רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


רפסודה | רפסודה תשבץ | רפסודה מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה רפסודה  . בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש.
ראשית, נסתכל על ההגדרה רפסודה בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש ארגנו את התשובות לפי סדר האלפבית. 

מבוא לעולם כלי השיט הצפים

כלי שיט צפים, כמו רפסודות, חסקות, סאפ, ארבות וקיאקים, היו חלק בלתי נפרד מההיסטוריה האנושית במשך אלפי שנים. הם שימשו לתחבורה, מסחר, דיג, מלחמה, ואפילו לפעילויות פנאי וספורט. כלי שיט אלו מגלמים את יכולתו של האדם לרתום את כוחם של המים ולהפוך אותם לנתיב תחבורה, מקור מחיה ואמצעי בילוי. כלי שיט צפים אלו, למרות פשטותם היחסית, אפשרו לאדם לחקור את העולם, להקים קהילות ולפתח תרבויות שלמות לאורך חופי ימים, אגמים ונהרות. כיום, הם ממשיכים לשמש למטרות מגוונות, החל מתחבורה ימית מסחרית וכלה בספורט אתגרי ובילוי משפחתי.

רפסודה: הפשטות הצפה

הרפסודה, כלי השיט הפשוט ביותר, היא למעשה משטח צף המאפשר לאדם לנוע על פני המים. במשך אלפי שנים, רפסודות שימשו להובלת אנשים וסחורות על פני נהרות ואגמים. הרפסודות הראשונות נבנו מחומרים טבעיים כמו גזעי עצים, קנים וסוף, אשר נקשרו יחדיו ליצירת משטח צף יציב. כיום, רפסודות נבנות גם מחומרים מודרניים כמו קלקר, חביות פלסטיק ואפילו לוחות סולאריים. רפסודות משמשות כיום בעיקר לפעילויות פנאי וספורט, כמו רפטינג בנהרות גועשים או "רפסודיות" על הכנרת. אולם, הרפסודה הוכיחה את עצמה גם ככלי שיט המסוגל לחצות אוקיינוסים, כפי שהודגם במסעו המפורסם של תור היירדאל על גבי הרפסודה "קון-טיקי".

חסקה: המצילה הישראלית

החסקה, סירת ההצלה האייקונית של חופי ישראל, היא סמל לחדשנות ולתעוזה ישראלית. מקורותיה של החסקה נעוצים בסירות דיג ערביות פשוטות, אך היא עוצבה מחדש על ידי המציל שלמה אלחסוף כדי להתאים לצורכי ההצלה הייחודיים של חופי ישראל. החסקה, בעלת המבנה הפשוט והחרטום הכפול, מאפשרת למצילים לחתור במהירות וביעילות אל עבר טובעים, לסובב את הסירה בקלות ולשוב אל החוף במהירות. החסקה הפכה לסמל בתרבות הישראלית, בין היתר בזכות השיר המפורסם "חסקה" של יורם טהרלב ומשה וילנסקי, המושר עד היום על ידי להקות צבאיות ולהקות רוק ישראליות.

סאפ: גלשן החתירה בעמידה

הסאפ, גלשן החתירה בעמידה (Stand Up Paddleboard), הוא ענף ספורט ימי צעיר ומתפתח במהירות. מקורותיו של הסאפ נעוצים בפולינזיה, שם השתמשו הילידים בלוחות עץ ומשוטים כדי לגלוש על הגלים. הסאפ המודרני, לעומת זאת, הוא גלשן גדול ויציב המאפשר לגולשים לחתור בעמידה באמצעות משוט ארוך. הסאפ מתאים למגוון רחב של פעילויות, החל מגלישה בגלים, דרך חתירה למרחק ועד לטיולים רגועים לאורך חופים, אגמים ונהרות. הסאפ הוא ספורט מהנה ונגיש לכל הגילאים ורמות הכושר, ומאפשר לגולשים לחוות את היופי של הטבע בצורה ייחודית ומרגשת.

ארבה: ספינת המשא השטוחה

הארבה, כלי שיט שטוח ורחב, הוא כלי תחבורה ימי חיוני להובלת מטענים בנהרות, תעלות ונמלים. הארבה, לרוב חסר מנוע, נגרר על ידי ספינות גרר או נדחף על ידי גוררות. הארבה משמש להובלת מגוון רחב של מטענים, החל מחומרי גלם כמו פחם, עפרות וחול, וכלה במכולות, מכוניות וציוד כבד. הארבה הוא כלי שיט חסכוני ויעיל, המאפשר הובלה של כמויות גדולות של מטען בעלות נמוכה יחסית. הארבה ממלא תפקיד חשוב במסחר העולמי, ומאפשר הובלה של סחורות בין מדינות ויבשות.

קיאק: סירת החתירה הארקטית

הקיאק, סירת החתירה הצרה והארוכה, הוא כלי שיט בעל היסטוריה ארוכה ומרתקת. מקורו של הקיאק הוא בשבטי האינואיטים והאלוטים (אסקימואים) באזור הארקטי, אשר השתמשו בו לציד ולדיג בתנאי מזג האוויר הקשים של הקוטב הצפוני. הקיאק המסורתי נבנה מעורות של בעלי חיים ומעצמות לווייתנים, והיה אטום למים לחלוטין. כיום, הקיאק נבנה מחומרים מודרניים כמו פיברגלס ופוליאתילן, ומשמש למגוון רחב של פעילויות, החל מספורט תחרותי וכלה בטיולים ובהרפתקאות בטבע. הקיאק מאפשר לחותרים לחוות את הטבע מקרוב, לנוע במהירות ובשקט על פני המים, ולחקור מקומות נסתרים ויפים.

סיכום ומבט לעתיד

כלי שיט צפים כמו רפסודות, חסקות, סאפ, ארבות וקיאקים ממשיכים להיות חלק בלתי נפרד מהחיים המודרניים, וממלאים תפקידים חשובים בתחומים שונים כמו פנאי, ספורט, תחבורה ומסחר. בעוד שכלי שיט מסורתיים כמו הרפסודה והקיאק ממשיכים להתפתח ולהשתכלל, טכנולוגיות חדשות כמו מנועים חשמליים וסוללות מתקדמות מאפשרות פיתוח של כלי שיט צפים חדשניים וידידותיים לסביבה. כלי שיט אלו, המונעים על ידי אנרגיה מתחדשת, מציעים אלטרנטיבה נקייה ושקטה לכלי שיט ממונעים מסורתיים, ומאפשרים לנו ליהנות מהמים בצורה בת-קיימא ואחראית. העתיד של כלי השיט הצפים נראה מבטיח, ומציע אפשרויות חדשות ומרגשות לחקר, בילוי והנאה מהמים. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: אסדה
פתרון 5 אותיות: דוברה
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות: 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:
ביטויים דומים: רפסודה מילון, רפסודה פירוש, רפסודה מילה נרדפת, רפסודה 4 אותיות, רפסודה תשבץ, מה זה רפסודה?
לחיפוש תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו