה ים: מקיבוץ דייגים ליישוב קהילתי

נווה ים, השוכן על קו החוף מדרום-מערב לעתלית, הוקם בשנת 1939 על ידי חברי תנועת הנוער "גורדוניה מעפילים". הקיבוץ התבסס בתחילה על ענף הדיג, אך בהמשך פיתח גם ענפי חקלאות ותעשייה. בשנת 2009, בעקבות קשיים כלכליים, נקלטו בקיבוץ עשרות ממפוני גוש קטיף. כיום, הקיבוץ נמצא בצומת דרכים לגבי עתידו, ושוקל להפוך ליישוב קהילתי. סיפורו של נווה ים הוא סיפור של התמודדות עם אתגרים, חיפוש אחר פתרונות יצירתיים ושאיפה לשמר את הקהילה ואת החיבור לאדמה.

חינוך ותרבות בקיבוצי חיפה: דגש על ערכים קהילתיים וחיבור לטבע

מערכת החינוך בקיבוצי חיפה נחשבת לאחת האיכותיות והייחודיות בארץ. היא מתאפיינת בבתי ספר משותפים, שבהם לומדים יחד ילדי הקיבוץ והסביבה, ללא הבדלי דת, מעמד או יכולת. הדגש הוא על ערכים קהילתיים, חיבור לטבע ולסביבה, ופיתוח חשיבה עצמאית ויצירתית.

במועצה אזורית חוף הכרמל פועלים שני בתי ספר על יסודיים איכותיים: "בית הספר המשותף חוף הכרמל" ו"כפר גלים, בית חינוך אזורי חוף הכרמל". בעבר, בתי הספר בקיבוצים היו נפרדים, אך בשנות ה-90 הם אוחדו לבתי ספר אזוריים.

בקיבוצים פועלים גם מרכזים קהילתיים וחוגים שונים, המציעים פעילויות תרבות, ספורט ופנאי לכל הגילאים. מרכז מיר"ב ("מרכז יצחק רבין") והיכל התרבות "מוזה" הם דוגמאות למרכזים קהילתיים פעילים באזור חוף הכרמל.

אתגרים והזדמנויות בקיבוצים של המאה ה-21: בין מסורת לחדשנות

הקיבוצים של המאה ה-21 מתמודדים עם אתגרים רבים, כמו הזדקנות האוכלוסייה, קליטת חברים חדשים ושימור הערכים הקיבוציים המסורתיים. במקביל, הם נדרשים להתאים את עצמם למציאות המשתנה, לפתח מקורות הכנסה חדשים וליצור שיתופי פעולה עם הסביבה.

תהליכי ההפרטה, שהחלו בקיבוצים רבים בשנות ה-80 וה-90, הביאו לשינויים משמעותיים במבנה הכלכלי והחברתי של הקיבוצים. כיום, רבים מהקיבוצים מתפרנסים מתעשייה, תיירות ושירותים, לצד ענפי החקלאות המסורתיים.

הקיבוצים של היום הם קהילות דינמיות ויצירתיות, המחפשות דרכים חדשות לשמר את הערכים הקיבוציים ולהתאים אותם למציאות המשתנה. הם מהווים מודל לחיים משותפים, קיימות וחדשנות, ומציעים אלטרנטיבה לחיים העירוניים המודרניים.

סיכום: הקיבוץ כמודל לחיים משותפים, שיתוף פעולה וחיבור לאדמה

הקיבוצים באזור חיפה, בעמק זבולון ובחוף הכרמל, הם דוגמה חיה לקהילות הממשיכות לשמר את הערכים הקיבוציים של שיתוף, שוויון וערבות הדדית. הם מציעים שילוב ייחודי של חקלאות, תעשייה, תיירות וחינוך, ומהווים מודל לחיים משותפים המבוססים על קיימות, חדשנות וחיבור לטבע.

הקיבוצים מזמינים אתכם לבקר ולחוות את אורח החיים הייחודי שלהם, להכיר את ההיסטוריה והתרבות שלהם, וליהנות מהנוף המרהיב והאווירה הקהילתית החמה. ביקור בקיבוץ הוא הזדמנות להתחבר לשורשים של החברה הישראלית, ללמוד על ערכים חשובים כמו שיתוף פעולה ודאגה לזולת, ולחוות חוויה מעשירה ובלתי נשכחת. בהצלחה !



מודעות



פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: מגל, מצר
פתרון 4 אותיות: אושה, יגור
פתרון 5 אותיות: ברקאי, מענית, רגבים 
פתרון 6 אותיות: משמרות
פתרון 7 אותיות:
החותרים, 
נחשולים 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
בית אורן, גן שמואל, כפר גליקסון, כפר המכבי, להבות חביבה, מעגן מיכאל, נווה ים, עין כרמל, עין שמר, רמת יוחנן, שדות ים, שער העמקים
ביטויים דומים: שם של קיבוץ באזור חיפה ,קיבוץ באזור העיר חיפה מילון, קיבוץ באזור חיפה 3 אותיות, שם של קיבוץ במחוז חיפה, קיבוץ במחוז חיפה תשחץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

2 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו