רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


התפתחות עם הזמן | התפתחות עם הזמן תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה התפתחות עם הזמן. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "התפתחות עם הזמן" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים כדוגמת: ידיעות אחרונות, מעריב או ישראל היום, וגם במגזינים השונים כמו: שבועון לאשה, פנאי פלוס ומוסף 7 ימים ועוד... 
לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה התפתחות עם הזמן בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

התפתחות ואבולוציה: מסע אל מורכבות החיים

מהי התפתחות? מסע אל הגדרות ושאלות פתוחות

התפתחות, במובנה הרחב, היא תהליך של שינוי המתרחש לאורך זמן. הגדרה מילונית זו, לכאורה פשוטה, מסתירה עולם ומלואו של מורכבויות ורבדים. פילוסופים ומדענים התמודדו עם שאלת ההתפתחות מנקודות מבט שונות, והציעו הגדרות שונות ומגוונות. האם התפתחות היא תמיד חיובית? האם היא מכוונת למטרה סופית? האם היא קיימת רק בעולם החי? שאלות אלו ואחרות מעסיקות הוגים וחוקרים כבר מאות שנים, וממשיכות לעורר דיון ומחלוקת גם כיום.

דפוסי התפתחות: סדר מול כאוס, פרט מול מין

בעולם החי, ניתן לזהות שני דפוסי התפתחות מרכזיים: אונטוגנזה, המתארת את התפתחות הפרט מרגע היווצרותו ועד לבגרותו, ופילוגנזה, המתארת את התפתחות המינים לאורך הדורות. האונטוגנזה, המונעת על ידי המטען הגנטי של הפרט, היא תהליך סדור ומתוכנן מראש, בעוד שהפילוגנזה, המונעת על ידי מוטציות אקראיות וברירה טבעית, היא תהליך אקראי ומלא הפתעות. דפוסים אלו אינם ייחודיים לעולם החי, וניתן לזהותם גם בהתפתחות של חברות, טכנולוגיות ואפילו רעיונות. לדוגמה, חברה קטנה יכולה להתפתח ולהפוך לתאגיד ענק, בדומה לאופן שבו אורגניזם חד תאי יכול להתפתח ליצור רב תאי מורכב.

התפתחות כתופעת יסוד: מהמפץ הגדול ועד האטום

התפתחות היא תופעה כה בסיסית, עד כי ניתן לזהותה אף ברמה הקוסמית. תאוריית המפץ הגדול מציעה שהיקום כולו התפתח מנקודת התחלה אחת, זעירה ודחוסה, למגוון העצום של גלקסיות, כוכבים וכוכבי לכת שאנו מכירים כיום. תהליך זה, לכאורה, סותר את העיקרון האנתרופי, הקובע כי חוסר הסדר במערכת סגורה נוטה לגדול עם הזמן. עם זאת, הפיזיקאי דייוויד בוהם הציע כי קיים "סדר פנימי" המניע את התפתחות היקום, בדומה לאופן שבו DNA מניע את התפתחות האורגניזם.

התפתחות כתופעת החיים: יותר מסתם גדילה

בעולם החי, התפתחות היא הרבה יותר מסתם גדילה פיזית. היא כוללת גם התפתחות מנטלית וקוגניטיבית, המאפשרת לאורגניזמים ללמוד, להסתגל לסביבתם ולפתח כישורים חדשים. ז'אן פיאז'ה, חוקר התפתחות הילד הנודע, טען כי ההתפתחות הקוגניטיבית של הילד עוברת שלבים מוגדרים, שבהם הוא רוכש יכולות חשיבה מורכבות יותר ויותר. תהליך זה דומה להתפתחות המדע, שבו תיאוריות חדשות מחליפות תיאוריות ישנות, ומובילות להבנה מעמיקה יותר של העולם.

אבולוציה: המנוע של השינוי הביולוגי

אבולוציה היא תהליך השינוי הגנטי באוכלוסייה לאורך דורות, המונע על ידי ברירה טבעית. מוטציות אקראיות, המתרחשות באופן טבעי ב-DNA, יוצרות שונות גנטית בין פרטים. פרטים בעלי תכונות המקנות להם יתרון הישרדותי בסביבתם נוטים לשרוד ולהתרבות יותר מאחרים, וכך התכונות המועילות עוברות בתורשה לדורות הבאים. תהליך זה, הפועל לאורך מיליוני שנים, הוא האחראי למגוון המופלא של החיים על פני כדור הארץ.

צ'ארלס דרווין: אבי תורת האבולוציה המודרנית

צ'ארלס דרווין, חוקר הטבע האנגלי בן המאה ה-19, נחשב לאבי תורת האבולוציה המודרנית. במסעו המפורסם על סיפון ה"ביגל", אסף דרווין עדויות רבות התומכות ברעיון שהמינים משתנים לאורך זמן. בספרו "מוצא המינים", שפורסם בשנת 1859, הציג דרווין את תורת האבולוציה באמצעות ברירה טבעית, והצית מהפכה מדעית ותרבותית שהשפעותיה ניכרות עד היום.

סיכום ומבט לעתיד: האבולוציה של האבולוציה

חקר האבולוציה הוא תחום דינמי ומתפתח, הממשיך לספק תובנות חדשות ומפתיעות על עולם החי והאדם. טכנולוגיות מתקדמות, כמו ריצוף DNA, מאפשרות לחוקרים להתחקות אחר שינויים גנטיים ברמת דיוק חסרת תקדים, ולגלות את המנגנונים המורכבים האחראיים לאבולוציה. ככל שאנו לומדים יותר על האבולוציה, כך אנו מבינים טוב יותר את מקומנו בעולם הטבע, ואת האחריות המוטלת עלינו לשמור על המגוון הביולוגי המדהים שנוצר במשך מיליארדי שנים של התפתחות. בהצלחה !




מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: 
קדמה
פתרון 5 אותיות: החדשה, עדכון (מידע על ההתפתחות האחרונה), צמיחה, קידמה
פתרון 6 אותיות: חדשנות, פרוגרס
פתרון 7 אותיות: התקדמות
פתרון 8 אותיות ומעלה: אבולוציה, מודרניות, מודרניזציה, פרוגרסיה

פתרון שתי מילים ומעלה:
ביטויים דומים: התפתחות עם הזמן מילון, התפתחות עם הזמן פירוש, מה זה התפתחות עם הזמן?, התפתחות עם הזמן מילה נרדפת
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

תגובה 1:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו