רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


קיבוץ בעמק זבולון | קיבוץ בעמק זבולון תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה קיבוץ בעמק זבולון. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "קיבוץ בעמק זבולון" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה קיבוץ בעמק זבולון בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

גאוגרפיה ומיקום של עמק זבולון

עמק זבולון, המכונה גם "עמק עכו" או "עמק יגור", הוא עמק עשיר מבחינה גאוגרפית ונופית, השוכן בצפון ארץ ישראל. העמק משתרע לאורך מפרץ חיפה, במרחק של כ-14 ק"מ ורוחבו המקסימלי מגיע לכ-9 ק"מ. גבולותיו הטבעיים הם נחל נעמן בצפון, רכס הכרמל בדרום, הים התיכון במערב והרי הגליל התחתון במזרח. נחל הקישון, אחד מנחלי הניקוז החשובים בישראל, חוצה את חלקו הדרומי של העמק. למרות השם הקשור לשבט זבולון, בפועל העמק היה שייך בעבר לנחלת שבט אשר.

היסטוריה של התיישבות בעמק זבולון

היסטוריה עשירה מלווה את עמק זבולון, החל מהתקופה התנ"כית, המשך בתקופת השלטון הערבי והצלבני במאות ה-7 ו-12-13 בהתאמה. בשנות ה-70 של המאה ה-19 רכשה משפחת סורסוק הלבנונית את אדמות העמק. ניסיונות רכישת הקרקעות לטובת ההתיישבות היהודית החלו כבר בתחילת הציונות, אך ללא הצלחה משמעותית. ב-1925, לאחר משא ומתן ממושך, רכש יהושע חנקין כ-65 אלף דונם מאדמות העמק, שבהן הוקמו מאוחר יותר היישובים היהודיים.

מועצה אזורית זבולון - רקע כללי

מועצה אזורית זבולון היא מועצה במחוז חיפה, שהוקמה בשנת 1950. בתחומה נמצאים 14 יישובים, ביניהם קיבוצים, מושבים, יישובים קהילתיים וכפרים ערביים. המועצה ממוקמת בלב עמק זבולון וממוצע המרחק בין היישובים הוא כ-12 ק"מ. נכון לשנת 2024, מתגוררים במועצה כ-14,000 תושבים ושיעור הזכאות לתעודת בגרות הוא כ-80%. המועצה מתאפיינת במגוון ענפי תעסוקה כמו חקלאות, תעשייה ושירותים.

קיבוץ אושה - נקודת ציון היסטורית

קיבוץ אושה, הממוקם בעמק זבולון, הוא יישוב היסטורי שנוסד בשנת 1937 על ידי חניכי תנועת הנוער הציוני מפולין. זהו הקיבוץ הראשון של התנועה ובין מייסדיו היו אנשי "המחתרת הגדולה" שלחמו נגד הבריטים במלחמת העצמאות. הקיבוץ התמודד עם התקפות של כוחות ערביים במהלך המלחמה, אך הצליח להדוף אותן. כיום עוסק הקיבוץ במגוון ענפי משק כמו חוות סוסים, גידולים חקלאיים ופעילות תעשייתית.

היסטוריית קיבוץ יגור והמאבק נגד הבריטים

קיבוץ יגור הוא אחד הקיבוצים הגדולים והחשובים בישראל, שהוקם בשנת 1922 על ידי חלק מחברי קבוצת "אחווה". בקיבוץ זה התרחשו אירועים מכוננים במאבק נגד השלטון הבריטי לפני קום המדינה. ב"שבת השחורה" בשנת 1946 התנגדו חברי הקיבוץ באומץ לב לחיפושים שערכו הבריטים אחרי נשק ומחסנים של ההגנה. המאבק הגיע לשיאו כאשר הבריטים עצרו חלק מחברי הקיבוץ ותפסו כמויות גדולות של נשק. מאז המשיך הקיבוץ להתפתח עם מגוון ענפי משק ומפעלי תעשייה משמעותיים.

מסורת ספורטיבית בכפר המכבי

כפר המכבי הוא קיבוץ המצוי בלב עמק זבולון, בקרבת קריית אתא. הקיבוץ הוקם בשנת 1936 על ידי קבוצת חלוצים מתנועת "המכבי הצעיר" מגרמניה וצ'כיה. החלוצים היו אוהבי ספורט, טבע והשכלה, והביאו עמם תרבות עירונית וחילונית לקיבוץ. עד היום ניכרת המסורת הספורטיבית בכפר המכבי, הן בעיסוקי החברים והן בפעילויות לנוער ולצעירים באזור. תחומי החקלאות והתעשייה מהווים את עיקר ענפי המשק בקיבוץ.

פיתוח והשקעות עתידיות בעמק זבולון

עמק זבולון, בהיותו אזור גאוגרפי משגשג ובעל חשיבות כלכלית, צפוי להמשיך ולהתפתח בשנים הקרובות. מועצה אזורית זבולון מקדמת תוכניות לצמיחה דמוגרפית, הרחבת אזורי תעשייה והשקעות בתשתיות לטובת התושבים והיישובים השונים. בנוסף, מרכזי הערים הגדולות הסמוכות כמו חיפה וקריית אתא, מעניקים תנופה לפיתוח כלכלי ועסקי באזור. קיימת מגמה של משיכת משקיעים ויזמים לעמק זבולון, שבעזרת מרכזי הערים הגדולות הסמוכים והתשתיות הנרחבות הקיימות והמתוכננות, יוכלו לקדם עסקים, תעשייה וחקלאות מתקדמת באזור. כמו כן, הממשלה מתכננת להשקיע במוסדות חינוך, תרבות וספורט לצעירים ולכלל התושבים, כדי להפוך את עמק זבולון ליעד אטרקטיבי לא רק מבחינה כלכלית אלא גם איכות חיים.

בשנים הקרובות, עתידים ערים ויישובים חדשים לצמוח בעמק, תוך שמירה על השטחים הפתוחים והחקלאיים כדי לא לפגוע במרקם הכפרי-חקלאי האופייני לאזור. תוכניות נרחבות לפיתוח תשתיות תחבורה, כבישים ראשיים, צירי הסעת המונים ושבילי אופניים יאפשרו נגישות נוחה ליישובים השונים ויקלו על תנועת כלי הרכב והולכי הרגל.

על בסיס התכניות הללו, עמק זבולון צפוי להמשיך ולהתפתח כאזור מרכזי לכלכלה, תעשייה, חקלאות ומגורים בצפון הארץ, תוך שמירה על הנופים והמרקם הייחודי של האזור הזה. זאת, על מנת לאזן בין קידמה וצמיחה לבין השימור של הטבע והמורשת ההיסטורית של עמק זבולון. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: אפק (קיבוץ בעמק זבולון)
פתרון 4 אותיות: אושה, יגור
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה: כפר המכבי, רמת יוחנן, שער העמקים
ביטויים דומים: קיבוץ בעמק זבולון מילה נרדפת, קיבוץ בעמק זבולון תשבץ, קיבוץ בעמק זבולון 3 אותיות, קיבוץ בעמק זבולון תשחץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו