רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


כינוי לאדם הפשוט שאינו רב פעלים | כינוי לאדם שלא נזקפו מעשים טובים לזכותו תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה כינוי לאדם הפשוט שאינו רב פעלים. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "אדם דל פעלים" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה כינוי לאדם שלא נזקפו מעשים טובים לזכותו בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 


"אדם דל פעלים" - מהו המושג והקשרו

המושג "אדם דל פעלים" משמש בשפה העברית לתאר אדם שמבצע מעט פעולות במהלך יום-יומו, ונמנע מלהשקיע מאמצים ופעילות פיזית או אינטלקטואלית. הביטוי מגדיר אדם כעצלן או כבעל מוטיבציה נמוכה, המעדיף לשבת בחוסר פעילות במקום להתמסר למשימות ולהתאמץ למען השגת יעדים.

השימוש במושג זה מדגיש את העובדה שהאדם הנדון לא מנצל את פוטנציאל היכולות שלו באופן מלא, ובוחר להישאר במצב סטטי או פסיבי במקום לפתח את עצמו ולהגשים את יעדיו. הביטוי משקף ביקורת או תרעומת על אדם כזה, המוחזק כבעל יכולות גבוהות אך אינו מממש אותן.

אבחנה בין "אדם דל פעלים" לבין אורח חיים מתון

למרות שלעתים קרובות "אדם דל פעלים" מזוהה עם עצלנות ואי-פעילות, חשוב להבחין בין מצב זה לבין אדם המעדיף אורח חיים מתון יותר. ישנם אנשים שבוחרים בקצב יותר איטי ובהשקעת מאמץ מופחתת, עקב העדפותיהם האישיות, אמונותיהם או אורח חייהם הרוחני. במקרים אלו, אין להגדירם בהכרח כ"דלי פעלים", אלא כבעלי אורח חיים שונה מהנורמה, אך עדיין מאוזן ומתפקד כראוי.

כך למשל, אדם המוקדש לפעילות מדיטטיבית או לחיי קהילה ועזרה לזולת, לא בהכרח ייחשב כ"דל פעלים" למרות שפעילותו הפיזית או האינטלקטואלית עשויה להיות מוגבלת יותר מאדם אחר. ההבחנה חשובה על מנת להימנע מהכללות שגויות ולכבד את הבחירות והאורח החיים של כל אדם.

יתרונות וחסרונות של "אדם דל פעלים"

אחד היתרונות המרכזיים של תיאור אדם כ"דל פעלים" הוא ההדגשה של הפוטנציאל הטמון בו. על ידי ייחוס התואר הזה, ניתן למקד את תשומת הלב על האפשרויות והכישרונות שהאדם מבזבז במקום לנצלם. הביקורת הזו יכולה לשמש כמניע לשינוי התנהגות ולפיתוח עצמי.

מנגד, תיוג האדם בתווית "דל פעלים" עלול להוות גורם מגביל ומשפיל. המושג יוצר תדמית שלילית של עצלנות וחוסר יוזמה, וייתכן שלא תמיד מתאר באופן מדויק את מצבו האמיתי של האדם. מסמן כזה עלול להשפיע על הערכת האדם את עצמו ולדכא את המוטיבציה שלו להתפתח.

השימוש בביטוי "אדם דל פעלים" נעשה לעתים קרובות באופן מוגזם או שרירותי, מבלי להכיר לעומק את הנסיבות והמניעים האישיים של האדם. ייתכן שפעילותו הנמוכה נובעת מבעיות בריאותיות, מגבלות פיזיות או נפשיות, או מהעדפות אישיות ולא מעצלנות טהורה. לפיכך, יש להיזהר מהכללות מהירות ולהימנע משימוש גורף בתואר זה.

השפעת התרבות והחברה על "אדם דל פעלים"

התפיסה של "אדם דל פעלים" מושפעת במידה רבה מהתרבות והחברה שבהן הוא חי. במדינות מסוימות, למשל, השאיפה להישגיות והעדפה לפעילות מואצת נחשבות לערכים חשובים, ולכן אדם שאינו משתתף באופן ענייני במירוץ זה עלול להיחשב כבעל פעילות דלה. לעומת זאת, בתרבויות אחרות יותר, ההתבוננות פנימה, המדיטציה והשקט מוערכים יותר, ואדם שמעדיף אורח חיים מתון יותר לא בהכרח ייתפס כעצלן.

כמו כן, אדם שתפקידו או מקצועו אינם מחייבים פעילות גופנית או אינטלקטואלית מוגברת, עשוי להיחשב כ"דל פעלים" על אף שהוא ממלא את חובותיו כראוי. כך למשל, עובד משרדי שעיקר עבודתו הינה ישיבה מול מחשב עלול להיתפס ככזה, גם אם הוא יעיל ומקצועי.

לסיכום, 

המושג "אדם דל פעלים" מתאר אדם שאינו מנצל את מלוא יכולותיו ונמנע מפעילות ומאמץ. השימוש בביטוי זה יכול לשמש כמנוף לשינוי והתפתחות, אך עלול גם להוות תווית שלילית ומגבילה. הבנת ההקשר התרבותי והאישי חשובה על מנת להימנע מהכללות מהירות ולהעריך את האדם בצורה מדויקת יותר. השאיפה צריכה להיות לגילוי הפוטנציאל הטמון בכל אדם, במקום להדביק עליו תווית של "דל פעלים".
בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות: 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה: עני ממעש
ביטויים דומים: כינוי לאדם הפשוט שאינו רב פעלים, כינוי לאדם הפשוט שאינו רב פעלים תשבץ, כינוי לאדם הפשוט שאינו רב פעלים 7 אותיות, כינוי למי שאינו רב פעלים
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו