רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


ריח טוב, ארומה | ריח טוב ארומה תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה ריח טוב ארומה. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "ריח טוב, ארומה" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים כדוגמת: ידיעות אחרונות, מעריב או ישראל היום, וגם במגזינים השונים כמו: שבועון לאשה, פנאי פלוס ומוסף 7 ימים ועוד... 
לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה ריח טוב, ארומה בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מסע אל עולם הריחות: גילוי כוחו המופלא של חוש הריח

חוש הריח הוא היכולת להבחין בכימיקלים נדיפים באוויר. ברקמת האף של האדם קיימים תאים קולטי ריח, אשר דרכם עובר המידע על הריחות למוח. באף האנושי קיימים כ-6 מיליון קולטנים, המתחלקים לכ-400 סוגי טיפוסים שונים. חוש הריח משפיע רבות על תפיסת טעם המזון, בחירת בן/בת זוג ופעולות נוספות.

חוש הריח הוא חוש עתיק ובסיסי, הקשור לחלקי המוח הפרימיטיביים ביותר. בעבר נחשב מספר הריחות שאדם יכול להבחין בהם לכ-10,000, אך מחקרים חדשים מעריכים שהמספר גדול בהרבה יותר - אפילו עד טריליון ריחות שונים עבור האדם הממוצע. כמו בחושים אחרים, גם הרגישות לריחות דועכת עם הגיל.

מהו בושם?

בושם הוא תערובת של חומרי ריח טבעיים וסינתטיים המיועדת להפיץ ריח נעים. בעבר הופקו בשמים מחומרים טבעיים כמו צמחים ופרחים בלבד, אך כיום הבשמים הם לרוב תערובת מורכבת של חומרים טבעיים וחומרים סינתטיים שפותחו בתעשייה הכימית.

הבשמים המודרניים משווקים במוצרים שבהם חומרי הריח מומסים בתוך ממס נדיף, שיכול להיות מימי או אורגני. סוג הממס וריכוז חומרי הריח קובעים את הסיווג של תכשיר הבושם - פרפיום, או דה פרפיום, או דה טואלט וכדומה. ככל שריכוז חומרי הריח גבוה יותר, הבושם עמיד יותר על העור.

מטהרי אוויר לספיגה וחיטוי של ריחות

מטהרי אוויר הם מוצרים המיועדים להפחית ריחות רעים או זיהום אוויר בחללים סגורים או באוויר הנשאף. קיימות מספר שיטות עיקריות לטיהור אוויר: ספיגה, חיטוי וסינון. ספיגת ריחות מתבצעת באמצעות חומרים כמו פחם פעיל או סיליקה ג'ל, שסופגים את חלקיקי הריח כך שהם אינם מורגשים. חיטוי של ריחות הנגרמים מפעילות בקטריאלית נעשה באמצעות חומרי חיטוי כגון מי חמצן, כלור או אוזון.

מטהרי האוויר יכולים לבוא בצורות שונות - מכשירי טיהור לחדרים עם מפוח וסינון HEPA, מסכות סינון אישיות, צמחים המסננים אוויר באמצעות פליטת חמצן רב, ונורות אולטרה-סגולה להרג נגיפים וחיידקים. כל אלה מיועדים ליצור סביבה נקייה יותר, נטולת ריחות ומזהמים.

קטורת - ריח מהעבר אל ההווה

קטורת היא חומר אורגני המפיץ ריח בזמן בעירתו. שימוש בקטורת היה נפוץ בעולם העתיק לטקסים דתיים, שימושים רפואיים, תאורה ואף להרחקת חרקים. קטורת יכולה להיות בצורות שונות כמו אבנים, שמנים, מקלות או גושים העשויים מחומרים כמו פרחים, זרעים, קליפות עצים, שעווה ואבני חן.  

ביהדות, קטורת הסמים הייתה תערובת בשמים מיוחדת שהוקטרה על מזבח הזהב בבית המקדש פעמיים ביום. חומרים נפוצים שהרכיבו את הקטורת היהודית כוללים לבונה, מור, מסטיקה, זעפרן, קמפור וענבר. עשן הקטורת מכיל מגוון רחב של חומרים, חלקם מזהמים ורעילים.  

מחקרים הראו שלקטורת עשויה להיות השפעה מרגיעה ואנטי-דיכאונית, אך גם קשר לתחלואה בסרטן דרכי נשימה. שימוש בקטורת היום נמשך בעיקר בהקשרים דתיים ותרבותיים, בזהירות מפני הסיכונים הבריאותיים.

ריח גוף

ריח הגוף קיים בכל בעלי החיים, כולל בני האדם, ועוצמתו מושפעת מגורמים רבים. למרות שריח זה מילא תפקיד חשוב באבולוציה האנושית, הוא נתפס כלא נעים בתרבויות רבות כיום. היווצרות ריח הגוף נגרמת בעיקר על ידי חיידקים בבלוטות הזיעה האפוקריניות שבעור, אך גם גורמים כמו תזונה, בריאות, תרופות ומצבים פיזיולוגיים אחרים משפיעים עליו.  

ריח הגוף מאפשר לבני אדם לזהות קרובי משפחה ואף ילדיהם הביולוגיים, וזה עשוי להסביר את התופעה של הימנעות מגילוי עריות. יש הבדלים בריח הגוף בין גברים לנשים, וריחו של האדם חזק במיוחד בתקופת הביוץ אצל נשים. תינוקות יכולים לזהות את אימם לפי ריח גוף.

ריח מכונית חדשה

ריח המכונית החדשה נובע מהחומרים שממנה מורכבת המכונית - בעיקר חלקי פלסטיק המחוברים באמצעות דבקים ואטמים. חומרים אלו לעתים מנדפים תרכובות אורגניות נדיפות (VOC), שהן תערובת של גזים נדיפים ומרככים, למרות שלחץ האדים שלהם נמוך באופן שאינו מאפשר נדיפות גבוהה.

במחקר מקיף שנערך על כ-200 מכוניות בארה"ב בשנים 2011-2012, נבדקו רמות שונות של כימיקלים כמו תרכובות אורגנו-ברומיניות וכלוריות ומתכות כבדות, שהתנדפו מחלקים כמו ההגה, לוח המחוונים והמושבים. המכוניות דורגו על פי רמות הזיהום שנמצאו בהן.

מומלץ לאוורר היטב מכוניות חדשות במהלך הנסיעה, בייחוד בקיץ החם. בניתוח של מכונית לינקולן קונטיננטל משנת 1995 נמצאו מעל 50 תרכובות אורגניות נדיפות, שמקורן בחומרי ניקוי, חומרי סיכה, צבעים, שטיחים, עור ודבקי לטקס. חודשיים לאחר מכן רמות אלו פחתו משמעותית. החוקרים העריכו שרעילות רבות מהתרכובות עלולה לסכן את בריאות האדם.

לסיכום

ריחות הם תופעה משמעותית בחיינו, החל מהחוויה הבסיסית של חוש הריח עצמו, דרך תפקידם הבין-אישי והמשפחתי, ועד לשימושיהם המגוונים בקטגוריות כמו בשמים, דאודורנטים, קטורת וטיהור אוויר. יש ריחות שנחשבים נעימים ומבוקשים, ויש ריחות שמנסים להתגבר עליהם. הריחות משפיעים עלינו ברמות רבות - פיזית, תרבותית וחברתית. הבנת מקורם והשפעותיהם חשובה להמשך קיומנו הבריא והנעים. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות: ניחוח
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: ריח טוב ארומה מילון, ריח נעים, ארומה פירוש, ריח טוב, ארומה מילה נרדפת, ריח טוב, ארומה 5 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו