רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מפלגה ציונית שהוקמה בשנת 1948 (ר"ת) | מפלגה ציונית שהוקמה בשנת 1948 תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה מפלגה ציונית שהוקמה בשנת 1948 (ראשי תיבות). בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מפלגה ציונית שהוקמה בשנת 1948 " יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים כדוגמת: ידיעות אחרונות, מעריב או ישראל היום, וגם במגזינים השונים כמו: שבועון לאשה, פנאי פלוס ומוסף 7 ימים ועוד... 
לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מפלגה ציונית שהוקמה בשנת 1948 ראשי תיבות בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

סיפורה של מפלגת הפועלים המאוחדת – מורשת מפוארת, השפעה מתמשכת

בפוליטיקה הישראלית הסוערת, מפלגת מפ"ם (מפלגת הפועלים המאוחדת) תפסה מקום של כבוד כמפלגת שמאל ציונית-סוציאליסטית מרכזית. מפ"ם, שהוקמה ב-1948 מאיחוד של "השומר הצעיר" ו"אחדות העבודה-פועלי ציון", מילאה תפקיד מרכזי בעיצוב דמותה של המדינה הצעירה והותירה חותם בל יימחה על החברה הישראלית. במאמר זה נצא למסע היסטורי מרתק בגוף פוליטי שהשפיע רבות על התפתחותה של ישראל.

השורשים האידאולוגיים והפוליטיים של מפ"ם

האידאולוגיה המפ"מית הייתה שילוב ייחודי של סוציאליזם, ציונות, אחווה יהודית-ערבית והפרדת דת ומדינה. המפלגה שאפה לבנות חברה שוויונית וצודקת בארץ ישראל, תוך קידום שלום ושיתוף פעולה עם העם הערבי. מקורותיה האידאולוגיים נטועים עמוק במרקסיזם, לניניזם ובתורתו של דב בר בורוכוב, והיא דגלה במאבק למען זכויות הפועלים והקמת חברה סוציאליסטית בארץ. עם זאת, מפ"ם נבדלה ממפא"י, מפלגת השלטון באותה תקופה, ביחסה לברית המועצות. בעוד מפא"י נקטה בקו פרו-מערבי, מפ"ם שמרה על קשרים הדוקים עם ברית המועצות והזדהתה עם ערכיה הקומוניסטיים. קשר זה הוביל לעימותים עם בן-גוריון ומפא"י והשפיע רבות על דרכה של המפלגה.

מפ"ם בימי ראשית המדינה: ממרכז השלטון לאופוזיציה

בימיה הראשונים של המדינה, מפ"ם מילאה תפקיד מרכזי בממשלה הזמנית ובמועצת העם. מנהיגיה הבולטים, מאיר יערי ויעקב חזן, היו שותפים בקבלת ההחלטות הגורליות שהובילו להקמת המדינה. עם זאת, היחסים המתוחים עם בן-גוריון ומפא"י, כמו גם הזדהותה עם ברית המועצות, הובילו להוצאתה מהקואליציה והפיכתה למפלגת אופוזיציה. פירוק הפלמ"ח, הזרוע הצבאית של השומר הצעיר, בידי בן-גוריון, החריף את הקרע בין המפלגות והעצים את תחושת הניכור של מפ"ם מהשלטון.

קרע ופילוג: השבר בין אחדות העבודה והשומר הצעיר

המתח בין אחדות העבודה והשומר הצעיר, שהיוו את שני הפלגים המרכזיים במפ"ם, הלך והתעצם עם השנים. חילוקי הדעות בנושאים כמו היחס לברית המועצות, מדיניות החוץ והביטחון, והתנהלות המפלגה, הובילו לקרע עמוק. משפט פראג, בו הואשם מרדכי אורן, שליח השומר הצעיר, בריגול, והתבטאויותיהם של משה סנה ויעקב ריפתין בעד המשטר הקומוניסטי, החריפו את המצב. הפילוג הוביל לפרישת סיעת שמאל בראשות סנה ולהצטרפותה למק"י, המפלגה הקומוניסטית הישראלית.

מפ"ם בין הפילוג להקמת המערך: חזרה למרכז הבמה

לאחר הפילוג, מפ"ם, בהנהגת השומר הצעיר, עברה שינויים אידאולוגיים ופוליטיים משמעותיים. המפלגה הפכה למתונה ופרגמטית יותר, והתמקדה בקידום סוציאליזם מתון ופשרנות מדינית. ב-1955, לאחר מותו של סטלין והתנערות המפלגה הקומוניסטית הסובייטית מהסטליניזם, הצטרפה מפ"ם לממשלת בן-גוריון. בשנים אלו, מפ"ם ביססה את מעמדה כמפלגת שמאל מתונה ובעלת השפעה בממשלות ישראל.

מפ"ם והמערך: שותפות למען שלום וצדק חברתי

ב-1969, מפ"ם הצטרפה למפלגת העבודה במסגרת המערך, גוש פרלמנטרי משותף שנועד לחזק את השמאל הציוני. השותפות במערך אפשרה למפ"ם להשפיע על המדיניות הממשלתית בנושאים כמו שלום, צדק חברתי וזכויות אדם. עם זאת, מפ"ם שמרה על עצמאותה האידאולוגית והמשיכה לפעול לקידום ערכיה הייחודיים.

שקיעתה של מפ"ם ואיחודה במרצ: סוף עידן

בשנות ה-80 וה-90, מפ"ם החלה לאבד מכוחה וממעמדה. שינויים חברתיים, דעיכת הקיבוצים ומפנה ימינה בחברה הישראלית הובילו לירידה בתמיכה במפלגה. ב-1984 פרשה מפ"ם מהמערך, וב-1992 התאחדה עם רצ ושינוי במסגרת מרצ. איחוד זה סימן את סופה של מפ"ם כמפלגה עצמאית, אך מורשתה ממשיכה להתקיים בתוך מרצ ובזיכרון הקולקטיבי הישראלי.

מק"י: המפלגה הקומוניסטית הישראלית - שורשים עמוקים ומאבקים פנימיים

בשנת 1948, במקביל להקמתה של מדינת ישראל, הוקמה גם מק"י - המפלגה הקומוניסטית הישראלית. שורשיה של מק"י נעוצים עמוק בתקופת היישוב, והיא התבססה על איחוד של חברים יהודים וערבים מהמפלגה הקומוניסטית של פלשתינה. מק"י דגלה בקומוניזם, בהלאמת אמצעי הייצור ובקידום שוויון זכויות לערביי ישראל. עם זאת, המפלגה סבלה ממאבקים פנימיים בין חבריה היהודים והערבים, שהובילו לפילוג בשנת 1965 ולהקמתה של רק"ח (הרשימה הקומוניסטית החדשה).

מק"י לאחר הפילוג: דעיכה והתמזגות

לאחר הפילוג, מק"י המשיכה להתקיים כמפלגה יהודית בעיקרה, אך כוחה נחלש והיא איבדה תמיכה בקרב הציבור הערבי. בשנות ה-70, מק"י תמכה בממשלת ישראל ואף במלחמת ששת הימים, מה שהוביל לפרישת חברים נוספים ולהקמת אק"י (אופוזיציה קומוניסטית ישראלית). בסופו של דבר, מק"י התמזגה עם מפלגות שמאל אחרות והפכה לחלק מחד"ש, החזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון.


לסיכום, 

מפ"ם ומק"י היו שתי מפלגות שמאל מרכזיות שפעלו בישראל בשנותיה הראשונות. שתיהן דגלו בסוציאליזם ובשוויון, אך נבדלו בעמדותיהן כלפי הציונות ובקשרים עם ברית המועצות. מפ"ם, שהייתה מפלגה ציונית, מילאה תפקיד מרכזי בפוליטיקה הישראלית והשפיעה רבות על עיצוב דמותה של המדינה. מק"י, לעומתה, נאבקה על זכויות המיעוט הערבי בישראל, אך סבלה מפילוגים ומאבקים פנימיים. מורשתן של שתי המפלגות ממשיכה להדהד בפוליטיקה הישראלית עד היום, והן מהוות חלק בלתי נפרד מההיסטוריה של השמאל בישראל. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: מפ"ם (מפלגה ישראלית בעבר, ראשי תיבות), מק"י  
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:

פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
המפלגה הפרוגרסיבית (מפלגה שהוקמה בשנת 1948)

ביטויים דומים: שם של מפלגה ציונית שהוקמה בשנת 1948 (ראשי תיבות), מפלגה ציונית שהוקמה בשנת 1948 (ר"ת) מילון, מפלגה ציונית שהוקמה בשנת 1948 ר"ת פירוש, מפלגה ציונית שהוקמה בשנת 1948  3 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו