רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


סימפתי, חביב | סימפתי חביב תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה סימפטי, חביב. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "סימפתי, חביב" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים כדוגמת: ידיעות אחרונות, מעריב או ישראל היום, וגם במגזינים השונים כמו: שבועון לאשה, פנאי פלוס ומוסף 7 ימים ועוד... 
לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה סימפתי, חביב בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

הבנת המונחים אמפתיה, סימפתיה וחיבה ומקורותיהם

אמפתיה, סימפתיה וחיבה הם מונחים הקשורים לתחושות ורגשות חיוביים כלפי הזולת, אך ביניהם ישנם הבדלים משמעותיים שחשוב להכיר. המילה "אמפתיה" מקורה ביוונית empatheia, שפירושה "קרבה גופנית" או "חדירה פנימה". המונח אומץ בסוף המאה ה-19 על ידי הפילוסוף הגרמני תיאודור ליפס כדי לתאר את החוויה האסתטית באמנות מנקודת מבטו של הצופה - את יכולתו להרגיש ולחדור אל תוך היצירה האמנותית. "סימפתיה" מקורה ביוונית sympatheia ופירושה "הרגשה משותפת", "תחושה דומה". היא מציינת הזדהות עם רגשותיו של האחר והשתתפות ברגשות אלו. "חיבה" היא מילה עברית המציינת רגש חיובי של שייכות, קרבה וחמימות כלפי מישהו או כלפי דבר מה. הרגש הזה קרוב יותר למושג "אהבה", אך פחות עז ממנו ויכול להתעורר גם כלפי חפצים או רעיונות, ולא רק כלפי אנשים.

תהליך האמפתיה - מנגנון רגשי וקוגניטיבי מורכב  

האמפתיה היא תהליך רגשי-שכלי מורכב, הכולל מספר שלבים משולבים: (1) זיהוי המצב הרגשי של הזולת באמצעות קריאה של שפת גוף, הבעות פנים ותגובות התנהגותיות, (2) ניסיון לראות את העולם דרך עיניו ומנקודת המבט האישית שלו, תוך התגברות על הנטייה הטבעית לראות את הדברים מהפרספקטיבה שלנו, (3) שיחזור והתנסות ברגש דומה לזה שהזולת חווה, באמצעות פעולת דמיון ושילוב בין מרכיבים רגשיים לקוגניטיביים, ו-(4) מעשה או יוזמה כלשהי המבוססת על ההזדהות עם מצבו של האחר, ונועדה להקל על מצוקתו או לשתף פעולה עמו באופן אחר. התהליך דורש נפרדות עצמית מסוימת, אך גם יכולת לצאת מעצמנו זמנית ולהפנות את הרגש וההבנה אל מצבו הנפשי של האחר.

חשיבות וערך האמפתיה בחיינו

האמפתיה היא יכולת חיונית ובעלת ערך רב במגוון הקשרים. ביחסים בין-אישיים היא חשובה ביותר לצורך יצירת קשרים תקינים, משמעותיים ומספקים עם האנשים הקרובים אלינו. האמפתיה מאפשרת הבנה עמוקה של האחר, של נקודת המבט והצרכים השונים שלו, וכך יוצרת קרבה אמיתית ואווירה של קבלה ואכפתיות בקשר. בהקשר החינוכי, גילוי אמפתיה מצד המורה כלפי תלמידיו תורם רבות ליצירת סביבת למידה מכילה, בטוחה ותומכת. בתחום בריאות הנפש, היכולת האמפתית של המטפל כלפי המטופל היא חיונית לא רק ליצירת קשר טיפולי איכותי, אלא גם לצורך הבנה מעמיקה של מצבו הנפשי והקשיים שהוא חווה, דבר שיכול לקדם תהליכי החלמה והתפתחות נפשית. אמפתיה היא גם ערך אנושי חשוב המחזק את הקשרים החברתיים וההדדיות בין בני האדם.

סוגי אמפתיה לפי חן למפרט  

חוקר התרבות והפילוסוף הישראלי, חן למפרט, מבחין בין שלושה סוגי אמפתיה בהתבסס על תצפיות מתרבויות שונות: (1) אמפתיה דמיונית - בסוג זה אדם מדמיין ומשערך את רגשותיו של הזולת באופן היפותטי, ללא קשר ישיר למצבו האמיתי באותו רגע. כמו כן, ניתן להזדהות עם דמויות דמיוניות מסיפורים או יצירות אמנות שונות. החוויה הנפשית כולה מתרחשת בתוך עולמו הפנימי של האדם עצמו. (2) אמפתיה אליגורית - הזדהות עם תוכני הנפש של הזולת המבוססת על חוויות דומות שאנו עצמנו חווינו בהיסטוריה האישית שלנו. אנו מנסים לפענח את מצבו על סמך האנלוגיה לחוויות מוכרות משלנו ולהבין איך מרגיש כדי לחוש קרבה. (3) הזדהות טוטלית - בסוג זה מתרחשת התמזגות מלאה ועמוקה בנפשו של הזולת, עד כדי אובדן זמני של תחושת ה"אני" הנפרד והמובחן שלנו כפרט. זוהי חוויה אינטנסיבית וטוטאלית של "כניסה לנעליו" של האחר, כמעט באופן פתולוגי.

דרכי ביטוי של חיבה בחיי היום-יום  

החיבה הינה רגש נפוץ ומוכר היטב בחיינו. היא יכולה להתעורר כלפי אנשים היקרים לנו, כמו בני משפחה או חברים קרובים, אך גם כלפי חפצים, מקומות, תחביבים ועוד. החיבה באה לידי ביטוי בדרכים שונות והיא חשובה לשמירה על קשרים משמעותיים ולחוויית חיינו כטובים ומספקים יותר. ישנן מספר דרכים עיקריות לבטא את רגש החיבה: הצהרות מילוליות - כמו אמירות אהבה מפורשות בעל-פה או בכתב, מחמאות או ביטויי חיבה אחרים; מחוות לא מילוליות - כמו חיבוקים, נשיקות, טפיחות חמות על הגב או החזקת ידיים, שהן דרכים קרובות וגופניות להבעת החיבה והקרבה; ותמיכה חברתית התנהגותית - שכוללת מעשי סיוע, דאגה ועזרה לזולת היקר לנו כדרך להבעת החיבה אליו. ביטויים אלה עשויים להשתנות במקצת בין תרבויות שונות, אך כולם שואפים למטרה דומה - להעביר ולקבל תחושת קרבה, חמימות וקבלה מן האדם או הדבר שאנו חשים כלפיו חיבה.

תיאוריות המסבירות את מנגנוני החיבה

קיימות מספר תיאוריות מרכזיות שמנסות להסביר את מנגנוני החיבה וצמיחתה אצל בני האדם. תיאוריה ביולוגית-אבולוציונית רואה בחיבה ביטוי לצורך האנושי הבסיסי להיות שייך ולקיים קשרים בין-אישיים. לפי גישה זו, הצורך החברתי לשייכות והקשר עם אחרים הוא מניע טבעי ובסיסי שהיה חיוני להישרדותנו כמין, ולכן היכולת לחוש חיבה והזדהות עם קרובינו התפתחה בתהליך האבולוציה. תורת הביטוי הרגשי של צ'ארלס דרווין, אבי תורת האבולוציה מציעה הסבר ביולוגי נוסף, לפיו אנו נוטים לבצע פעולות פיזיות מסוימות מכוח ההרגל, כדי לספק צרכים או רצונות שלנו, ולבצע פעולות הפוכות כשאנו חווים רגשות הפוכים (כמו בחיבוק). כך, מחוות הקשורות לחיבה כמו חיבוק ונישוק נובעות ממנגנונים ביולוגיים עתיקים, גם כשאין להן כוונה מודעת. תיאוריות אלו מסבירות את הבסיס הביולוגי והאבולוציוני של החיבה בהקשר של הישרדות המין והקשרים החברתיים החיוניים לה. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: 
אהוד, חיבה, לבבי, נחמד
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:
טוב סבר

ביטויים דומים: סימפתי חביב מילון, סימפתי, חביב פירוש, סימפתי חביב מילה נרדפת, סימפטי, חביב 4 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

תגובה 1:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו