רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מילולי | מילולי מילון | מילולי תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מילולי. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מילולי" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מילולי בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 
 
המושג "מילולי" ומשמעויותיו בשפה ובתקשורת

המונח "מילולי" מתייחס למה שקשור למילים או מורכב מהן. בשפה העברית, המילה נגזרת מהשורש מ-ל-ל, שמשמעותו דיבור. "מילולי" משמש במגוון הקשרים, החל מתיאור תקשורת המבוססת על מילים ועד לפירוש מדויק של טקסט. בהקשר של תרגום, "תרגום מילולי" מתייחס לתרגום שנצמד למשמעות המילולית של המילים, לעומת תרגום חופשי יותר המתמקד בהעברת הרעיון הכללי. בתחום הבלשנות, "ניתוח מילולי" עוסק בחקר מבנה המילים ומשמעותן. חשוב להבחין בין "מילולי" ל"וורבלי", שמקורו בלטינית ומשמש לעתים כמילה נרדפת, אך בעברית "מילולי" הוא המונח המועדף. הביטוי "באופן מילולי" משמש לציון פירוש מדויק של מילים או ביטויים, לעומת משמעות מטאפורית או מושאלת.

תקשורת מילולית מול תקשורת בלתי-מילולית

תקשורת בין בני אדם מורכבת מיותר מאשר חילופי מילים. תקשורת בלתי-מילולית מהווה חלק משמעותי מהאינטראקציה האנושית ומעבירה מסרים רבים שלעתים חשובים יותר מהמילים עצמן. היא כוללת מגוון רחב של אמצעים כגון שפת גוף, הבעות פנים, טון דיבור, קשר עין, ומרחק פיזי בין המשוחחים. מחקרים מראים כי עד 93% מהתקשורת בין-אישית מועברת באמצעים לא מילוליים. לדוגמה, הבעת פנים יכולה לשדר רגשות כמו שמחה, עצב, או כעס באופן מיידי וברור, לעתים אף יותר מאשר מילים. טון הדיבור משפיע רבות על המסר המועבר - אותן מילים יכולות להישמע כהומור או כעלבון, תלוי באינטונציה. קשר עין הוא אלמנט חשוב בתקשורת בלתי-מילולית, אך משמעותו משתנה בין תרבויות. בעוד שבמערב קשר עין ישיר נתפס כסימן לכנות ותשומת לב, בתרבויות מזרחיות הוא עלול להיחשב כחוסר כבוד. הבנת התקשורת הבלתי-מילולית חיונית ליצירת תקשורת אפקטיבית ולפיתוח מיומנויות חברתיות.

אלימות מילולית: הגדרה, השפעות וזיהוי

אלימות מילולית היא צורה של התעללות רגשית המתבטאת בשימוש במילים כדי לפגוע, להשפיל, לאיים או לשלוט באדם אחר. היא יכולה להתבטא בצורות שונות כגון צעקות, קללות, ביקורת מתמדת, לעג, איומים, והאשמות שווא. בניגוד לאלימות פיזית, אלימות מילולית אינה משאירה סימנים גלויים לעין, אך השפעותיה הפסיכולוגיות עלולות להיות חמורות וארוכות טווח. קורבנות של אלימות מילולית עלולים לסבול מירידה בביטחון העצמי, חרדה, דיכאון, ובמקרים קיצוניים אף מהפרעת דחק פוסט-טראומטית. זיהוי אלימות מילולית יכול להיות מאתגר, במיוחד כאשר היא מגיעה מאדם קרוב או בעל סמכות. סימנים אפשריים כוללים תחושת פחד או חוסר נוחות בנוכחות האדם האלים, הימנעות מלהביע דעות או רגשות, ותחושת חוסר ערך. חשוב להבין כי אלימות מילולית אינה פחות חמורה מצורות אחרות של אלימות, וכי יש להתייחס אליה ברצינות. טיפול מקצועי יכול לסייע הן לקורבנות והן למבצעי האלימות המילולית לשבור את מעגל ההתעללות ולפתח דפוסי תקשורת בריאים יותר.

ניתוח מילולי במדעי המחשב

בתחום מדעי המחשב, ניתוח מילולי (Lexical Analysis) הוא שלב קריטי בתהליך ההידור, המתרגם קוד מקור הכתוב בשפת תכנות עילית לשפת מכונה. תפקידו של הניתוח המילולי הוא לפרק את הקוד המקורי לסדרה של אסימונים (Tokens), שהם יחידות הבסיס של השפה. תהליך זה, הנקרא Tokenization, מבוצע על ידי תוכנה הנקראת מנתח מילולי (Lexer) או סורק (Scanner). המנתח המילולי סורק את הקוד תו אחר תו ומזהה רצפים של תווים המתאימים לאסימונים מוגדרים מראש, כגון מילות מפתח, מזהים, קבועים, אופרטורים וסימני פיסוק. לדוגמה, בביטוי "x = y + 5", המנתח המילולי יזהה חמישה אסימונים: מזהה (x), אופרטור השמה (=), מזהה (y), אופרטור חיבור (+), וקבוע מספרי (5). הניתוח המילולי מסתמך על כללים מוגדרים היטב, לרוב באמצעות ביטויים רגולריים, המתארים את המבנה התקין של כל סוג אסימון. תהליך זה חיוני לא רק להידור, אלא גם לכלים אחרים כמו עורכי קוד ומנתחי תחביר. הבנה מעמיקה של ניתוח מילולי חיונית למפתחי שפות תכנות, מהדרים וכלי פיתוח תוכנה מתקדמים.

"באופן מילולי" - שימושים ומשמעויות

הביטוי "באופן מילולי" משמש לציון פירוש מדויק ומילה במילה של ביטוי או אמירה, בניגוד לפירוש מטאפורי או מושאל. עם זאת, בשנים האחרונות חל שינוי בשימוש בביטוי זה בשפה המדוברת, כאשר אנשים רבים משתמשים בו דווקא להדגשה או הגזמה. לדוגמה, מישהו עשוי לומר "הייתי באופן מילולי קפוא למוות", כאשר ברור שהוא לא מת באמת מקור. שימוש זה, הנפוץ בעיקר בקרב צעירים ובשפה הדבורה, מעורר ויכוח בין בלשנים. חלקם רואים בכך שימוש לא נכון וסתירה פנימית, בעוד אחרים טוענים כי זוהי התפתחות טבעית של השפה. בהקשרים פורמליים יותר, כמו כתיבה אקדמית או משפטית, חשוב להשתמש בביטוי "באופן מילולי" במשמעותו המקורית והמדויקת. בתחום הספרות והפרשנות, הביטוי משמש לעתים קרובות להבחנה בין פרשנות מילולית לבין פרשנות אלגורית או סמלית של טקסט. הבנת ההבדל בין השימוש המילולי והמטאפורי בשפה חיונית לתקשורת ברורה ומדויקת, במיוחד בהקשרים מקצועיים או אקדמיים.

קליפ מילולי כתופעה תרבותית

קליפ מילולי הוא תופעה תרבותית ייחודית שהתפתחה בעידן הדיגיטלי, המשלבת הומור, מוזיקה וטכנולוגיה. מדובר בסוג של פארודיה על קליפים מוזיקליים, שבה מוחלפות מילות השיר המקורי במילים המתארות באופן מילולי ולעתים קומי את המתרחש בוויזואל של הקליפ. התופעה החלה ב-2008 עם קליפ מילולי לשיר "Take on Me" של להקת א-הא, ומאז הפכה לז'אנר פופולרי ברשת. קליפים מילוליים מציעים פרשנות חדשה ומשעשעת לקליפים מוכרים, לעתים חושפים אבסורדים או פרטים שלא שמים לב אליהם בצפייה רגילה. הם מהווים דוגמה מעניינת לאופן שבו צרכני תרבות הופכים ליוצרים, ומשקפים את תרבות ה"רמיקס" הדיגיטלית. מבחינה טכנית, יצירת קליפ מילולי דורשת מיומנויות עריכת וידאו וכתיבה יצירתית. היוצרים צריכים לשמור על קצב ומשקל דומים לשיר המקורי, תוך יצירת תוכן מצחיק ורלוונטי. הפופולריות של קליפים מילוליים משקפת את הצורך של הקהל בתוכן בידורי קצר ונגיש, וכן את היכולת של הרשתות החברתיות להפיץ תוכן ויראלי במהירות.

"באופן מילולי" בתקשורת ובתרבות הישראלית

בתרבות ובתקשורת הישראלית, הביטוי "באופן מילולי" קיבל משמעות מיוחדת בזכות התוכנית הרדיו "באופן מילולי" בגלי צה"ל, בהגשתו של הלשונאי ד"ר אבשלום קור. התוכנית, המשודרת מאז 1977, עוסקת בנושאי לשון עברית ובלשנות, ומשלבת דיונים לשוניים עם שירים עבריים ודוגמאות מחיי היומיום בישראל. היא הפכה לאבן דרך בשיח הציבורי על השפה העברית ותרמה רבות להעלאת המודעות הלשונית בקרב הציבור הישראלי. ד"ר קור, דרך התוכנית, הצליח להנגיש נושאים לשוניים מורכבים לקהל הרחב, ולעורר עניין ודיון בשאלות של דקדוק, אטימולוגיה והתפתחות השפה. התוכנית עסקה במגוון רחב של נושאים, החל משימוש נכון במילים וביטויים, דרך דיונים על מילים חדשות בעברית, ועד לניתוח לשוני של טקסטים ספרותיים ושירים. השפעתה של התוכנית ניכרת בשיח הציבורי, כאשר רבים מהמונחים והדיונים שהועלו בה הפכו לחלק מהשיח היומיומי בישראל. "באופן מילולי" מדגימה את החשיבות של דיון פתוח ונגיש בנושאי שפה ותקשורת, ואת התפקיד המרכזי שיש לתקשורת הציבורית בעיצוב התרבות הלשונית של החברה. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות: 
ורבלי (לשוני, מילולי), מבוטא, מדויק
פתרון 6 אותיות: דיבורי, ליטרלי (מילולי)
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: מילולי פירוש, מילולי מילה נרדפת, מילולי תשחץ, מילולי תשבץ, מילולי 5 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו