הפעם קבלנו את ההגדרה סרט קולנוע ישראלי משנות ה-90. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "סרט ישראלי משנות ה-90" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.
קולנוע ישראלי בשנות ה-90:
שנות ה-90 היוו תקופה מרתקת ומורכבת בקולנוע הישראלי. לאחר שנים של התמקדות בסכסוך הישראלי-פלסטיני, חלה פנייה פנימה אל תוך החברה הישראלית עצמה. סרטים רבים עסקו בחיפוש אחר זהות, תוך התבוננות ביקורתית על נושאים כמו פוליטיקה, מגדר, מעמדות ומוצא.
במקביל, התפתחו ז'אנרים חדשים, כמו סרטי קומדיה וסרטי תיעוד איכותיים. סרטים ישראליים רבים זכו להצלחה בינלאומית, והביאו להכרה הולכת וגוברת בקולנוע הישראלי ככלי ביטוי אמנותי ייחודי.
התמקדות גאוגרפית:
- תחילת שנות ה-90 התאפיינה בהתמקדות תל אביבית, כפי שניתן לראות בסרטים "שורו" (1990) ו"סיפורי תל אביב" (1992). נטייה זו ביטאה רצון ל"נורמליות" אירופאית ונטייה להתרחק מהזהות הלאומית הייחודית.
- לקראת סוף שנות ה-90 חלה פנייה חזרה אל הפריפריה הישראלית, עם סרטים כמו "חולה אהבה בשיכון ג'" (1995) ו"עפולה אקספרס" (1997). סרטים אלה עסקו בסיפורים אנושיים ואישיים מהפריפריה.
נושאים מרכזיים:
- שורשים גלותיים: סרטים כמו "אהבתה האחרונה של לורה אדלר" (1990) ו"שחור" (1994) בחנו את שורשיה הגלותיים של הזהות הישראלית.
- נשיות מזרחית: סרטים כמו "שחור" (1994) ו"חולה אהבה בשיכון ג'" (1995) הציגו דמויות נשיות מזרחיות חזקות ומורכבות.
- כישלון ההגירה: סרטים כמו "ארץ חדשה" (1994) עסקו בכישלון חלומות ההגירה לארץ ישראל.
יוצרים בולטים:
- שבי גביזון: יצר את "שורו" (1990) ו"חולה אהבה בשיכון ג'" (1995).
- שמי זרחין: יצר את "לילסדה" (1995).
- אסי דיין: יצר את סרט הדרמה פסיכולוגי-חברתי "החיים ע"פ אגפא" (1992), "שמיכה חשמלית ושמה משה" (1995) ו"מר באום" (1998).
שינוי שם הקרן:
- בשנת 1999 שונה שם "הקרן לעידוד קולנוע ישראלי איכותי" ל"קרן הקולנוע הישראלי".
- שינוי זה נעשה מתוך תפיסה שהקולנוע הישראלי הוא כלי ביטוי אמנותי בעל חשיבות עליונה עבור כלל היוצרים והצופים בישראל.
מאפיינים:
- דמויות סטריאוטיפיות: סרטי הבורקס הציגו דמויות סטריאוטיפיות, כמו האבא הספרדי החם מזג, האמא התופרת, והבן העבריין.
- הומור עממי: הסרטים התבססו על הומור עממי, פיזי וסקסיסטי.
- מוזיקה מזרחית: פסקול הסרטים כלל מוזיקה מזרחית אותנטית.
- נושאים חברתיים: למרות האווירה הקלילה, סרטים אלה עסקו גם בנושאים חברתיים כמו עוני, אפליה ופשע.
היעלמות:
סרטי הבורקס החלו להיעלם בשנות ה-80, מסיבות שונות:
- ביקורת פוליטית: רבים טענו שהסרטים מקבעים סטריאוטיפים שליליים על עדות מזרחיות ומנציחים את הפערים החברתיים בישראל.
- שינוי טעם הקהל: הקהל הישראלי החל לחפש סרטים ריאליסטיים ורציניים יותר.
- עלייה בפופולריות של ז'אנרים אחרים: ז'אנרים אחרים, כמו סרטי קומדיה וסרטי תיעוד, החלו לתפוס את מקומם של סרטי הבורקס.
לסיכום:
שנות ה-90 היוו תקופה מגוונת ופורייה בקולנוע הישראלי. נושאים כמו זהות, גלות, נשיות מזרחית וכישלון ההגירה עלו לכותרות. יוצרים בולטים כמו הבמאים הישראלים: שבי גביזון, שמי זרחין ואסי דיין יצרו סרטים זכורים ומרגשים. שינוי שם הקרן סימן את ההכרה בחשיבותו של הקולנוע הישראלי ככלי ביטוי אמנותי לכלל החברה הישראלית. בהצלחה !
מודעות
פתרון 2 אותיות:
פתרון 5 אותיות: כבלים, מילים
פתרון 6 אותיות: לילסדה
פתרון 7 אותיות:
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים: אדי קינג (סרט קולנוע ישראלי משנות ה-90), אזרח אמריקאי, גולם במעגל, גמר גביע (סרט ישראלי מ-1991), האיטלקים באים, טיפת מזל, יום יום, ייפוי כוח, לילה לבן, מנת יתר, מקס ומוריס, מר באום, נשיקה במצ"ח (סרט ישראלי משנת 1990), עפולה אקספרס, פעמיים בוסקילה, צעירים לנצח, קרקס פלשתינה, קשר דם, קשר עיר, שירת הסירנה, שלג באוגוסט
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק!
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
שם הסרט הישראלי הוא
השבמחקקרקס פלשתינה
קשר עיר
מחקתודה נחמה.
השבמחקאיש הקאדילאק
מחקאהלן אתי, את טועה. הסרט "איש הקאדילאק" הוא סרט אמריקאי משנת 1990
מחק> >
http://pitaronfree.blogspot.co.il/2016/07/1990-1990.html
מר באום
השבמחקמר באום הוא סרט קולנוע ישראלי קומי, בבימויו של אסי דיין, שיצא לאקרנים בשנת 1997. הסרט חותם את הטרילוגיה אותה כתב וביים דיין, כאשר הסרטים הקודמים הם "החיים על פי אגפא" ו"שמיכה חשמלית ושמה משה". ויקיפדיה
במאי: אסי דיין
"גמר גביע" סרט משנות התשעים
השבמחקנהדר, כל הכבוד,תודה
השבמחקקשר עיר 1998
השבמחקחסר ברשימה קשר עיר סרט ישראלי משנת 1998 של סגל
השבמחק