רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מסוגי הפרפרים | מסוגי הפרפרים תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה מסוגי הפרפרים . בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש.
ראשית, נסתכל על ההגדרה סוג של פרפר בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש ארגנו את התשובות לפי סדר האלפבית.

פרפרים בעולם

הפרפרים הם קבוצה מונופילטית של חרקים בעלי גלגול מלא מסדרת הפרפראים. הם מתאפיינים בארבעה שלבי התפתחות עיקריים: ביצה, זחל, גולם ובוגר. ביצי הפרפרים מוגנות על ידי שכבה חיצונית קשיחה של קליפה המונעת את התייבשותן. הזחלים הם מטיפוס זחל אמיתי ולהם צורה גלילית עם מספר עיניות, לסתות חזקות ושלושה זוגות רגליים. שלב הגולם הוא שלב חנוט ובו מתבצע השינוי המלא לפרפר בוגר. פרפרים בוגרים מתאפיינים בשני זוגות של כנפי תעופה המכוסות בקשקשים ובגפי-פה מוצצים. הפרפרים מתקיימים מאכילת חלקי צמחים. הבוגרים ניזונים מצוף פרחים ומהפרשות שונות של בעלי חיים. לזכרים יש צבעים מגוונים המשמשים לחיזור ומשך הנקבות, בעיקר בעקבות הפרומונים המופרשים מגופן.

אלוני הסגול

אלוני הסגול (Favonius quercus) הוא פרפר קטן ממשפחת הכחליליים הנפוץ ברחבי אירופה, צפון אפריקה, אסיה הקטנה והקווקז. בישראל, הוא נדיר ומעופף רק בחרמון בחודשים יוני ויולי. האלוני הסגול מקיים דו-צורתיות זוויגית: כנפיים קדמיות של הזכר בצבע סגול עם גבול שחור-אפרפר עבה ופס לבן דק על שולי הכנף. הכנפיים הקדמיות העליונות של הנקבה בעלות שני פסים סגולים עבים ושאר הכנף בצבע שחור-אפרפר. הכנפיים התחתונות אפורות. מוטת הכנפיים של האלוני הסגול היא 2.5–4 ס"מ. הזחלים ניזונים מעץ האלון, בעיקר מהמינים: אלון אנגלי, אלון הגלעין ואלון שסוע. האלוני הסגול חי באזורי חורשות או יערות עם עצי אלון ומקיים מושבה שלמה על עץ אחד. הוא מקים דור אחד בשנה ונוטה להעדיף גבהים של 700 עד 1400 מטרים, אך בארץ הוא נצפה גם בגבהים של עד 2000 מטרים.

נימפית הסרפד

נימפית הסרפד (Vanessa atalanta) היא מין נפוץ של פרפר הנודע בעיקר בשל גוני האדום-כתום שבכנפיו. הפרפרים הבוגרים ניזונים על ידי שתייה מפרחי צוף כגון הבודלייה או מפירות בשלים יתר על המידה. מוטת הכנפיים של נימפית הסרפד נעה בין 50 ל-65 מילימטרים. הם נראים באזורים עם אקלים ממוזג באירופה, אסיה וצפון אמריקה וגם בארץ ישראל. הנקבה מטילה את ביציה על צמח הסרפד והכתלית. צבע הביצים ירוק. מן הביצה בוקע זחל שחרחר ושעיר המקפל את העלה לבניית "בית". צבע הזחל השחור אפרפר עם פס לבן לאורך צידי גופו. הזחלים ניזונים מצמחי הסרפד וכתלית יהודה. נימפית הסרפד היא אחד ממיני הפרפרים האחרונים שנראים בצפון אירופה טרם כניסת החורף.

כחליל השברק

כחליל השברק (Polyommatus icarus) הוא מין פרפר יום המשתייך למשפחת הכחליליים. הוא נבחר להיות "הפרפר של ישראל" והוא אחד מהסמלים הלא-רשמיים של ישראל. הכחליל השברק נפוץ בעולם באסיה ובאירופה. בעבר כינויו העברי היה "כחליל מצוי". הכנפיים העליונות של הזכרים בצבע כחול-תכול עם קו שחור ותיחום לבן. הכנפיים התחתונות אפורות עם כתמים כתומים ונקודות שחורות. הנקבות בעלות כנפיים חומות-תכולות עם כתמים כתומים שיוצרים פס כתום רציף. הכחליל השברק בולט בצבעו הכחול ובעל דו-צורתיות זוויגית. שמו המדעי Polyommatus מתייחס לריבוי הכתמים העגולים המדמים אישונים. שם המין Icarus מתייחס לאיקרוס מהמיתולוגיה היוונית שהכנת כנפיים על ידי דידלוס אביו אפשרה לו לעוף. 

כתמית הצפונית

כתמית צפונית (Melitaea collina) היא פרפר נדיר ממשפחת הנימפיתיים הנפוץ במזרח התיכון. בישראל הוא מצוי בגליל העליון ובחרמון. כתמית צפונית הוכרז כפרפר מוגן בישראל ב-2009. הפרפר מקים דור אחד בשנה והצמח הפונדקאי שלו הוא הקרקפן. מוטת כנפיו של הזכר נעה בין 15 ל-17 מ"מ ושל הנקבה בין 17 ל-19 מ"מ. כתמית צפונית דומה לנימפית ירושלים אך קטנה יותר ושורת ריבועים על כנפה האחורית במקום עיגולים. תפוצתו של המין בסוריה, דרום טורקיה, לבנון ועיראק. בישראל ניתן למצוא את הפריטים הבוגרים הראשונים של הדור בצפון הגליל המערבי בסוף מרץ ותחילת אפריל.

לסיכום

הפרפרים הם קבוצה מרתקת ומגוונת של חרקים בעלי גלגול מלא. כל מין פרפר מתאפיין בתכונות ייחודיות ותפוצה שונה. אלוני הסגול נדיר בישראל ומצוי בחרמון. נימפית הסרפד נפוצה באזורים ממוזגים וניזונה מצמחי סרפד. כחליל השברק הוא הפרפר הלאומי של ישראל ובולט בצבעו הכחול. כתמית צפונית נדירה בישראל ומוגנת על פי חוק. חשיבות הפרפרים במערכות האקולוגיות ובשמירה על המגוון הביולוגי היא רבה, והם מהווים אינדיקטור חשוב לשמירה על הסביבה. בהצלחה !




מודעות





פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: רפרף, שעיר
פתרון 5 אותיות: דובון, כחלון, כחליל (מין פרפר), כתמית, לבנין
פתרון 6 אותיות: נימפית, צבעוני 
פתרון 7 אותיות:
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה:
 אפורית החלמית, אפורית חלודית, גרטה אוטו, דנאית הדורה, דנאית מלכותית, זנב סנונית מדברי, זנב סנונית, זנב סנונית המכבים, זנב סנונית יוליסס, זנב סנונית מדברי, זנב סנונית נאה, כחלון האפון, כחלון הינבוט, כחליל הגרניון, כחליל הקדד, כחליל השברק, כנף הציפור של המלכה אלכסנדרה, כתום-כנף המצילתיים, כתמית הדרדר, כתמית צפונית, לבנין הצנון, לבנין הרכפה, לימונית אירופית, לימונית האשחר, מורפו כחול, נחושת הנשרן, נימפית החורשף, נימפית החרמון, נימפית היערה, נימפית הסרפד, נימפית הרגלה, נימפית משוננת, סטירית הטבעת, סטירית פקוחה, סנוניתן הוורדיים, פרפר הטווס, קיסרית הקטלב, קרקשי הסנה, צבעוני צהוב, צמריר הקדד, רשתן העוזרר, שבתאי השקד, שילגן חרמוני, שעיר האלון, תכילתן ההרנוג
ביטויים דומים: מסוגי הפרפרים 4 אותיות, מסוגי הפרפרים מילון, מסוגי הפרפרים פירוש, מסוגי הפרפרים תשבץ, סוג של פרפר מילה נרדפת
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

תגובה 1:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו