רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מרמטכ"לי צה"ל | מרמטכ"לי צה"ל תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מרמטכ"לי צה"ל. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מרמטכ"לי צה"ל" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מרמטכ"לי צה"ל בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מרמטכ"לי צה"ל

ראש המטה הכללי (או בקיצור: הרמטכ"ל) הוא הדרג הפיקודי העליון בצבא ההגנה לישראל. הוא קצין בדרגת רב-אלוף (רא"ל), הדרגה הגבוהה ביותר בצה"ל.

מעמדו של הרמטכ"ל

מעמדו של הרמטכ"ל מוגדר בחוק יסוד: הצבא, שנחקק בשנת 1976. על פי החוק, הרמטכ"ל ממונה על ידי שר הביטחון, אך שר הביטחון חייב להגיע להסכמה על המינוי עם ראש הממשלה. הרמטכ"ל כפוף לשר הביטחון בנושאים אסטרטגיים, אך בניהול שוטף ואירועים טקטיים שר הביטחון מוסמך רק לאשר או לפסול את הצעת הרמטכ"ל.

תפקידי הרמטכ"ל

הרמטכ"ל מתפקד הן כחוליה המקשרת בין הצבא לדרג המדיני, הממשלה ובתוכה הקבינט, הן כיועץ להפעלת הכוח ובניינו והן כמפקד הצבא במערכה כולה, וכקבלן הביצוע של החלטות הממשלה ושל בניין הצבא.

כהונה של הרמטכ"ל

הרמטכ"ל מתמנה רשמית לתקופת כהונה בת שלוש שנים, אשר ניתן להאריכה בשנה נוספת.

רמטכ"לים שונים בתקופות שונות

לאורך השנים, כיהנו בצה"ל 23 רמטכ"לים. כל אחד מהם היה בעל אישיות ודרך פעולה שונה, והותיר את חותמו על צה"ל.

בין הרמטכ"לים הבולטים בהיסטוריה של צה"ל ניתן למנות את:

  • יעקב דורי, הרמטכ"ל הראשון של צה"ל, אשר הוביל את הצבא במלחמת העצמאות.
  • יגאל ידין, הרמטכ"ל השני של צה"ל, הרמטכ"ל הצהעיר ביותר בהיסטוריה של המדינה (גיל 32 ושבעה חודשים), אשר יזם את השתתפותו של הצבא בקליטת העלייה: פעילות במעברות, אספקת שירותים לעולים.
  • דוד אלעזר, הרמטכ"ל התשיעי של צה"ל, אשר הוביל את הצבא במלחמת יום הכיפורים, ועזב את תפקידו כחצי שנה לאחריה עקב מסקנות ועדת אגרנט.
  • רפאל איתן, הרמטכ"ל ה-11 של צה"ל, אשר כיהן במהלך מבצע תמוז - תקיפת הכור הגרעיני בעיראק
  • אמנון ליפקין-שחק, הרמטכ"ל ה-15 של צה"ל, אשר שינה את גישת ההתייחסות לזירה הלבנונית מביטחון שוטף למלחמה לכל דבר. וכיהן בתפקיד במלך מבצע "ענבי זעם" בלבנון.
בהצלחה !


מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: ברק, גור, גנץ, לוי , צור
פתרון 4 אותיות: איתן, בר-לב, דורי, דיין, הלוי, חלוץ, ידין, מופז, מקלף, רבין, רפול
פתרון 5 אותיות: 
אלעזר, יעלון, כוכבי, לסקוב
פתרון 6 אותיות: אשכנזי, שומרון
פתרון 7 אותיות: איזנקוט
פתרון 8 אותיות ומעלה: ליפקין שחק
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
אביב כוכבי, אהוד ברק, אמנון ליפקין שחק, בני גנץ, גבי אשכנזי, גדי איזנקוט, דוד (דדו) אלעז, דן חלוץ, דן שומרון (הרמטכ"ל ה-13 של צה"ל), הרצי הלוי, חיים בר לב, חיים לסקוב, יגאל ידין, יעקב דורי (הרמטכ"ל הראשון של צה"ל), יצחק רבין (הרמטכ"ל השביעי), מרדכי (מוטה) גור, מרדכי מקלף, משה דיין (הרמטכ"ל הרביעי), משה (בוגי) יעלון, משה לוי, צבי צור, רפאל (רפול) איתן (הרמטכ"ל ה-11 של צה"ל), שאול מופז
ביטויים דומים: מרמטכ"לי צה"ל שם משפחה, מרמטכ"לי צה"ל מילון, מרמטכ"לי צה"ל תשחץ, מרמטכ"לי צה"ל 8 אותיות, מרמטכ"לי צה"ל שתי מילים, רשימת רמטכ"לי צה"ל
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו