רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


כלב בר אוסטרלי | כלב בר אוסטרלי תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה כלב בר אוסטרלי. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "כלב בר אוסטרלי" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה כלב בר אוסטרלי בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מבוא לטורף היבשתי המרתק

הדינגו, כלב פראי האוסטרלי, הוא טורף יבשתי ייחודי שהתקיים באוסטרליה במשך אלפי שנים. זוהי חיית הבר היחידה המגיעה ממשפחת הכלבים באוסטרליה, והיא מהווה חלק חשוב מהמערכת האקולוגית היבשתית. למרות מראהו הדומה לכלב מבוית, הדינגו שומר על מאפיינים ייחודיים והתנהגויות משלו, שעושות אותו מעניין במיוחד.

מוצא וההיסטוריה של הדינגו

על פי מחקרים גנטיים, מוצאו של הדינגו קשור לכלבים מבויתים שהגיעו ממזרח אסיה, כנראה עם יורדי הים לפני כ-5,000 שנה. הדינגו התפשט ביבשת אוסטרליה והפך לחיית בר המסתגלת היטב לסביבתה הייחודית. יש ראיות להשפעתו על המערכת האקולוגית לאורך ההיסטוריה, כולל חשד כי הוא גרם להכחדתו של זאב הכיס, טורף העל המקומי היחיד באוסטרליה.

התכונות החיצוניות והמאפיינים הגופניים

ממראהו החיצוני, הדינגו נדמה לכלב מבוית רזה וחסון. גובהו הממוצע הוא כ-58 ס"מ, אורכו מהאף לזנב כ-1.2 מטר, ומשקלו נע בין 13 ל-20 ק"ג. צבעו לרוב צהבהב-אדמדם, אך יש גם פרטים בגוונים שחורים או כהים יותר. לדינגו חוש ריח מפותח המסייע לו באיתור טרפים, וסנטרו החזק מאפשר נשיכות עמוקות ומזיקות.

ציד וטרף - טכניקות מרתקות של טורף חכם

הדינגו הוא טורף אופורטוניסטי המסתגל לנסיבות השונות. הוא צד זוחלים, מכרסמים, יונקים קטנים, עופות ואף טרף גדול יותר כמו קנגורו וחזירי בר. בציד טרף גדול הדינגו פועל בלהקות קטנות ומתואמות, תוך שימוש בטקטיקות הונאה ומארבים. לדוגמה, חלק מהלהקה ירדוף אחרי הקנגורו ויוביל אותו לעבר חבריו שממתינים במארב. הדינגו מראה גמישות והסתגלות בשיטות ציד שונות לטרפים שונים.

התנהגות חברתית ורבייה - התנהגות חברתית מרתקת

הדינגו חי בלהקות קטנות עם מבנה היררכי ברור. הלהקה מורכבת ממספר זוגות אלפא שמובילים אותה, והשאר הם פרטים משניים. רק הזוג האלפא מרביע, ונקבות אחרות שמתרביות נתקלות באגרסיביות ואף בהריגת גוריהן. הלהקה מגלה סולידריות בשעת הרבייה, כשכולם מסייעים בגידול הגורים. זוהי התנהגות חברתית מפותחת ומרתקת.

תפקידו האקולוגי המפתח של הדינגו

כטורף יבשתי עיקרי, הדינגו ממלא תפקיד מכריע בשמירה על האיזון האקולוגי באוסטרליה. הוא מווסת את אוכלוסיות יונקי הכיס והמכרסמים הקטנים, תוך טריפת החלשים והחולים. כך הדינגו תורם לשימור המגוון הביולוגי ולמניעת התפשטות יתר של מינים אלה. במקביל, שרידי פגרי הטרף שלו מזינים חיות אחרות ומעשירות את הקרקע. תפקידו האקולוגי החיוני מדגיש את חשיבות שימורו בטבע האוסטרלי.

יחסי דינגו-אדם ותקיפות

למרות שהדינגו נחשב חיה מוגנת, היחס כלפיו רווי חששות בקרב חקלאים וכפריים. הדינגו נתפס כמזיק המתקיף חיות משק כמו כבשים ועגלים, במיוחד בעתות בצורת. מנגד, התקפות על בני אדם דווחו בתדירות נמוכה יחסית. חלקן קשורות לציד טרף או הגנה על טריטוריה, אחרות להרגלי האכלה על ידי אנשים. מקרים ידועים כמו מותה של התינוקת עזריה צ'מברלין עוררו חרדות בציבור.  

איומי הכחדה על הדינגו

למרות היותו מין מוגן בחוק, האוכלוסייה הטבעית של הדינגו נמצאת בסכנת הכחדה. הסיבה העיקרית לכך היא זיהום גנטי כתוצאה מהזדווגות עם כלבים מבויתים והולדת בני כלאיים. כיום, מעריכים שרק כ-20% מאוכלוסיית הדינגו הם פרטים טהורים. בנוסף, השמדה אינטנסיבית של דינגו על ידי חקלאים תורמת להידלדלות האוכלוסייה. צעדים לשימור מינים טהורים של דינגו הם חיוניים להמשך קיומו הטבעי.

שימור והמשך קיום מאוזן

למרות החששות, קיימת חשיבות רבה לשימור הדינגו כחלק ממערכת החי והצומח האוסטרלית. כטורף יבשתי, הוא ממלא תפקיד חיוני בוויסות אוכלוסיות של יונקים קטנים. מאמצים לשימור הדינגו, לצד מניעת התקפותיו על חיות המשק, הם המפתח להמשך קיומו המאוזן על אדמת אוסטרליה שעליה הוא חי מזה אלפי שנים. בהצלחה !


מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות: דינגו
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: כלב בר אוסטרלי מילון, כלב בר אוסטרלי תשחץ, כלב בר אוסטרלי תשבץ, כלב בר אוסטרלי פירוש, מה זה כלב בר אוסטרלי?
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו