רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


עשירית מיליון | עשירית המיליון תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה עשירית המיליון. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "עשירית מיליון" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים כדוגמת: ידיעות אחרונות, מעריב או ישראל היום, וגם במגזינים השונים כמו: שבועון לאשה, פנאי פלוס, מוסף 7 ימים ועוד... 
לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה עשירית מיליון בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מאה אלף - המספר שאין לו שם ייחודי אך הרבה מה לספר

מאה אלף - ששת הספרות הללו מרכיבות מספר טבעי שאינו זוכה לשם ייחודי בעברית או באנגלית. למרות חוסר הכינוי המיוחד, למספר 100,000 יש תפקידים ייחודיים במתמטיקה, במדע ובתרבות. זהו המספר שמגדיר את גובה תחילת החלל, למשל, ומייצג ערכים סמליים בדתות שונות.  

יחידה חשובה בעולם המדידה

בעולם המדידות והיחידות, מאה אלף משמש כחוליה משמעותית. זהו הגובה בו, לפי הגדרת הפדרציה הבינלאומית לאווירונאוטיקה, מתחילה טיסה בחלל - 100,000 מטרים מעל פני כדור הארץ. מלבד זאת, למספר אין תחילית מקבילה במערכת היחידות הבינלאומית, למרות שיש תחיליות לחזקות קודמות ולחזקה הבאה של 10.

מספרים מיוחדים בטווח 100,001-199,999  

בטווח המספרים מ-100,001 ועד 199,999 ניתן למצוא מספרים ראשוניים ייחודיים כמו 100,003 - הראשוני ה-6-ספרתי הקטן ביותר. בטווח זה גם המספר 101,101 - מספר קרמייקל הפלינדרומי הקטן ביותר. מאה אלף ועשרים וארבעה (120,024) הוא מספר קית' מיוחד, בעוד 117,067 הוא המספר הראשוני הערפדי הראשון.  

גם בטווחי המאות הבאים  

מעבר לטווח המאה שלאחר מאה אלף, ניתן למצוא מספרים מיוחדים נוספים כמו 131,071 - מספר מרסן, ו-142,857 - מספר קפרקר, הרשאד וציקלי קטן ביותר בשיטה העשרונית. המספר 144,000 הוא בעל משמעות דתית בנצרות, ו-167,400 הוא מספר אור.

השראה תרבותית ודתית  

השפעת המספר מאה אלף ניכרת גם בתרבות ובדת. באירית, למשל, קיימת הברכה הידועה "Ceád Mile Fáilte" שפירושה "מאה אלף פעם ברוך הבא". בהינדי, בבנגלית ובגוג'ראטית יש שם ייחודי למספר זה - "לאק", בדומה לשפות נוספות במזרח אסיה.


התגלמות של דיוק ויופי מתמטי

מעבר להיבטים התרבותיים והמדעיים, מאה אלף מהווה גם התגלמות של דיוק ויופי מתמטי. כמספר טבעי, הוא משקף את הסדר והחוקיות השורר במבנה המספרים. אך בו-זמנית, הוא גם נושא מספרים מיוחדים רבים כמו מספרים ראשוניים, מספרים משולשיים ומספרים קרמייקל. דפוסים מתמטיים אלה מוסיפים נדבך של קסם ויופי למספר לכאורה "רגיל".

מאה אלף במציאות המודרנית

בעידן המודרני, מאה אלף נוכח גם בהיבטים יום-יומיים של חיינו. סכומי כסף גדולים נמדדים לעתים במונחים של "מאות אלפים", סף מכירות של מוצרים פופולריים עובר את רף מאה האלף, ואירועי תרבות גדולים מכניסים עשרות אלפי צופים ומשתתפים. מאה אלף אינו רק מספר תיאורטי, אלא גם ייצוג מוחשי של כמויות משמעותיות בחיי היום-יום.

מאה אלף בפרספקטיבה 

על אף חוסר השם הייחודי במרבית השפות המערביות, ברור כי למספר מאה אלף יש מקום משמעותי במתמטיקה, במדע ובתרבות. מדובר במספר הטבעי הראשון הגדול שאין לו כינוי מיוחד, אך הוא כל כך נוכח בחיינו. מאה אלף הוא מספר קטן מספיק כדי להתייחס אליו ככזה, אך גדול מספיק כדי להיות ייחודי. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה: 
מאה אלף
ביטויים דומים: עשירית מיליון מילון, עשירית מיליון פירוש, עשירית מיליון מילה נרדפת, עשירית המיליון 6 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו