רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


עיר בקליפורניה | עיר בקליפורניה, ארה"ב תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה עיר בקליפורניה ארצות הברית . בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש.
ראשית, נסתכל על ההגדרה עיר בקליפורניה בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש ארגנו את התשובות לפי סדר האלפבית.

ענקית בגודל, עצומה בהשפעה

קליפורניה, מדינת התפוז והזהב, היא הענקית שמשפיעה על העולם. המדינה המאוכלסת ביותר בארה"ב משתרעת מרכסי הרי סיירה נבדה הצחיחים במזרח ועד לחופי האוקיינוס השקט הנצחיים במערב. גיאוגרפית ואקלימית, קליפורניה מציעה גיוון עצום - מיערות ירוקים בצפון ועד מדבריות שרופות בדרום, מקצרי סלעי גרניט מרשימים לשפלות חקלאיות עשירות.

הבהלה לזהב מארצות ההגירה

היסטוריית קליפורניה מלאת פנינים כגילוי הזהב ב-1848, שהוביל לבהלת זהב וגל הגירה מסיבי שעיצב את פניה. כיום, קליפורניה היא כלכלת ענק - הייתה מדינה עצמאית, היא הייתה הכלכלה השישית בגודלה בעולם. מרכזי ההיי-טק והבידור העולמיים שלה, כמו גם החקלאות המשגשגת, הם גורמי המפתח בהשפעתה הגלובלית.

נופים מסעירים, פארקים מרהיבים 

אך קליפורניה אינה רק כלכלה וטכנולוגיה, אלא גם נופים מסעירי נפש. הרי סיירה נבדה תופסים את הדמיון עם הר ויטני המושלג, פסגת ארה"ב היבשתית. בפארק יוסמיטי נמצא הר הגרניט הגדול בעולם. דרומה יותר, בפארק סקוויה, נמצאים העצים הגדולים בעולם ואחד מהם הוא הגדול מכולם בנפחו. ובעוד הצפון מוקף ביערות ואגמים, הדרום שוכן את מדבר מוהאבי היבש והנמוך ביותר בארה"ב.

תרבות מעצבת חיים ודעות

קליפורניה ידועה בהשפעתה התרבותית על העולם. בהוליווד נוצרת תרבות הפנאי, וביציאה לאמריקה מגיעה משם המוזיקה הפופולרית. אך מעבר לזה, התרבות הקליפורנית מעצבת אורחות חיים ודעות - בין אם בקידום זכויות אדם ושוויון, או בדרך החיים הבריאה והמודעת לסביבה. כל זה הופך את הקליפורני הממוצע לחלוץ חדשנות וליברליות.

קרקע פורייה להשכלה ומחקר

תחום נוסף שבו בולטת קליפורניה הוא ההשכלה הגבוהה, עם אוניברסיטאות מובילות כמו קליפורניה, סטנפורד וברקלי. מוסדות אלה תורמים להוויה האינטלקטואלית, למחקר ולפיתוח חדשני במגוון תחומי מדע וטכנולוגיה. כך, קליפורניה הופכת לקרקע פורייה עבור השכלה גבוהה ומחקר מתקדם.

מרובת פנים, עשירת תרבויות

קליפורניה היא גלובוס קטן במרחבי ארצות הברית, עם אוכלוסייה מגוונת שאין דומה לה. לבנים, היספנים, אסייתים, אפריקאים, ילידים - כולם מרכיבים את הפסיפס האנושי המרתק של קליפורניה. מגוון זה עושר את המנעד התרבותי, מזון, אמנות ומוזיקה, תוך השפעה הדדית מעשירה. קליפורניה היא כור היתוך מודרני, שמקבל תרבויות שונות ויוצר מהן חיים עשירים וססגוניים. 

אתגרים סביבתיים

למרות יתרונותיה הרבים, קליפורניה מתמודדת עם מספר אתגרים סביבתיים משמעותיים.

בשנים האחרונות, בצורות קשות פוקדות את המדינה, וקיצוניות מזג האוויר גוברת. בשנת 2013, הוכרזה בצורת חמורה ברחבי קליפורניה, ובאוגוסט 2020, נרשמה השנה היבשה ביותר מאז שנת 1924.

תופעה נוספת המאפיינת את קליפורניה היא שרפות ענק, שהפכו נפוצות יותר ויותר. בשנת 2018 התפרצה בקליפורניה השריפה המתועדת הגדולה ביותר, ובשנת 2020, עלה באש השטח הגדול ביותר במצטבר. מרכז וודוול לחקר האקלים קישר את העלייה בשריפות הקיצוניות למשבר האקלים, המהווה גורם משמעותי גם לבצורות.

כלכלה מגוונת

קליפורניה היא המדינה בעלת הכלכלה החזקה ביותר בארצות הברית, ומהווה כ-14% מהתל"ג האמריקאי. ענפי הייצור העיקריים כוללים חקלאות (פירות, ירקות, מוצרי חלב ויין), שירותים (מקרקעין, ממשלה), תעשייה אווירית וחלל, ענפי בידור (הוליווד) וטכנולוגיה (תוכנה וחומרה).

יותר מ-50 חברות מה-500 הגדולות בארצות הברית שוכנות בקליפורניה, והיא מהווה מרכז עולמי מוביל בתחום הטכנולוגיה, עם ענקיות כמו גוגל, אפל ופייסבוק שמקימות את בסיסן בעמק הסיליקון.

מגוון קולינרי עשיר

קליפורניה ידועה גם במגוון הקולינרי העשיר שלה. המטבח הקליפורני משלב השפעות מכל רחבי העולם, וניתן למצוא בו מנות מכל הסגנונות והטעמים.

בערים הגדולות כמו לוס אנג'לס וסן פרנסיסקו ניתן למצוא מסעדות יוקרה לצד דוכני אוכל רחוב אותנטיים. בנוסף, קליפורניה ידועה ביינות המשובחים שלה, ובאזורים רבים במדינה ניתן למצוא כרמים ויקבים. 

לסיכום

קליפורניה היא מדינה ייחודית המציעה שפע של חוויות וידע לכל מי שפוקד אותה.
היא ענקית בגודל, עצומה בהשפעה, ומהווה מודל לחיקוי בתחומים רבים.
אין ספק שקליפורניה היא מקום מרתק ומרגש לחיות בו, לבקר בו וללמוד ממנו. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות: 
ברבנק, ברסטו, ברקלי (עיר בקליפורניה, ארה"ב), מליבו (עיר בקליפורניה, בסמוך ללוס אנג'לס), פרזנו
פתרון 6 אותיות: 
אוקלנד, אנהיים, הוליווד, לנקסטר, נורווק, פומונה, פסדינה, קובינה, קורונה
פתרון 7 אותיות: גלנדייל, ליברמור, מונטריי, סטוקטון, סקרמנטו, קונקורד, קלייטון, קלקסיקו
פתרון 8 אותיות ומעלה: 
אושנסייד, אינגלווד, אירוויין, בייקרספילד, סאניווייל, פאלמדייל, קופרטינו, ריברסייד
פתרון שתי מילים ומעלה:
אימפריאל ביץ', אל סנטרו, בוורלי הילס (בברלי הילס), וסט קובינה, לונג ביץ' (עיר בקליפורניה), לוס אנג'לס, מאונטיין וויו, סאות' גייט, סיל ביץ', סן ברנרדינו, סן דייגו (עיר בקליפורניה), סן חוזה, סנטה אנה, סנטה ברברה, סנטה מוניקה, סנטה קלריטה, סנטה רוזה, סן לואיס אוביספו, סן פרנסיסקו, סן קרלוס, פאלו אלטו, פאלם ספרינגס, צ'ולה ויסטה
ביטויים דומים: עיר בקליפורניה מילון, רשימת ערים בקליפורניה, עיר בקליפורניה תשבץ, עיר בקליפורניה 7 אותיות, עיר בקליפורניה תשחץ, עיר נמל בקליפורניה, שם של עיר בקליפורניה ארה"ב 5 אותיות, עיר בקליפוורניה, ארצות הברית תשבץ
מחפשים תשובות נוספות השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

3 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו