מורדו פתרון תשחצים. כל התשובות בחינם. התשובות להגדרה ממשחקי הקלפים מילון | ממשחקי הקלפים תשחץ הן:
למה אנחנו לא מפסיקים לטרוף? מסע אל סוד הקסם של משחקי הקלפים
תחשבו על זה רגע: חפיסת קלפים היא בסך הכל 52 פיסות נייר מצוירות. ובכל זאת, האובייקט הפשוט הזה מרתק את האנושות כבר מאות שנים. איך הכל התחיל? ובכן, הרבה לפני שהחזקתם קלף ביד, אי שם בסין של המאה השביעית, השתמשו בקלפים מצוירים על נייר כותנה כדי ללמד ולשחק. משם, הרעיון נדד מערבה. תיעוד איטלקי מ-1379 מספר על משחק מסתורי מארץ ה"סרקנים" שנקרא "נעיב". בצרפת של ימי הביניים כבר שיחקו עם סדרות כמו "מטבעות", "גביעים" ו"חרבות" - סמלים שאולי מוכרים לכם מקריאה בקלפי טארוט. אז איך הגענו ל- ♠, ♥, ♦, ♣ המוכרים לנו? התשובה היא פרקטית לחלוטין: היה הרבה יותר קל וזול להעתיק את הצורות הפשוטות האלה באמצעות שבלונות, וכך הן כבשו את העולם והפכו לסטנדרט.
לפצח את הקוד: האנטומיה הסודית של החפיסה המודרנית
החפיסה הסטנדרטית, המכונה "אנגלו-אמריקאית", היא יצירת מופת של עיצוב ויעילות. היא מורכבת מ-52 קלפים המחולקים לארבע סדרות (שתי אדומות, שתיים שחורות), ובכל סדרה 13 דרגות. יש לנו את המספרים מ-2 עד 10, את "קלפי החצר" (נסיך, מלכה ומלך), ואת האס - הקלף הכי גמיש בחפיסה, שיכול להיות הכי חזק או הכי חלש, תלוי בכללי המשחק. אבל האם ידעתם שלקלפים האלה יש סיפורים נסתרים? האס עלה (A♠) המפואר, למשל, קיבל את עיצובו הייחודי כי פעם, באנגליה, הוא שימש כהוכחה רשמית לתשלום מס על החפיסה. והמלך לב (K♥)? הוא זכה לכינוי "המלך המתאבד" בגלל החרב שנראית כאילו היא מכוונת אל ראשו, והוא גם המלך היחיד בחפיסה שמוותר על שפם. ואם כבר מדברים על הבדלים - קלפי "ברידג'" צרים יותר מקלפי "פוקר", פשוט כדי שיהיה נוח יותר להחזיק 13 קלפים ביד אחת.
משחקי לקיחות: הקרב האינטלקטואלי של ויסט וברידג'
אחת ממשפחות המשחקים המאתגרות ביותר היא משפחת "משחקי הלקיחות". המטרה כאן היא לא לאסוף קלפים, אלא לזכות ב"לקיחות" - הסיבוב שבו כל שחקן מניח קלף אחד. "ויסט" (Whist) הוא האב הקדמון האריסטוקרטי, משחק זוגות אלגנטי שבו סדרת השליט נקבעת באקראי והטקטיקה שולטת. אבל מתוכו התפתח משחק מורכב הרבה יותר, כזה שהפך לספורט תחרותי של ממש: "ברידג'" (Bridge). מה שהופך את הברידג' למיוחד כל כך הוא "שלב ההכרזה" שקודם למשחק עצמו. זוהי שיחה מוצפנת בין בני זוג, המשתמשים ב"קונבנציות" (הסכמות על משמעות ההכרזות) כדי להתחייב על "חוזה" - כמה לקיחות הם יקחו ומי יהיה השליט. רק אז מתחיל המשחק, כשאחד השחקנים (ה"כרוז") משחק גם עבור שותפו, ה"דומם", שקלפיו גלויים לכולם. זהו משחק של זיכרון, היגיון ותקשורת ברמה הגבוהה ביותר, וישראל אף הביאה הביתה את אליפות העולם לנשים ב-2023.
סדרות והימורים: העולם הממכר של רמי ופוקר
נעבור לשני ענקים עם פילוסופיה שונה לחלוטין. "רמי" (Rummy) הוא משחק של יצירת סדר מתוך כאוס. המטרה היא להיות הראשון שמסדר את כל הקלפים שבידו ב"סדרות" חוקיות - או רצף עולה באותה צורה (כמו 6-7-8 ♦) או שלישייה ומעלה של קלפים מאותה דרגה (כמו Q-Q-Q). המכניקה של משיכת קלף וזריקת קלף היא פשוטה, אבל האסטרטגיה מורכבת. גרסת "רמי 51" הפופולרית מוסיפה אתגר: אי אפשר "לרדת" לשולחן בפעם הראשונה בלי סדרות ששוות לפחות 51 נקודות. "פוקר" (Poker), לעומת זאת, הוא בכלל לא משחק על קלפים - הוא משחק על אנשים. המטרה היא לזכות בקופה המרכזית, וזה לא תמיד דורש את היד החזקה ביותר. סבבי ההימורים הם הלב של המשחק, ובהם פסיכולוגיה ובלוף חשובים לא פחות מהקלפים. כמובן, צריך לדעת את הדירוג - מ"זוג" פשוט, דרך "רצף" (סטרייט) ו"צבע" (פלאש), ועד ל"בית מלא" (פול האוס) ו"רביעייה" (קארה). בין אם משחקים "טקסס הולדם" קהילתי או "סטאד", פוקר הוא זירה למלחמה פסיכולוגית מתוחכמת.
גאווה מקומית: סוד ההצלחה של יניב וטאקי
בישראל, שני משחקים הפכו לתופעה תרבותית, במיוחד בקרב חיילים ותרמילאים. הראשון הוא "יניב" (Yaniv), משחק ישראלי מקורי עם מטרה הפוכה: להגיע לניקוד הנמוך ביותר. הערך של כל קלף הוא מספרי (ג'וקר=0, אס=1, מלך=13), והמהלך המבריק הוא היכולת לזרוק סדרות או זוגות ולקחת בתמורה רק קלף אחד, ובכך "לצמצם ידיים". השיא מגיע כששחקן מכריז "יניב!" כשהסכום בידו הוא 7 או פחות. אבל זהירות: אם לשחקן אחר יש סכום נמוך יותר, הוא צועק "אסף!" והמכריז המקורי נענש בנקודות קנס. המשחק השני הוא "טאקי" (TAKI), פיתוח ישראלי אהוב של חיים שפיר. זהו משחק מהיר, צבעוני ורועש, שבו המטרה היא פשוט להיפטר מכל הקלפים. מה שהופך אותו לכל כך מהנה הם קלפי הפקודה המיוחדים: "2+" שמתחיל מלחמת קלפים, "עצור" שמדלג על תורים, וקלף ה"מלך" שנותן חסינות מפקודות. וכמובן, קלף ה"טאקי" האגדי, שמאפשר לשחקן "לשפוך" בבת אחת את כל הקלפים מאותו צבע ולשנות את גורל המשחק ברגע.
חפיסה אחת, אינסוף אפשרויות
בסופו של יום, הסיפור של משחקי הקלפים הוא סיפור על גמישות. אותה חפיסה בדיוק של 52 קלפים יכולה לספק אינסוף חוויות. היא יכולה להיות משחק חברתי מהיר ומשמח בסלון כמו "טאקי", אתגר טקטי של ניהול קלפים במסע תרמילאים כמו "יניב", או מפגש אסטרטגי שקט ומתוחכם כמו "ברידג'". היא יכולה לבחון את יכולת קבלת ההחלטות והפסיכולוגיה שלנו ב"פוקר", או פשוט להיות דרך נעימה להעביר את הזמן עם "רמי". מקסמי קלפים מתוחכמים ועד למשחקי ילדים פשוטים, הקלפים הם כלי נצחי שמצליח לאתגר את המוח שלנו, לבחון את המזל שלנו, ובעיקר - לחבר בין אנשים. ולא משנה איזה משחק תבחרו, הכל מתחיל באותו רגע מספק: טריפה טובה של החפיסה. בהצלחה !
מודעות
פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: צ'יט (שקרן), רמי
פתרון 4 אותיות: אונו, בקרה, ויסט (משחק קלפים לארבעה משתתפים / משחק קלפים לשני זוגות), טאקי, יניב, ספיד, סקאט, פוקר
פתרון 5 אותיות: ברידג', דוראק, וויסט, לבבות, מלחמה, פריסל, קנסטה, שיטהד
פתרון 6 אותיות: סוליטר (סוג של משחק קלפים ליחיד), פסיאנס
פתרון 7 אותיות: פרזידנט, פרפראנס
פתרון 8 אותיות ומעלה: קלונדייק
פתרון של שתי מילים ומעלה: בלאק ג'ק, נסיך שבע, עשרים ואחת, קרה קופה, שלוש עשרה
ביטויים דומים: ממשחקי הקלפים מילון, ממשחקי הקלפים פירוש, משחק קלפים ליחד, אחד ממשחקי הקלפים, ממשחקי הקלפים 4 אותיות, משחק קלפים, שם של משחק קלפים
פתרון 7 אותיות: פרזידנט, פרפראנס
פתרון 8 אותיות ומעלה: קלונדייק
פתרון של שתי מילים ומעלה: בלאק ג'ק, נסיך שבע, עשרים ואחת, קרה קופה, שלוש עשרה
ביטויים דומים: ממשחקי הקלפים מילון, ממשחקי הקלפים פירוש, משחק קלפים ליחד, אחד ממשחקי הקלפים, ממשחקי הקלפים 4 אותיות, משחק קלפים, שם של משחק קלפים
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק!
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
שלוש עשרה
השבמחקתודה רבה לך. הוספנו !
השבמחקטאקי
השבמחקהפתרון קיים.
מחקפסיאנס
השבמחקתודה רבה.
מחקמאו 3 אותיות לפי התשובה
השבמחקתודה רבה
מחקיופי, תודה ש.מ
מחקרותם אבוהב
השבמחקקרקסון
השבמחקמשחקי קופסה 6 אותיות - קרקסון
השבמחקפינאטס peanuts
השבמחקקרקסון
השבמחקמאו
השבמחקקנסטה
השבמחקג'ין
השבמחקקדריל
השבמחק