רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


תולעת טפילה | מן תולעת טפילה תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה מן תולעת טפילה. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מן תולעת טפילה" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים כדוגמת: ידיעות אחרונות, מעריב או ישראל היום, וגם במגזינים השונים כמו: שבועון לאשה, פנאי פלוס ומוסף 7 ימים. 
לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה תולעת טפילה בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מבוא על תולעים

התולעים הם קבוצה לא רשמית של בעלי חיים חסרי חוליות שמאגדת מספר קבוצות שונות. למרות שהם נחשבים לפרימיטיביים, התולעים הם למעשה קבוצה מגוונת ומורכבת של יצורים עם מבנים ואורחות חיים שונים. בעבר, החוקרים לינאוס ודה לאמרק ניסו לסווג את התולעים כקבוצה אחת, אך כיום ידוע שהם קבוצה פוליפילטית שאינה קשורה קרוב מבחינה אבולוציונית. התולעים כוללים קבוצות כמו תולעים שטוחים, תולעים נימיים טפיליים, תולעים טבעתיים ועוד. חלקם חיים בסביבות ימיות, אחרים ביבשה, וישנם אף טפילים החיים בתוך גופם של בעלי חיים אחרים.

שרשורים (Cestoda)

השרשורים הם תולעים שטוחים טפיליים השוכנים במערכת העיכול של בעלי חיים, ובכלל זה האדם. מבנה גופם של השרשורים כולל בעיקר מערכת רבייה, ללא מערכת עיכול, עצבים או חישה. הם סופגים את מזונם ממערכת העיכול של הפונדקאי. צורתם דומה לשרשרת, והם בנויים מפרקים רבים. השרשורים עשויים להגיע לאורך של מטרים רבים, ויכולים לשהות שנים ארוכות במעיים של בעלי החוליות. מבנה הראש של השרשור מכיל קרסים שנתקעים בדופן המעי ומונעים את הפרשתו החוצה. הפרקים הבשלים, המכילים ביציות מופרות, מתנתקים מהשרשור ומופרשים בצואה - מה שעלול להביא להדבקה.

תולעי ריסים (Turbellaria) 

תולעי הריסים הם מחלקה במערכת התולעים השטוחות. דוגמה ידועה היא הפלנריה. לתולעים אלו מבנה גוף דמוי חתך, עם איברים הדומים לראש ולעיניים. הן יצורים יותר מפותחים מההדרות, אך עדיין חסרות מערכות גוף שלמות. תולעי הריסים חסרות מערכות הובלת חמצן ומזון מפותחות, והן מסתמכות על דיפוזיה. קליטת המזון מתבצעת באמצעות פתח הלוע השרירי, כשהפרשות בלוטה מסייעות בשאיבת הטרף פנימה. התנועה שלהן מבוססת בעיקר על התכווצות השרירים מתחת לעור, וחלקן גם על ריסים.

רב-זיפיות (Polychaeta)

הרב-זיפיות הן מחלקה במעמד התולעים הטבעתיות, ומכילה אלפי מינים ימיים. שמן נובע מהזיפים הקשים שיש להן בצידי גופן. הרב-זיפיות חיות במגוון בתי גידול ימיים, כמו חורים בסלעים, שטחי אצות, אלמוגים חיים, ספוגים, צורבים ועוד. חלקן טורפים וחלקן מסננים את הפלנקטון מן המים לצורך תזונה. הרב-זיפיות הבוגרות נדירות במים החופשיים, אך בשלבי הפגות והטרום-פגות הן צפות במים לפני התיישבותן.

עלוקות (Hirudinida)

העלוקות הן תת-מחלקה של תולעים טבעתיות, הכוללת כ-600 מינים ברחבי העולם. גופן פחוס, מוארך וצבוע בצבעים זוהרים שונים. מבנה גופן דומה לחשופיות ועשוי טבעות-טבעות. אורכן נע בין סנטימטר בודד ל-15 ס"מ. העלוקות בעלות עיניים סדורות בקדמת הראש, ומתקדמות באמצעות שני כפתורי הצמדה. פיהן מכיל שיניים קטנות ומנגנון שאיבה, ומשמש למציצת דם מפונדקאים שונים כמו יונקים, עופות ודגים. העלוקות מפרישות חומרים המרגיעים את הפונדקאי ומונעים קרישת דם כדי לאפשר מציצה ממושכת. חלקן חיות במים, חלקן ביבשה, וחלקן בשני הסביבות. העלוקות אנדרוגיניות ומזדווגות זו עם זו להפריה הדדית.

שלשולים (Oligochaeta) - תולעי אדמה

השלשולים, הידועים גם כתולעי אדמה, הם תת-סדרה של תולעים טבעתיות דל-זיפיות. קבוצה זו כוללת כ-4,000 מינים מזוהים ברחבי העולם, אך רק כ-50 מינים נפוצים בשימוש האדם. רוב המינים אנדמיים לאזורים גאוגרפיים מסוימים. תולעי האדמה מחולקים לשלוש קבוצות אקולוגיות עיקריות: איסניה פטידה (תולעות קומפוסט), תולעי גינה ותולעי בניין. הקבוצות נבדלות בבתי הגידול שלהן ובתרומתן לפוריות הקרקע. תולעי הבניין, למשל, חופרות מחילות אנכיות עמוקות ומעלות מינרלים מעומק הקרקע. דרווין ייחס להן חשיבות עצומה בייצור הקרקע החקלאית בעולם. תולעי האדמה מסוגלים לייצר רגנרציה - כלומר, ליצור מחדש חלקים חסרים של גופם. במינים מסוימים, תולעת שנחתכה לשתיים יכולה אף לגדל שתי תולעות חיות.

חשיבות התולעים ושימושיהן

לתולעים יש חשיבות רבה במערכות האקולוגיות השונות ובחיי האדם. השלשולים תורמים באופן משמעותי לפוריות הקרקע החקלאית על ידי עיבוד החומר האורגני וההעשרה במינרלים. הרב-זיפיות ממלאות תפקיד חשוב כחוליה במארג המזון הימי, בהיותן טורפות וכן מזון לבעלי חיים אחרים. העלוקות מוצצות דם, ולכן עלולות לגרום להרעלה ומחלות, אך בד בבד הן משמשות גם לשימוש רפואי בניתוחים מסוימים. שרשורים ותולעי ריסים אחרות הן טפיליות ועלולות לגרום למחלות חמורות בגופי המארחים שלהן.

מעבר להשפעתן האקולוגית, לתולעים יש גם נוכחות תרבותית ארוכת שנים. הן מוזכרות בתנ"ך ובמיתולוגיות שונות, ומופיעות בסיפורי עם וספרות רבים כיצורים מסתוריים ולעיתים מפלצתיים. בקולנוע וספרים ישנם תיאורים של תולעים ענקיות, אוכלות בשר, שמקורן בתולעים טורפות אמיתיות כמו הבוביט. התולעים גם משמשות כמקור השראה לאמנים ויוצרים, ומופיעות באמנות עתיקה ומודרנית כאחד.

לסיכום, התולעים הן קבוצה מגוונת ורחבה של יצורים עם מבנים, אורחות חיים ותפקידים שונים במערכות הטבע ובחיי האדם. חלקן חיוניות, חלקן מזיקות וחלקן מסקרנות ומשמשות השראה ליצירה אנושית. הבנת הקבוצות השונות של התולעים ותכונותיהן חשובה להערכה נכונה של חשיבותן האקולוגית והתרבותית. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: כרץ (תולעת טפילה)
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות: 
שרשור
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: מן תולעת טפילה מילון, מן תולעת טפילה פירוש, סוג של תולעת טפילה, תולעת טפילה 5 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו