רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מאלופי העולם בשחמט | מאלופי העולם בשחמט תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מאלופי העולם בשחמט. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מאלופי העולם בשחמט" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מאלופי העולם בשחמט בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מהו משחק השחמט?

משחק השחמט הוא משחק לוח אסטרטגי ומופשט המיועד לשני שחקנים. זהו אחד המשחקים העתיקים והמורכבים ביותר בתרבות האנושית, עם מספר אפשרויות משחק העולה על טריליון. למרות היותו משחק לוח, שחמט נחשב לענף ספורט על ידי הוועד האולימפי הבינלאומי. זאת מכיוון שהמשחק דורש מאמץ קוגניטיבי ומנטלי גבוה מאוד, עד כדי צריכת אנרגיה של כ-6,000 קלוריות ביום תחרות וגרימת עלייה בלחץ הדם כמו בפעילות גופנית אינטנסיבית.

מקור השם והיסטוריה של משחק השחמט

מקור השם "שחמט" הוא מהפרסית "שאה מט", שפירושו "המלך מת" או "מארב למלך". ניצחון במשחק מושג כאשר אחד המלכים מאוים ולא ניתן להציל אותו מהאיום. למרות שמוצאו המדויק של השחמט שנוי במחלוקת, רוב החוקרים מייחסים את המצאתו למשחק הלוח ההודי "צ'טורנגה" שהתפשט למזרח ועבר שינויים בתרבויות שונות. השחמט המודרני התגבש באירופה במאה ה-15 לאחר שהצלבנים הכירו אותו בארצות ערב. תחרויות שחמט בינלאומיות החלו להתקיים במאה ה-19.

תחרויות שחמט וענף הספורט

השחמט נחשב לענף ספורט על ידי הוועד האולימפי הבינלאומי, למרות היותו משחק שמתנהל בישיבה. זאת מכיוון שהמשחק דורש מאמץ קוגניטיבי ומנטלי גבוה ביותר, אשר גורם לשחקנים לצרוך כמויות גדולות של אנרגיה ולחץ הדם שלהם עולה כמו במהלך פעילות גופנית אינטנסיבית. תחרויות שחמט מאורגנות בשיטות דומות לענפי ספורט אחרים - יש תחרויות יחידים, תחרויות קבוצות, תחרויות בשיטת גביע או ליגה. שחקנים מקצוענים נדרשים להשקיע שעות רבות של תרגול לצורך לימוד פתיחות שונות ועמדות קלאסיות.

מושגים מרכזיים בשחמט

מטרת השחמט היא להכריע את המלך היריב במצב של "מט" - כאשר המלך נמצא תחת איום ואין דרך להגן עליו או להימלט. לשם כך, השחקן יכול לנצל מספר תנועות ומצבים מיוחדים במשחק: "שח" הוא מצב שבו המלך מאוים וצריך להיגן עליו; "הכאה דרך הילוכו" היא תנועה ייחודית לרגלי להכות כלי יריב שעבר לידו; ובמהלך ה"הצרחה" השחקן יכול להציב את המלך שלו במקום מוגן יותר. המשחק יכול גם להסתיים בתיקו במקרים מסוימים, כגון מצב "פט" שבו לשחקן אין מהלכים חוקיים אך אין איום על המלך שלו.

טקטיקות מרכזיות בשחמט

תחום הטקטיקות הוא חיוני בשחמט כדי להשיג יתרון חומרי או עמדתי על היריב. מגוון הטקטיקות עשיר וכולל חילופי כלים, מיקוד איומים מרובים על כלי יריב, ביצוע "מזלגות" להתקפה על מספר כלים בו-זמנית, ריתוק כלים ליריב, הקרבת כלים לשם יתרון עתידי, איומים עקיפים וחשיפת כלים תוקפים, הרחקה או חיסול של כלים מגינים, שיפוד של כלי חשוב דרך כלי אחר וכן יכולת פריצה של קווי ההגנה היריבים. שחקן מיומן חייב לשלוט בטקטיקות הבסיסיות הללו כדי ליישמן בזמן אמת תוך כדי המשחק.

כישורים נדרשים לשחמט ברמה גבוהה  

משחק השחמט דורש מגוון יכולות קוגניטיביות ואישיותיות כדי להצליח בו: ריכוז עצמי וקור רוח גם במצבים לחוצים, ראיית מהלכים עתידיים אפשריים וחשיבה מופשטת, תכנון אסטרטגי וחשיבה יצירתית, סבלנות ואורך רוח, התמדה והכלה של טעויות כחלק מתהליך הלמידה. בנוסף נחוצות תכונות כמו הגינות, אחריות, יכולת להפיק לקחים מכישלונות, מודעות עצמית, כושר חישוב וחשיבה אינטואיטיבית, דמיון ושאיפה להישגים. חשובה במיוחד היכולת לקבל החלטות נכונות ומדויקות תחת לחץ, המבוססת על חישוב מקדים של כל האפשרויות והשלכותיהן. ככל שהשחקן מפתח יכולות אלו ברמה גבוהה יותר, כך יגדלו סיכוייו להצלחה בשחמט ברמה גבוהה.

תרבות השחמט בישראל

משחק השחמט נהנה מפופולריות רבה בישראל ופועלת בה ליגה פעילה של מועדונים ממגוון הערים. האיגוד הישראלי לשחמט מרכז את הפעילות השחמטאית במדינה, מארגן תחרויות ומנהל את מד הכושר של השחקנים המקומיים. לישראל הישגים בולטים בשחמט יותר מבכל ענף ספורט אחר, ביניהם זכייה במדליית הכסף באולימפיאדת השחמט בשנת 2008 ומקומות שניים באליפויות אירופה בשנים 2003 ו-2005. תרבות השחמט בישראל מגובשת ורציפה, עם ייצוג שחמטאי בפרסומים מקצועיים כבר מראשית המאה ה-20 בכתב העת "השחמט" שדן בהתאמת מונחי המשחק לעברית.

לסיכום 

המשחק האסטרטגי והמורכב של השחמט, נחשב לאחד המשחקים העתיקים והמרתקים ביותר בתרבות האנושית. המאמר סקר את מקורותיו ההיסטוריים, כללי המשחק ותנועות הכלים, התפתחותו לענף ספורט מוכר, מושגים בסיסיים כמו שח, הכרעה ותיקו, ופירט את הטקטיקות השונות הנהוגות במשחק. כמו כן, הודגשו הכישורים הנדרשים מהשחקן - קוגניטיביים, מנטליים ואישיותיים - כדי להגיע להישגים ברמה גבוהה. לבסוף, נידונה התפתחות תרבות השחמט בישראל ובכללה פעילות האיגוד הישראלי והישגיה הבולטים של נבחרת ישראל בזירה הבינלאומית. משחק השחמט, המשלב מורכבות טקטית ואסטרטגית עם מרכיבים תרבותיים, ספורטיביים ואנושיים, ממשיך להוות אתגר מרתק לשחקנים מכל הרמות. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות: טל
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: 
לירן, לסקר, פישר   
פתרון 5 אותיות: אויבה, אלכין, אנאנד, קרלסן, קרפוב
פתרון 6 אותיות: דמיאנו, חליפמן, ספאסקי, קספרוב, 
פתרון 7
אותיות: טופאלוב, סמיסלוב, קפבלנקה, קראמניק, שטייניץ
פתרון 8 אותיותבוטביניק, פטרוסיאן, צוקרטורט
פתרון של שתי מילים ומעלה: אלכסנדר אלכין, אלכסנדר חליפמן, אנטולי קרפוב, בובי פישר, בוריס ספאסקי, גארי קספרוב, דינג לירן, וילהלם שטייניץ, וישוואנתן אנאנד, ולדימיר קראמניק, וסילי סמיסלוב, וסלין טופאלוב, חוסה ראול קפבלנקה, טיגראן פטרוסיאן, יוהנס צוקרטורט, מגנוס קרלסן, מיכאל בוטביניק, מיכאל טל, מיכאל טלמקס אויבה, עמנואל לסקר, פדרו דמיאנו, רוסטם קסימג'אנוב, רוסלן פונומריוב
ביטויים דומים: מאלופי העולם בשחמט מילון, מאלופי העולם בשחמט 4 אותיות, מאלופי העולם בשחמט שם משפחה, מאלופי העולם בשחמט תשחץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו