רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


וילון בחזית ארון הקודש בבית כנסת | וילון המכסה על ארון הקודש תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה וילון המכסה על ארון הקודש. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "וילון בחזית ארון הקודש בבית כנסת" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים כדוגמת: ידיעות אחרונות, מעריב או ישראל היום, וגם במגזינים השונים כמו: שבועון לאשה, פנאי פלוס ומוסף 7 ימים. 
לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה וילון בחזית ארון הקודש בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

הפרוכת – מסך מסתורי בין העולמות

הפרוכת, מסך הבד המפואר המפריד בין הקודש לקודש הקודשים, היא הרבה יותר ממחיצה פיזית. היא סמל עוצמתי למסתורין, לקדושה ולהפרדה בין האדם לאלוהות. במשכן ובמקדש, הפרוכת סימנה את הגבול אל המקום הקדוש ביותר, משכן האלוהות. היא יצרה תחושת יראה והתרגשות, והדגישה את חשיבות הכניסה למקום המקודש ביותר רק על ידי הכהן הגדול וביום הכיפורים בלבד. הפרוכת, בצבעיה העשירים ובדמויות הכרובים המסתוריות שנארגו בה, סימלה את הגשר בין העולם הגשמי לעולם הרוחני, ויצרה מרחב של יראה, כבוד והתעלות.

הפרוכת כציווי אלוהי ומלאכת מחשבת

הפרוכת, כפי שמתואר בספר שמות, הייתה פרי של ציווי אלוהי למשה רבנו. היא נארגה מחומרים יקרים ומיוחדים – תכלת, ארגמן, תולעת שני ושש – כל אחד מהם בעל משמעות סמלית עמוקה. התכלת, הצבע הנדיר ביותר, סימל את השמיים ואת הקשר לאלוהות. הארגמן, בצבעו העז, ייצג את מלכות האל ואת כבודו. תולעת השני, בצבעה האדום העמוק, סימלה את החיים ואת הקורבן. השש, בצבעו הלבן הטהור, ביטא את הטוהר והקדושה. מלאכת הכנת הפרוכת הייתה מורכבת ומדויקת, וכל פרט בה נשא משמעות רוחנית עמוקה. דמויות הכרובים שנארגו בפרוכת, יצורים שמימיים בעלי כנפיים, סימלו את נוכחות האל ואת השגחתו על העם.

הפרוכת במשכן ובמקדש – עדות למסורת עתיקת יומין

במשכן ובמקדש, הפרוכת מילאה תפקיד מרכזי ביצירת חלל קדוש ומסודר. במשכן, היא שימשה כמחיצה היחידה בין הקודש לקודש הקודשים, בעוד שבמקדש הראשון נוסף קיר עם דלתות. במקדש השני, לעומת זאת, הפרוכת חזרה למלא את תפקידה כמחיצה היחידה, אם כי המחלוקת התלמודית על מספר הפרוכות במקדש השני מעידה על מורכבות הנושא. מיקום הפרוכת, מידותיה המדויקות והאופן שבו נתלתה, כולם נשאו משמעות סמלית וטקסית. הפרוכת לא הייתה רק מחיצה פיזית, אלא גם סמל למסורת ולמורשת, עדות לקשר העמוק בין העם לאלוהיו.

הפרוכת בבית הכנסת – סמל לקדושה והמשכיות

עם חורבן בית המקדש, הפכה הפרוכת לסמל לקדושת ארון הקודש בבית הכנסת. היא מייצגת את ההמשכיות של המסורת היהודית ואת הקשר בין העבר להווה. הפרוכת, במגוון צבעיה ועיצוביה, מעניקה לבית הכנסת אווירה של יראה וכבוד, ומזכירה למתפללים את קדושת המקום ואת נוכחות האל. מנהגים כמו פתיחת הפרוכת בתפילות מסוימות, או עמידה בנוכחותה, מדגישים את חשיבותה כסמל לקדושה ולהמשכיות המסורת.

ארון הקודש – משכן לספרי התורה ולב ליבו של בית הכנסת

ארון הקודש, הממוקם בכותל המזרח של בית הכנסת, הוא לב ליבו של המבנה. הוא משמש כמשכן לספרי התורה, המייצגים את תמצית האמונה והמסורת היהודית. ארון הקודש התפתח לאורך הדורות, החל מתיבות ניידות בימי קדם ועד לארונות מפוארים ומעוטרים בימינו. עיצובו של ארון הקודש משתנה בין העדות והקהילות השונות, אך כולם חולקים את אותה המטרה – לשמש כמקום קדוש ומכובד לספרי התורה. קדושתו של ארון הקודש באה לידי ביטוי במנהגים שונים, כמו פתיחת הארון בתפילות מסוימות והקפדה על כבודו.

בית הכנסת – מרכז רוחני וחברתי לקהילה היהודית

בית הכנסת הוא הרבה יותר ממקום תפילה. הוא משמש כמרכז רוחני וחברתי לקהילה היהודית, מקום מפגש, לימוד תורה ופעילות חברתית ותרבותית. בית הכנסת, המכונה לעיתים "מקדש מעט", הוא מרחב קדוש ומרומם, המעודד התעלות רוחנית וחיבור לאלוהות. התפילות והמנהגים השונים הנערכים בבית הכנסת, כמו קריאת התורה, אמירת הקדיש וברכת הכוהנים, מחזקים את הקשר בין המתפללים לאלוהים ולקהילה. בית הכנסת הוא מקום שבו כל אחד יכול למצוא את מקומו, בין אם הוא דתי אדוק או חילוני, צעיר או מבוגר, אשכנזי או ספרדי.

הקשר בין הפרוכת, ארון הקודש ובית הכנסת – יצירת חלל קדוש ומרומם

הפרוכת, ארון הקודש ובית הכנסת יוצרים יחד מרחב קדוש ומרומם, המזמין את המתפללים להתעלות רוחנית ולחוות חיבור לאלוהות. הפרוכת, הממסגרת את ארון הקודש, מדגישה את קדושתו ומייחדת אותו משאר בית הכנסת. ארון הקודש, הממוקם במרכז בית הכנסת, משמש כלב פועם המושך אליו את המתפללים ומזכיר להם את מהות אמונתם. יחד, הפרוכת וארון הקודש יוצרים אווירה של יראה וכבוד, ומעניקים לבית הכנסת את משמעותו כמקום קדוש ומיוחד.

לסיכום

הפרוכת, ארון הקודש ובית הכנסת הם שלושה מרכיבים מרכזיים במסורת היהודית, שכל אחד מהם נושא משמעות סמלית עמוקה. הפרוכת, המסך המסתורי, מסמלת את הגבול בין האדם לאלוהות. ארון הקודש, המשכן לספרי התורה, הוא לב ליבו של בית הכנסת. ובית הכנסת עצמו הוא מרכז רוחני וחברתי לקהילה היהודית, מקום שבו כל אחד יכול למצוא את מקומו ולהתחבר למסורת ולמורשת. יחד, השלושה יוצרים חלל קדוש ומרומם, המזמין את המתפללים לחוות התעלות רוחנית וחיבור לאלוהות. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות: 
פרוכת (וילון על ארון הקודש / וילון בבית הכנסת)
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: וילון בחזית ארון הקודש מילון, וילון בחזית ארון הקודש פירוש, וילון בחזית ארון הקודש מילה נרדפת, וילון בחזית ארון הקודש 5 אותיות, איך נקרא הוילון המכסה על ארון הקודש?
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

תגובה 1:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו