רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


כתם לבן על העור | כתם לבן על העור תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה כתם לבן על העור. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "כתם לבן על העור" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה כתם לבן על העור בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מהו כתם לבן על העור?

כשצבע העור משתנה, זה יכול להיות מטריד ואף לעורר חששות. לכתמים לבנים על הגוף יש מספר סיבות אפשריות, אך התגובה הראשונית רבות פעמים היא חרדה. במדריך זה נעסוק באחד הגורמים העיקריים לכתמים לבנים – בהרת או ויטיליגו, נלמד מהי המחלה, מה גורם לה ומה ניתן לעשות כדי להתמודד איתה. הכירו את האויב וגלו כיצד לנהל חיים תקינים למרות הכתמים המציקים.

מהי בדיוק המחלה הזאת שמשנה את צבע העור?  

הוויטיליגו, או כפי שמכונה בעברית "בהרת", היא מחלה אוטואימונית (מחלה שנגרמת בשל תקלה במערכת החיסון), שבה מאבדים אזורים מסוימים בעור את הפיגמנטציה הטבעית שלהם. החלקים שמאבדים את צבעם הופכים להיות לבנים לחלוטין, ביטוי לכך שהמלנוציטים – התאים האחראים על יצירת המלנין שצובע את העור – נפגעים במהלך התקפה אוטואימונית של מערכת החיסון נגד תאים אלה.

איך בדיוק מתחילה המלחמה הזאת נגד הגוף עצמו?

למרות שהמחקר בתחום עדיין מתקדם, לרוב החוקרים יש הסכמה שוויטיליגו היא מחלה אוטואימונית. בעצם, מדובר בתגובה דלקתית שגויה של מערכת החיסון כלפי תאי המלנוציטים בעור. במקום להגן עליהם, הגוף מזהה אותם כזרים ותוקף אותם. כתוצאה מההתקפה האימונית, המלנוציטים מפסיקים לייצר את הצבע שאמור להיות בעור ונוצרים כתמים לבנים.

האם זה מדבק ומסוכן? 

למרות שמראה הכתמים הלבנים יכול להיות מבהיל, וויטיליגו אינה מחלה מדבקת ואינה מסכנת חיים. היא גם לא מעידה על בעיה רפואית חמורה יותר. עם זאת, לחולים רבים יש קושי להתמודד עם השפעתה על המראה החיצוני, מה שיכול להוביל לקשיים נפשיים וחברתיים.

כמה שכיחה המחלה וממה היא נובעת?

כאחוז אחד עד שני אחוזים מהאוכלוסייה סובלים מווטיליגו, כאשר כמחצית מהחולים מפתחים אותה לפני גיל 20. במקרים רבים יש היסטוריה משפחתית של המחלה. הגורמים המדויקים לא ידועים, אך חלק מהחוקרים משערים שמדובר בהצטברות של מולקולות פרוקסיד שמרעילות ופוגעות במלנוציטים. אצל חולים רבים, המחלה באה בעקבות אירוע טראומטי שחוו כמו תאונה, אבדן או מצב מצוקה ממושך.

האם יש טיפול שיכול להחזיר את הצבע לעור?

בהחלט! למרות שהמחלה לא ניתנת לריפוי מלא, יש כמה טיפולים שעוזרים להחזיר את הפיגמנט לעור באזורים שבהם השתלטה הבהרת. הטיפול העיקרי הוא פוטותרפיה עם קרינת UVB צרת-טווח, שמשפרת את השדרת הפיגמנט מחדש. שיטה זו יעילה בייחוד באזורי הפנים והצוואר. לעיתים קרינה זו משולבת עם טיפול תרופתי במשחות שעשויות לעודד ריפוי טבעי ומותאם. יש גם אפשרות לדפיגמנטציה מלאה – תהליך הלבנת העור לגמרי באזורים הפגועים.

האם ניתן להסתיר את הבהרת בדרכים אחרות?

בהחלט. תהליך הפגיעה בפיגמנטציה הוא הדרגתי, ולכן בשלבים הראשונים כשהכתמים עדיין קטנים, ניתן להסתירם באמצעות איפור או תכשירים מיוחדים. כמו כן, לא כל הכתמים באים לידי ביטוי באותה העוצמה - בעור בהיר הם פחות בולטים. חשוב להיות סבלניים ולדעת שבמרבית המקרים מדובר במצב שניתן להתמודד איתו בהצלחה.

לסיכום:

כתמים לבנים על העור יכולים להיות לא נוחים ומטרידים, אך במקרה של וויטיליגו אין מדובר במצב שמסכן את חייו של החולה. עם טיפול מתאים, שינוי בגישה ואימוץ דרכי הסוואה יעילות, ניתן למזער את ההשפעות השליליות של המחלה על המראה. חשוב גם להיעזר במקורות מידע מהימנים וליצור קשר עם קבוצות תמיכה שיוכלו לסייע בהתמודדות עם המחלה הן מבחינה טיפולית והן מבחינה נפשית. בכל מקרה, הבהרת אינה צריכה להוות גזר דין, ועם הגישה הנכונה. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: 
בהקת, בהרת    
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
חברבורה (כתם על העור)

פתרון 8 אותיות ומעלה: ויטיליגו

פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: כתם לבן על העור מילה נרדפת, כתם לבן על העור פירוש, מה זה כתם לבן על העור?, כתם לבן על העור תשבץ, כתם לבן על העור תשחץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו