רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מסוגי הקורבנות בבית המקדש | אחד מסוגי הקרבנות בבית המקדש תשבץ | אחד מסוגי הקרבנות שהוקרבו בבית המקדש מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מסוגי הקרבנות בבית המקדש. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "אחד מסוגי הקורבנות בבית המקדש" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים כדוגמת: ידיעות אחרונות, מעריב או ישראל היום, וגם במגזינים השונים כמו: שבועון לאשה, פנאי פלוס, מוסף 7 ימים ועוד... 
לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה אחד מסוגי הקורבנות שהוקרבו בבית המקדש בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

לא מה שחשבתם: המשמעות האמיתית מאחורי "קורבן"

רבים נוטים לחשוב על הקורבנות במונחים של ויתור כואב או, להבדיל, כניסיון "להאכיל" כוח עליון, אך התפיסה היהודית מציגה סיפור שונה לחלוטין. המילה "קורבן" עצמה נגזרת מהשורש ק.ר.ב, ומגלה לנו שהמטרה העיקרית של הטקס הייתה יצירת קרבה רוחנית בין האדם לבין הבורא. בניגוד לתרבויות עתיקות אחרות, ביהדות לאל אין גוף, אין דמות ובוודאי שאין צרכים גשמיים כמו רעב או צמא. כאשר המקורות משתמשים בביטוי "ריח ניחוח", הכוונה אינה להנאה פיזית, אלא לתחושת נחת-רוח הנובעת מכך שרצונו של האל נעשה בעולם. הבאת הקורבן הוגדרה כ"עבודה", והיא היוותה ציר מרכזי בחיי הרוח, אך היא מעולם לא עמדה לבדה. נביאי ישראל חזרו והדגישו כי האקט הפולחני חסר משמעות אם הוא לא מגיע יחד עם תיקון מוסרי. הקורבן אינו יכול לשמש כ"שוחד" לכיסוי על שחיתות או עוול, הוא חייב להיות עדות כנה לרצון האדם להתיישר לפי אמות המוסר האלוהיות.


הכל או כלום: קורבן עולה והמסירות המוחלטת

כשמדברים על הקדשה טוטאלית, מתכוונים לקורבן העולה. זהו הקורבן היחיד שבו האדם והכהנים אינם נהנים מבשר הבהמה כלל. לאחר הפרוצדורה, כל נתחי הבשר מועלים ונשרפים ("מוקטרים") על גבי אש המזבח, למעט העור שניתן לכהנים. העולה מוגדרת כ"קודשי קודשים", והיא יכולה לבוא משני מניעים עיקריים: כנדבה של אדם המבקש לתת מתנה ("דורון") לבורא, או כחובה במועדים, כמו "עולת ראייה" שהביאו עולי הרגל בחגים. מבחינת מנגנון התיקון הנפשי, העולה מתמקדת ברובד המחשבתי או במקרים שבהם האדם פשוט לא ביצע מצווה שהיה חייב לעשות (ביטול "מצוות עשה"), בניגוד לקורבנות אחרים המטפלים במעשים אסורים בפועל. את העולה אפשר להביא מן הבקר, מן הצאן (זכרים בלבד) ואפילו מן העוף, והיא כמעט תמיד מגיעה "עסקת חבילה" יחד עם מנחת נסכים - תערובת של סולת, שמן ויין, המשלבת בטקס גם את עולם הצומח.

כשקורית טעות: קורבן חטאת ומנגנון הניקוי

לכל אדם קורה שהוא שוגה, והתורה מציעה מנגנון מסודר לטיפול בטעויות הללו דרך קורבן החטאת. קורבן זה מיועד בדרך כלל לאדם שעבר בשוגג עבירה חמורה - כזו שאם היה עושה אותה במזיד, עונשה היה כרת (כמו חילול שבת). כאן המערכת מבצעת הבחנה גיאוגרפית ומהותית חשובה: ישנה "חטאת חיצונית", שדמה ניתן על המזבח בחצר והכהנים אוכלים את בשרה, וישנה "חטאת פנימית", השמורה למקרים חמורים יותר של חטאי ציבור או כהן גדול. בחטאת הפנימית, הדם מוכנס ממש אל תוך ההיכל, ולעיתים אף לקודש הקודשים, ובשר הקורבן אינו נאכל אלא נשרף מחוץ לעיר. המטרה כאן היא ניקוי רוחני עמוק, ולכן ההקפדה על הפרטים היא קריטית. גם קורבן זה נחשב ל"קודשי קודשים" ונשחט בצד הצפוני של העזרה, הנחשב למקום המקודש יותר.


המחיר של האשמה: מתי מביאים קורבן אשם?

בניגוד לחטאת שבאה על מגוון רחב של עבירות, קורבן האשם הוא "מוצר מדף" המיועד לרשימה סגורה וספציפית של מקרים, שלרוב מערבים פגיעה ברכוש או במעמד. התורה מגדירה חמישה סוגים של אשם ודאי, ביניהם "אשם גזילות" לאדם שנשבע לשקר בענייני כספים, "אשם מעילות" למי שהשתמש בטעות ברכוש המקדש לצרכיו הפרטיים, ו"אשם מצורע" המהווה חלק מתהליך הטהרה. אך הקורבן המעניין ביותר בקטגוריה זו הוא "אשם תלוי". זהו קורבן שמביא אדם שנמצא במצב של אי-ודאות - הוא חושש שביצע עבירה חמורה אך אינו בטוח בכך. הקורבן הזה מגן עליו מפני העונש ותולה את דינו עד שיתברר הספק. האשם מדגיש את האחריות האישית ואת הצורך לשלם "מחיר" על פגיעה באחר או בקודש.

סעודת השלום: קורבן שלמים והחיבור החברתי

אם רוב הקורבנות עוסקים בתיקון או בהתמסרות, קורבן השלמים מביא אל המקדש את השמחה ואת השותפות. הוא נקרא כך משום שהוא משכין שלום בין כולם, שכן כל הצדדים מקבלים נתח: החלקים הפנימיים (אימורים) עולים למזבח, הכהנים מקבלים את החזה והשוק, ואילו הבעלים ומשפחתו זוכים לאכול את שאר הבשר. זהו קורבן בדרגת "קודשים קלים", מה שאומר שניתן לאכול אותו בכל רחבי ירושלים ולא רק בתוך המקדש. תחת קטגוריה זו נמצא "קורבן תודה", שמביא אדם שניצל מצרה בלוויית לחמים שונים, וכן "שלמי חגיגה" בימי המועד. זהו הרגע שבו הקדושה פוגשת את החיים עצמם: סעודה משפחתית בירושלים, המשלבת הודיה ושמחה.


מעגל השנה: מעשר, בכור וליל הסדר

החיים היהודיים נעים סביב מעגלי זמן, והקורבנות הם חלק בלתי נפרד מהם. החקלאי פוגש את המקדש דרך "מעשר בהמה" - אחת לשנה הוא מעביר את כל הצאן והבקר שנולדו תחת מקל, וכל עשירי מסומן כקודש ונאכל בירושלים על ידי הבעלים. במקביל, כל ולד זכר ראשון ("בכור") מתקדש אוטומטית מרגע הלידה וניתן לכהנים. אך האירוע הלאומי הגדול ביותר הוא קורבן הפסח. בי"ד בניסן אחר הצהריים, העם היה מתכנס בחבורות ("מנויים") להקרבה המונית. את הבשר היו צולים ואוכלים בלילה שכולנו מכירים כליל הסדר. זהו לא רק אקט דתי, אלא אירוע היסטורי לזכר יציאת מצרים, המגבש את העם ומחדש את הברית בכל שנה מחדש.

דיוק כירורגי: כך זה עבד בפועל

העבודה במקדש לא הייתה עניין ספונטני, אלא מערכת מדויקת הדורשת מיומנות וריכוז. התהליך מתחיל ב"סמיכה" - הבעלים מניח את כל כובד משקלו על ראש הבהמה, ומתוודה או משבח, פעולה המבטאת את העברת האחריות או הרגש אל הקורבן. לאחר מכן מגיעה השחיטה (שיכולה להיעשות גם על ידי מי שאינו כהן), ואז מתחיל החלק הקריטי המבוצע רק על ידי כהנים: קבלת הדם במזרק וזריקתו על המזבח. על פי התפיסה המקראית, "הדם הוא הנפש", ולכן הזריקה היא הרגע שמחולל את הכפרה. הכהנים נדרשו לדיוק מחשבתי מוחלט. מחשבה לא נכונה בזמן העבודה, כמו כוונה לאכול את הבשר מחוץ לזמן המותר ("פיגול"), הייתה פוסלת את הקורבן כולו באופן מיידי. השילוב בין הפעולה הפיזית לבין הכוונה המנטלית הוא שהפך את המעשה ל"עבודה" במובן העמוק של המילה. בהצלחה !



מודעות



פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: אשם (מסוגי הקורבנות שהוקרבו בבית המקדש), פסח
פתרון 4 אותיות: בכור, חטאת, מנחה, מעשר, עולה
פתרון 5 אותיות: שלמים

פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: אחד מסוגי הקורבנות בבית המקדש מילון, מסוגי הקרבנות בבית המקדש פירוש, מסוגי הקורבנות בבית המקדש 3 אותיות, מסוגי הקרבנות בבית המקדש תשחץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

תגובה 1:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו