רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מחברי להקת "משינה" | מחברי להקת משינה תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה מחברי להקת משינה . בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש.
ראשית, נסתכל על ההגדרה מחברי להקת "משינה" בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש ארגנו את התשובות לפי סדר האלפבית. 

ניצוצות של רוק בשבי שומרון: הקמתה של להקת משינה

סיפורה של להקת משינה מתחיל במפגש גורלי בין שני צעירים בשירותם הצבאי בשבי שומרון, יובל בנאי ושלומי ברכה. השניים, שחלקו אהבה משותפת למוזיקה, החלו ליצור יחד שירים בחדריהם הצבאיים. בנאי, שבתחילה לא ראה עצמו כזמר, התמסר לכתיבת המילים בעוד ברכה הלחין וניגן בגיטרה. ההשפעות המוזיקליות שלהם נבעו מלהקות הגל החדש הישראליות והבריטיות, ובמיוחד מהאנרגיה המחוספסת של רמי פורטיס ולהקתו "מינימל קומפקט". לאחר שחרורם מהצבא, החלו השניים לגייס חברים נוספים ללהקה, ביניהם הבסיסט מייקל בנסון והמתופף איגי דיין. ב-1985, לאחר מספר שינויים בהרכב, התגבשה הלהקה סביב החזון המשותף של בנאי וברכה, ואימצה את השם "משינה", בהשראת להקת הרוק הרוסית "מכונת הזמן".

הצלחה ראשונית: "רכבת לילה" לקהיר וללב הקהל

ב-1985, הוציאה משינה את אלבום הבכורה שלה, שכלל להיטים שהפכו במהרה להמנוני רוק ישראליים, כמו "רכבת לילה", "אופטיקאי מדופלם" ו"בלדה לסוכן כפול". האלבום זכה להצלחה מסחררת, הגיע למעמד פלטינה תוך זמן קצר והביא ללהקה הכרה רחבה. סגנונם הייחודי, ששילב רוק גיטרות עם השפעות מזרחיות ופופ קליט, משך קהל רחב והפך אותם לאחת הלהקות המובילות בישראל. הצטרפותו של הקלידן אבנר חודורוב ללהקה חיזקה את הצליל הייחודי שלהם והוסיפה מימד נוסף להופעות החיות, שהפכו לאירועים אנרגטיים ומרגשים. סיבוב ההופעות שליווה את האלבום הראשון כלל הופעות ענק בפארק הירקון, והלהקה זכתה בתואר "להקת השנה" במצעד הפזמונים השנתי של רשת ג'.

דעיכה: בין הצללים של האלבומים השני והשלישי

ההצלחה המוקדמת של משינה יצרה ציפיות גבוהות לקראת אלבומם השני, "משינה 2", שיצא ב-1987. האלבום, שהיה מורכב יותר מבחינה מוזיקלית וטקסטואלית, לא זכה לאותה ההצלחה המסחרית של קודמו. חוסר ההצלחה של האלבום השפיע על ביטחונם של חברי הלהקה והוביל למתחים פנימיים. למרות זאת, האלבום כלל כמה שירים שזכו להצלחה מסוימת, כמו "שלח לי מלאך" ו"אנחנו שניים", והלהקה המשיכה להופיע. האלבום השלישי, "משינה 3", שיצא ב-1988, גם הוא לא הצליח לשחזר את ההצלחה של אלבום הבכורה.

הצלחה מחודשת: "בדרך אל הים" ו"ריקוד המכונה"

ב-1988, חברה הלהקה למפיק המוזיקלי יעקב גלעד, ששכנע אותם להקליט את השיר "בדרך אל הים". השיר, שהפך ללהיט ענק, החזיר את הלהקה למרכז הבמה והוביל להוצאת אלבום האוסף "גבירותי ורבותי: משינה". האלבום כלל את הלהיטים הגדולים של הלהקה לצד שלושה שירים חדשים, ביניהם "ריקוד המכונה", שיר אינסטרומנטלי שהפך להמנון רוק ישראלי וזכה בתואר "שיר השנה" במצעד הפזמונים השנתי של רשת ג'. הצלחת האלבום והשירים החדשים חידשה את הקשר של הלהקה עם הקהל והחזירה את משינה למעמד של אחת הלהקות המובילות בישראל.

"מפלצות התהילה": ניסוי אלטרנטיבי

ב-1992, הוציאה משינה את האלבום "מפלצות התהילה", שסימן שינוי כיוון מוזיקלי עבור הלהקה. האלבום התאפיין בצליל רוק כבד ואפל יותר, בהשפעת להקות כמו פיקסיז ונירוונה. השירים עסקו בנושאים חברתיים ופוליטיים, והאלבום זכה לביקורות מעורבות. למרות זאת, הוא הצליח להגיע למעמד אלבום זהב, והשיר "איזה איש" הפך ללהיט. האלבום "מפלצות התהילה" נחשב לאחד האלבומים החשובים והמשפיעים ביותר ברוק הישראלי, וסימן את המעבר של משינה לסגנון מוזיקלי בוגר ומורכב יותר.

"שיא הרגש" ופירוק הלהקה: בין רגש לאכזבה

ב-1993, הוציאה משינה את האלבום "שיא הרגש", שכלל בלדות רומנטיות לצד שירים קצביים ואנרגטיים. האלבום זכה להצלחה גדולה, והשירים "נגעה בשמיים", "גברת שרה השכנה" ו"דני" הפכו ללהיטים. למרות ההצלחה המסחרית, הלהקה חוותה קשיים פנימיים ומתחים בין חבריה. ב-1995, לאחר אסון פסטיבל ערד, שבו נהרגו שלושה בני נוער בהופעה של הלהקה, החליטו חברי משינה על פירוק הלהקה. ההופעה האחרונה של משינה נערכה בפארק הירקון, והייתה אירוע מרגש וטעון עבור הלהקה והקהל כאחד.

לאחר הפירוק, חזרה לפעילות וביקורת: מורשת חיה

לאחר הפירוק, פנו חברי משינה לקריירות סולו ולפרויקטים אישיים. יובל בנאי ושלומי ברכה הוציאו אלבומי סולו, וחברי הלהקה האחרים המשיכו לעסוק במוזיקה בדרכים שונות. ב-2003, לאחר שמונה שנים של פירוק, התאחדה משינה לסיבוב הופעות מוצלח והוציאה אלבום אולפן חדש, "רומנטיקה עתידנית". מאז, הלהקה המשיכה להופיע ולהוציא אלבומים, והפכה לאחת הלהקות האהובות והמצליחות בישראל. בשנת 2010, ציינה משינה 25 שנות פעילות עם אלבום אוסף מקיף וסרט תיעודי.

אבנר חודורוב: הקלידן והסקסופוניסט המוכשר של משינה

אבנר חודורוב, המוכר בעיקר כקלידן והסקסופוניסט של להקת משינה, הצטרף ללהקה בשנת 1986 והפך לחלק בלתי נפרד מהצליל הייחודי שלה. חודורוב, שניחן בכישרון מוזיקלי רב, תרם רבות להצלחת הלהקה לאורך השנים, הן כנגן והן כמלחין. סולו הסקסופון המפורסם שלו בשיר "ריקוד המכונה" הפך לאחד מסימני ההיכר של הלהקה, והלחנתו לשיר הפתיחה של הסדרה "חתולו של הנרי" היא דוגמה נוספת לכישרונו הרב. לאחר פירוק הלהקה ב-1995, חודורוב המשיך לעסוק במוזיקה, ניגן בהרכבים שונים והפיק אלבומים לאמנים מוכרים. עם איחוד הלהקה ב-2003, חזר חודורוב לתפקידו כקלידן וסקסופוניסט, והמשיך לתרום ליצירתה ולהצלחתה של משינה.

מייקל בנסון ואיגי דיין: הבסיסט והמתופף שהניעו את משינה

מייקל בנסון ואיגי דיין, הבסיסט והמתופף של משינה בהתאמה, היוו את עמוד השדרה הקצבי של הלהקה. בנסון, שעלה לישראל מבריטניה, הביא איתו השפעות מוזיקליות מגוונות, והיה אחראי על כמה מהקטעים המוכרים ביותר של הלהקה, כמו שורת הבס בשיר "רכבת לילה לקהיר". דיין, שהחל לנגן בתופים בגיל צעיר, היה בעל ניסיון עשיר בלהקות שונות, והוסיף אנרגיה ותנופה לשירי הלהקה. שניהם תרמו רבות להצלחת הלהקה, הן כנגנים והן כיוצרים. בנסון, למשל, שר את השיר "הכל עוד אפשרי", ודיין השתתף בהלחנת השיר המוכר "אנה". לאחר פירוק הלהקה ב-1995, המשיכו השניים לעסוק במוזיקה בנפרד, אך חזרו לשתף פעולה עם איחוד הלהקה ב-2003.

ביקורת: בין השראה לחיקוי

לצד ההצלחה וההערכה לה זכתה משינה, הועלתה לאורך השנים ביקורת על מידת המקוריות של לחני הלהקה. מבקרים שונים הצביעו על דמיון בין לחנים של משינה ללחנים של להקות ולהיטים מוכרים מהעולם. בין היתר, הוזכר הדמיון בין "רכבת לילה לקהיר" ל-"Night Boat to Cairo" של להקת מאדנס, בין "הכוכבים דולקים על אש קטנה" ל-"Our House" של מאדנס, ובין "ריקוד המכונה" ל-"One Step Beyond" של אותו ההרכב. כמו כן, השיר "גברת שרה השכנה" מושר בלחן השיר הידוע "Hurricane" של בוב דילן. למרות הביקורת, משינה מעולם לא הואשמה בפלגיאט, וחברי הלהקה טענו כי ההשפעות המוזיקליות שלהם הן טבעיות ובלתי נמנעות.

"רומנטיקה עתידנית" והלאה: בין התמסחרות להתחדשות

לאחר האיחוד המוצלח ב-2003, הוציאה משינה את האלבום "רומנטיקה עתידנית" ב-2005. האלבום זכה לביקורות מעורבות, כאשר חלק מהמבקרים שיבחו את השירים הקליטים והאווירה האופטימית, בעוד אחרים טענו שהלהקה התפשרה על איכות המוזיקה לטובת הצלחה מסחרית. למרות הביקורות, האלבום זכה להצלחה מסחרית, והשירים "התשובה" ו"רומנטיקה עתידנית" הפכו ללהיטים. בשנים שלאחר מכן, המשיכה הלהקה להופיע ולהוציא סינגלים, אך לא הצליחה לשחזר את ההצלחה של אלבומיה הקודמים.

מורשת חיה: השפעה מתמשכת על הרוק הישראלי

להקת משינה היא ללא ספק אחת הלהקות החשובות והמשפיעות ביותר בתולדות הרוק הישראלי. המוזיקה שלהם, שמשלבת רוק גיטרות עם השפעות מזרחיות ופופ קליט, הפכה לפסקול של דור שלם, והם ממשיכים להיות מקור השראה למוזיקאים ישראלים רבים. השירים שלהם, שנוגעים בנושאים אוניברסליים כמו אהבה, אכזבה, תקווה וחלומות, ממשיכים להדהד בלב הקהל הישראלי גם שנים רבות לאחר יציאתם.

הלהקה, שפרצה לתודעה בשנות ה-80 והתפרקה ב-1995, חזרה לפעילות ב-2003 וממשיכה להופיע ולהוציא חומרים חדשים. למרות השינויים שחלו בהרכב הלהקה ובסגנון המוזיקלי שלה לאורך השנים, משינה נותרה נאמנה לערכיה המוזיקליים ולחזון המקורי של בנאי וברכה. הלהקה ממשיכה להיות אהובה על הקהל הישראלי, והופעותיה תמיד מלאות בקהל נאמן ומסור. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: בנאי, ברכה, דיין
פתרון 5 אותיות: בנסון
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות: חודורוב 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה: אבנר חודורוב, איגי דיין, יובל בנאי, מייקל בנסון, שלומי ברכה
ביטויים דומים: מחברי להקת משינה 8 אותיות, מחברי להקת "משינה" מילון, מחברי להקת "משינה" פירוש, שם של אחד מחברי משינה
מחפשים תשובות נוספות השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו