רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


קרוקודיל | קרוקודיל תשבץ | מה זה "קרוקודיל" ?

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה קרוקודיל . בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש.
ראשית, נסתכל על ההגדרה קרוקודיל בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש ארגנו את התשובות לפי סדר האלפבית. 

עולם התנינים: טורפי-על עתיקים ומסתוריים

התנינים, זוחלים קדומים ומסתוריים, שורדים על פני כדור הארץ מיליוני שנים. הם טורפי-על הניצבים בראש שרשרת המזון במערכות האקולוגיות שלהם, ומסוגלים להסתגל למגוון רחב של בתי גידול, מנהרות מים מתוקים ועד לים הפתוח. התנינים, בעלי גוף ארוך ושרירי, רגליים קצרות וזנב חזק, ידועים בלסתותיהם החזקות ובשיניהם החדות, המאפשרים להם לצוד טרף מגוון, החל מדגים ועד יונקים גדולים. במדריך זה נצלול לעולמם המרתק של התנינים, נכיר מקרוב שלושה מינים מרתקים – תנין הים, תנין מורלט ותנין ג'ונסטון – ונגלה את סודות חייהם, התנהגותם ומקומם בטבע.

תנין הים: מלך התנינים

תנין הים (Crocodylus porosus) הוא הזוחל הגדול ביותר בעולם כיום, ומגיע לאורך של עד שבעה מטרים ולמשקל של מעל טונה. תפוצתו משתרעת על פני דרום-מזרח אסיה, צפון אוסטרליה, חופי הודו ואזורים נוספים, והוא מסוגל לשרוד הן במים מתוקים והן במים מלוחים, כולל בים הפתוח. תנין הים הוא טורף-על הניזון ממגוון רחב של בעלי חיים, כולל יונקים גדולים כמו תאו מים, קופים, ואפילו כרישים. הוא ידוע באופיו האגרסיבי והתוקפני, ומהווה סכנה משמעותית לבני אדם ובעלי חיים אחרים בסביבתו. תנין הים הוא שחיין מצוין, ומסוגל לנדוד למרחקים ארוכים בים הפתוח. הוא בעל יכולת צלילה מרשימה, ויכול לשהות מתחת למים למשך שעה ויותר.

תנין מורלט: תנין מקסיקני מסתורי

תנין מורלט (Crocodylus moreletii), המכונה גם התנין המקסיקני, הוא מין אנדמי למקסיקו, בליז וגואטמלה. הוא קטן יחסית לתנין הים, ומגיע לאורך של עד שלושה מטרים. תנין מורלט מאופיין בחרטום מחודד ושיניים רבות, והוא בעל צבע כהה יותר משאר התנינים. הוא חי בנהרות, ביצות וסוואנות לחות, וניזון מדגים, חרקים, סרטנים, יונקים קטנים, עופות מים וזוחלים אחרים. תנין מורלט הוא מין חברותי יחסית, וניתן לראותו לעתים קרובות בקבוצות גדולות. הוא מתרבה בין אפריל ליוני, והנקבה מטילה 20-45 ביצים בקן שבנו שני בני הזוג.

תנין ג'ונסטון: שוכן המים המתוקים של אוסטרליה

תנין ג'ונסטון (Crocodylus johnstoni), המכונה גם תנין המים המתוקים, הוא מין אנדמי לצפון אוסטרליה. הוא קטן יחסית לתנין הים, ומגיע לאורך של עד שלושה מטרים. תנין ג'ונסטון מאופיין בלסתות צרות ושיניים קטנות, והוא בעל צבע חום-אפור. הוא חי בנהרות, אגמים וביצות באקלים טרופי, וניזון בעיקר מדגים, חרקים, סרטנים ודו-חיים. תנין ג'ונסטון הוא מין ביישן יחסית, ואינו מהווה סכנה משמעותית לבני אדם, אלא אם כן הוא מרגיש מאוים. הוא מתרבה בעונה היבשה, והנקבה מטילה 7-21 ביצים בקן שחפרה באדמה.

מחזור חיים ורבייה של תנינים

התנינים מתרבים על ידי הטלת ביצים. הנקבה חופרת קן באדמה או בבוץ, ומטילה בו את הביצים. מספר הביצים בתטולה משתנה בהתאם למין התנין, ויכול לנוע בין 10 ל-60 ביצים. לאחר ההטלה, הנקבה מכסה את הביצים בחול או בבוץ, ומשאירה אותן לדגור בשמש. תקופת הדגירה נמשכת בין 60 ל-100 ימים, בהתאם לטמפרטורה. כאשר הביצים בוקעות, התנינים הצעירים יוצאים מהקן וממהרים למים. הם עצמאיים לחלוטין מרגע הבקיעה, וניזונים מחרקים, סרטנים ודגים קטנים. התנינים הצעירים גדלים במהירות, ומגיעים לבגרות מינית בגיל 5-10 שנים.

תנינים ובני אדם: היסטוריה, מיתוסים וסכנות

התנינים מופיעים במיתוסים ובאגדות של תרבויות רבות ברחבי העולם. במצרים העתיקה, התנין היה סמל לאל סובק, אל המים והפוריות. בתרבויות אחרות, התנין נתפס כסמל לכוח, לסכנה ולרשע. כיום, התנינים מהווים סכנה לבני אדם באזורים מסוימים בעולם, בעיקר באזורים שבהם הם חיים בקרבת יישובים אנושיים. תנין הים ותנין היאור הם המינים המסוכנים ביותר לבני אדם, וידועים במקרים רבים של תקיפות קטלניות.

שימור תנינים: אתגרים והזדמנויות

אוכלוסיות התנינים ברחבי העולם נמצאות בירידה עקב ציד בלתי חוקי, אובדן בתי גידול וזיהום. ציד בלתי חוקי של תנינים מתבצע בעיקר למטרות סחר בעור ובשר, המשמשים לייצור מוצרי יוקרה. אובדן בתי גידול נגרם בעיקר מפיתוח חקלאי, עיור ותעשייה. זיהום מקווי מים פוגע בתנינים על ידי הרעלת מזונם ופגיעה במערכת הרבייה שלהם. למרות האתגרים, ישנן גם הזדמנויות לשימור תנינים. ארגוני שימור בינלאומיים ומקומיים פועלים להגנה על בתי הגידול של התנינים, לאכיפת חוקי הציד ולפיתוח תוכניות חינוך והסברה לציבור.

סיכום ומבט לעתיד

התנינים הם זוחלים מרתקים ומסתוריים, בעלי היסטוריה אבולוציונית ארוכה ומפוארת. הם טורפי-על חשובים במערכות האקולוגיות שלהם, וממלאים תפקיד חיוני בשמירה על איזון הטבע. עם זאת, אוכלוסיות התנינים ברחבי העולם נמצאות בירידה, ועתידם לוט בערפל. על מנת להבטיח את הישרדותם של התנינים לדורות הבאים, יש צורך במאמצי שימור נרחבים ובהגברת המודעות לחשיבותם של בעלי חיים אלה. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: תמסח, תנין
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות: 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:
ביטויים דומים: קרוקודיל 4 אותיות, קרוקודיל מילון, קרוקודיל פירוש, מה זה קרוקודיל?, קרוקודיל תשבץ
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו