רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


בירת סלובקיה | בירת סלובקיה תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה בירת סלובקיה. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "בירת סלובקיה" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה עיר הבירה של סלובקיה בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 
סלובקיה: מדינה במרכז אירופה - גאוגרפיה, כלכלה ודמוגרפיה

סלובקיה, הידועה רשמית כרפובליקה הסלובקית, היא מדינה ללא מוצא לים במרכז אירופה. היא גובלת בחמש מדינות: פולין בצפון, הונגריה בדרום, צ'כיה בצפון-מערב, אוסטריה בדרום-מערב ואוקראינה במזרח. עם שטח של כ-49,035 קמ"ר ואוכלוסייה של כמעט 5.5 מיליון תושבים, סלובקיה היא מדינה בינונית בגודלה באירופה. ההיסטוריה של סלובקיה מגוונת ועשירה, החל מהתיישבות הקלטים באזור סביב שנת 450 לפנה"ס ועד להקמת המדינה העצמאית ב-1993. לאורך השנים, האזור היה תחת שלטונן של ממלכות והאימפריות שונות, כולל האימפריה הרומית, ממלכת הונגריה והאימפריה האוסטרו-הונגרית. לאחר מלחמת העולם הראשונה, סלובקיה הפכה לחלק מצ'כוסלובקיה, עד לפירוקה השלו של המדינה ב-1993, אז הוכרזה סלובקיה כמדינה עצמאית.

גאוגרפיה ואקלים

הנוף הסלובקי מגוון ומרהיב, המשלב הרים, עמקים ומישורים. החלק הצפוני של המדינה נשלט על ידי הרי הקרפטים, כאשר רכס הטטרה מכיל את הפסגות הגבוהות ביותר. הפסגה הגבוהה ביותר, גרלחובסקי שטיט, מתנשאת לגובה של 2,654 מטרים מעל פני הים. בדרום המדינה משתרעת שפלה לאורך נהר הדנובה, הנהר הגדול ביותר בסלובקיה. נהר ואה, פלג של הדנובה, הוא הנהר הארוך ביותר בסלובקיה באורך של 403 ק"מ. האקלים בסלובקיה הוא ממוזג יבשתי, עם קיץ חם וחורף קר. עם זאת, קיימים הבדלים משמעותיים בטמפרטורות ובכמויות המשקעים בין האזורים ההרריים בצפון לבין השפלות בדרום. האזורים ההרריים מקבלים יותר משקעים ומאופיינים בטמפרטורות נמוכות יותר, בעוד שהאזורים הדרומיים חמים יותר ויבשים יותר. מגוון זה בתנאים הגאוגרפיים והאקלימיים תורם לעושר הביולוגי של המדינה ומשפיע על דפוסי ההתיישבות והפעילות הכלכלית.

כלכלה ותעשייה

כלכלת סלובקיה עברה שינויים משמעותיים מאז עצמאותה ב-1993, עם מעבר מכלכלה מתוכננת מרכזית לכלכלת שוק. המדינה הצליחה להתגבר על רבים מהאתגרים הכרוכים במעבר זה, וכיום היא נחשבת לאחת הכלכלות המצליחות במרכז-מזרח אירופה. הצטרפותה של סלובקיה לאיחוד האירופי ב-2004 ולגוש האירו ב-2009 תרמה משמעותית להתפתחותה הכלכלית. התמ"ג לנפש במונחי כוח קנייה גדל באופן עקבי, ובשנת 2007 עבר את רף ה-20,000 דולר. התעשייה הסלובקית מגוונת וכוללת ענפים כמו ייצור רכב, אלקטרוניקה, מכונות וכימיקלים. תעשיית הרכב היא מהחשובות ביותר, עם מפעלים של יצרניות בינלאומיות מובילות. החקלאות, למרות שחלקה בתמ"ג קטן יחסית, עדיין משחקת תפקיד חשוב, במיוחד באזורים הכפריים. הגידולים העיקריים כוללים חיטה, תירס, שעורה וענבים. סלובקיה גם עשירה במשאבי טבע, כולל עץ, ליגניט (סוג של מחצב), עופרות ברזל ומרבצי מינרלים. למרות ההתקדמות הכלכלית, המדינה עדיין מתמודדת עם אתגרים כמו פערים אזוריים בפיתוח הכלכלי ושיעורי אבטלה גבוהים יחסית באזורים מסוימים.

דמוגרפיה ותרבות

האוכלוסייה הסלובקית מגוונת מבחינה אתנית ותרבותית. הרוב המכריע, כ-80.7% מהאוכלוסייה, הם סלובקים. המיעוט האתני הגדול ביותר הוא ההונגרים, המהווים כ-8.5% מהאוכלוסייה ומרוכזים בעיקר בדרום המדינה. קבוצות מיעוט נוספות כוללות את הרומה (צוענים), צ'כים, אוקראינים וגרמנים. מבחינה דתית, הרוב (כ-66%) הם קתולים, עם מיעוטים פרוטסטנטים, בעיקר לותרנים. הגיל החציוני באוכלוסייה הוא 41 שנים, ותוחלת החיים הממוצעת עומדת על 77 שנים. שיעור הילודה נמוך יחסית, עם ממוצע של 1.5 ילדים לאישה. למרות העיור המתקדם, עדיין יש לסלובקיה אלמנט כפרי חזק, כאשר כ-45% מהאוכלוסייה חיים בכפרים המונים עד 5,000 תושבים. השפה הרשמית היא סלובקית, אך באזורים מסוימים, בעיקר בדרום, ההונגרית נפוצה גם כן. התרבות הסלובקית עשירה במסורות, פולקלור ואמנות, המשקפים את ההיסטוריה המורכבת של האזור והשפעות תרבותיות מגוונות.

מחוז פרשוב

מחוז פרשוב, הממוקם בצפון-מזרח סלובקיה, הוא המחוז הגדול ביותר מבחינת שטח והשני באוכלוסייתו. המחוז משתרע על פני שטח של 8,973 קמ"ר ומאכלס למעלה מ-800,000 תושבים. הנוף במחוז מרהיב ומגוון, כולל חלק מרכס הרי הטטרה, בו נמצאת הפסגה הגבוהה ביותר בסלובקיה - גרלחובסקי שטיט. המחוז מתאפיין בנהרות רבים, כולל הפופרד והדונייץ, המשפיעים על הנוף והאקולוגיה של האזור. מבחינה דמוגרפית, רוב תושבי המחוז (90.7%) הם סלובקים, עם מיעוטים של בני רומה (4%) ומיעוטים קטנים נוספים כמו אוקראינים ורוסים. הכלכלה במחוז פרשוב מתבססת על תעשייה קלה, תיירות וחקלאות. האזור ידוע באתרי הסקי שלו, במיוחד באזור קרומפכי, המושך תיירים מכל רחבי אירופה. למרות הפוטנציאל הכלכלי, המחוז מתמודד עם אתגרים כמו שיעורי אבטלה גבוהים יחסית ופיתוח כלכלי איטי יותר בהשוואה לחלקים אחרים של המדינה. עם זאת, השקעות בתשתיות ובתיירות בשנים האחרונות מציעות הזדמנויות לצמיחה עתידית.

מחוז ברטיסלאבה

מחוז ברטיסלאבה, הממוקם בדרום-מערב סלובקיה, הוא הקטן ביותר מבין מחוזות המדינה מבחינת שטח, אך הצפוף ביותר באוכלוסייתו. המחוז משתרע על פני 2,053 קמ"ר בלבד, אך מהווה את המרכז הכלכלי והפוליטי של סלובקיה. ברטיסלאבה, בירת המדינה, ממוקמת במחוז זה ומשמשת כמרכז תרבותי, חינוכי ותעשייתי. הנוף במחוז מגוון, כולל חלק מרכס הקרפטים המערביים, שפלת זהורי ושפלת הדנובה. נהרות חשובים כמו הדנובה והמוראבה זורמים דרך המחוז, משפיעים על הגאוגרפיה והכלכלה שלו. מבחינה כלכלית, מחוז ברטיסלאבה הוא המפותח ביותר בסלובקיה. נכון לשנת 2020, למחוז יש את התמ"ג הגבוה ביותר לנפש מכל האיחוד האירופי, העומד על 51,200 אירו לנפש. הכלכלה במחוז מתאפיינת במגזר שירותים מפותח, תעשיות היי-טק ומרכזי מחקר ופיתוח. תעשיות מרכזיות כוללות את תעשיית הרכב, האלקטרוניקה והביוטכנולוגיה. למרות גודלו הקטן, המחוז מושך השקעות זרות רבות ומהווה מנוע צמיחה משמעותי לכלכלה הסלובקית כולה.

מחוז ניטרה

מחוז ניטרה, הממוקם בדרום-מערב סלובקיה, הוא מחוז מגוון המשלב אזורים חקלאיים פוריים עם מרכזים עירוניים ותעשייתיים. המחוז משתרע על פני שטח של כ-6,344 קמ"ר ומאכלס כ-700,000 תושבים. הנוף במחוז מתאפיין בשילוב של מישורי הדנובה הפוריים בדרום עם אזורים הרריים יותר בצפון, כולל חלקים מרכסי הרים כמו טריבץ' ופוהרונסקי אינובץ. נהרות חשובים כמו הניטרה, הואה וההרון זורמים דרך המחוז, משפיעים על הגאוגרפיה והחקלאות. מבחינה דמוגרפית, המחוז מתאפיין במגוון אתני, כאשר כ-68% מהתושבים הם סלובקים וכ-28% הם הונגרים, המרוכזים בעיקר בחלק הדרומי של המחוז. הכלכלה במחוז ניטרה מבוססת על שילוב של חקלאות מתקדמת ותעשייה. האקלים הנוח והקרקעות הפוריות מאפשרים גידול של חיטה, שעורה, תירס וירקות. התעשייה כוללת מפעלי מזון, מבשלות בירה, ייצור מכשירי חשמל ביתיים ותעשיית הרכב. העיר ניטרה, בירת המחוז, היא מרכז תרבותי וכלכלי חשוב, ומארחת אוניברסיטה ומרכזי מחקר חקלאיים. למרות הפוטנציאל הכלכלי, המחוז מתמודד עם אתגרים כמו פערים בין האזורים העירוניים והכפריים ושיעורי אבטלה גבוהים. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
ברטיסלבה
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: בירת סלובקיה תשחץ, מהי בירת סלובקיה? בירת סלובקיה פירוש, בירת סלובקיה 8 אותיות, בירת סלובקיה תשבץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו