רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


במצב של שיכרות | במצב של שכרות קלה תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה במצב של שיכרות. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "במצב של שכרות" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה במצב של שכרות קלה בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 


מהי שכרות?

שכרות היא מצב בו נמצא אדם בהשפעת אלכוהול. ריכוז האלכוהול בדם עולה ככל שנצרכת כמות גדולה יותר של אלכוהול, וככל שהריכוז עולה - הולכת ויורדת שליטתו העצמית של השיכור. שכרות מוגדרת כמצב בו מאבד האדם שליטה על פעולותיו, אך גם כמות קטנה יותר של אלכוהול משפיעה על הגוף, לפעמים באופן שכמעט אינו מורגש. אחת מתופעות הלוואי המשמעותיות של השכרות היא החמרמורת.

גורמים המשפיעים על השכרות

ישנם מספר גורמים המשפיעים על מידת השפעת האלכוהול על האדם. המין של האדם הוא גורם חשוב - נשים נוטות להיות מושפעות ביתר קלות מאלכוהול מאשר גברים, בשל כך שלגופן יש פחות אנזים דהידרוגנאז האחראי על פירוק האלכוהול. כמו כן, נשים הן בעלות אחוז שומן גבוה יותר בממוצע, והאלכוהול מסיס במים אך לא בשומן, ולכן מגיע לריכוזים גבוהים יותר בגוף הנשים. משקל הגוף גם משפיע, כאשר ככל שהמשקל עולה - השפעת האלכוהול פוחתת. בנוסף, אדם שנוהג לצרוך אלכוהול מסתגל לכך עם הזמן והשפעת האלכוהול עליו קטנה יותר. מצב הבטן גם משפיע, כאשר אלכוהול משפיע בצורה חזקה יותר על מי שבטנו ריקה. לבסוף, גם עייפות משפיעה על תגובת הגוף לאלכוהול.

שלבי השכרות

ניתן להגדיר כמה שלבים בהתפתחות השכרות. כאשר ריכוז האלכוהול בדם מגיע לרמה של אלפית אחת (0.1%), מתחילים להופיע שינויים במרכזים העליונים של המוח - מצב הרוח והביטחון העצמי משתפרים, הריכוז יורד, זמן התגובה מתארך, והרפלקסים נחלשים. כאשר הריכוז מגיע ל-0.2%, המעצורים הנפשיים ממשיכים להתרופף, מה שגורם להתנהגות חופשית יותר ולפעמים אף נטייה לאלימות. הקואורדינציה יורדת והראייה מטושטשת. ריכוז של 0.3% גורם לירידה נוספת בקואורדינציה, קושי בהתנהלות יציבה, פגיעה ביכולת הביטוי והחושים, סחרחורת, בחילות והקאות. כאשר הריכוז מגיע ל-0.4%, האדם נעשה אפאטי ואינו מגיב לסביבה, והוא במצב של סכנת חיים. ריכוז של 0.5% ומעלה עלול להוביל לחוסר הכרה, ירידה בחום הגוף ואובדן שליטה על הסוגרים.

הסכנות בשכרות

שכרות יכולה להוביל להתנהגות אלימה, בשל הירידה בשליטה העצמית. מקומות בהם נצרך אלכוהול, כמו פאבים ומועדונים, מציגים סיכוי גבוה יותר ממקרי קטטות ומריבות. נהיגה בשכרות מסכנת את הנהג עצמו ואת הסביבה, בשל תגובות איטיות ושקולות פחות. בישראל נהיגה בשכרות מוגדרת כנהיגה עם ריכוז אלכוהול בדם של 0.05% ומעלה. צריכה קבועה של אלכוהול עלולה אף להוביל למצב של התמכרות, או אלכוהוליזם.

השכרות בתנ"ך ובמקורות היהודיים

השכרות מוזכרת במספר סיפורים במקרא, כגון המקרה של נח שנטע כרם ושתה מיינו עד שהשתכר, או סיפור לוט שבנותיו השקו אותו ליין עד שכשכר. בנוסף, ישנם מקרים נוספים של שכרות בקרב דמויות מרכזיות בתנ"ך. הנביאים מוכיחים בחריפות את המשתכרים, ורואים בשכרות מקור לחטאים ולתופעות שליליות. גם בהלכה היהודית ישנה התייחסות לנושא השכרות, והדגשה שאין לשתות עד השכרה גם בשמחות דתיות בהן נצרך יין.

השכרות בהלכה היהודית

על אף שבמקרים מסוימים שתיית יין היא מצווה, כגון קידוש, ברית מילה או ארבע כוסות בפסח, פוסקי ההלכה הורו שאין לשתות עד כדי שכרות. רמב"ם למשל כתב ש"לא יימשך ביין ובשחוק ובקלות ראש" בזמן שמחות אלו, מכיוון שהשכרות אינה שמחה אלא "הוללות וסכלות". לשיכור יש הגבלות רבות בהלכה, בעיקר בכל הנוגע לתפילה וברכות, כאשר הדין תלוי ברמת השכרות של האדם.

השכרות במשפט הישראלי

במשפט הפלילי הישראלי, השכרות נחשבת לאחת ההגנות האפשריות למי שביצע עבירה, אם הוא נכנס למצב זה שלא מדעתו. אולם בדרך כלל, השכרות בעת ביצוע עבירה דווקא מחמירה את מצבו המשפטי של הנאשם, מאחר שהיא מקלה על התביעה להוכיח את היסוד הנפשי הנדרש להרשעה. מכאן שהשכרות מכונה לעיתים "הגנה מדומה". ישנה מחלוקת בקרב שופטי בית המשפט העליון באשר להשפעת השכרות על גזר הדין. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: שתוי
פתרון 5 אותיות: 
מבוסם 
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות: 
פתרון 8 אותיות ומעלה: בגילופין 

פתרון שתי מילים ומעלה:
ביטויים דומים: במצב של שיכרות קלה 8 אותיות, במצב של שיכרות קלה מילון, במצב של שיכרות תשבץ, מה זה במצב של שיכרות?, במצב של שכרות תשחץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו