רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


נפט מזוקק | נפט מזוקק מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה נפט מזוקק. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "נפט מזוקק" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה נפט מזוקק בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

קרוסין: נוזל דליק וחסר צבע בעל היסטוריה עשירה

קרוסין, הידוע גם בשם "נפט" בפי העם ובתחנות הדלק בישראל, הוא נוזל דליק וחסר צבע המופק מזיקוק נפט גולמי. תכונותיו הייחודיות הפכו אותו לחומר רב-תכליתי המשמש למגוון רחב של יישומים, החל מדלק למנועי סילון ורקטיים ועד לחומר גלם בתעשייה. במאמר זה, נציג סקירה מקיפה של קרוסין, תוך התמקדות בהפקתו, שימושיו, השפעתו הסביבתית והעתיד הצפוי לו.

הפקת קרוסין: זיקוק נפט גולמי

תהליך הפקת קרוסין מתחיל בזיקוק נפט גולמי, ערבוב מורכב של פחמימנים. נפט זה מחומם לטמפרטורות גבוהות, תוך הפרדת רכיבים בעלי משקל מולקולרי שונה. רכיבים אלו, הידועים בשם "קֶטֶרים", נאספים בנפרד בהתאם לטמפרטורת הרתיחה שלהם. קרוסין, המורכב בעיקר מפחמימנים בעלי 12 עד 15 אטומי פחמן, מתקבל בטווח טמפרטורות של בין 150 ל-275 מעלות צלזיוס.

שימושים מגוונים: מדלק לתעופה ועד חומר גלם בתעשייה

השימוש הנפוץ ביותר בקרוסין כיום הוא כדלק למנועי סילון ורקטיים. תכונותיו החשובות ביותר לדלק זה הן "נקודת העשן" הגבוהה וטמפרטורת הקפיאה הנמוכה. תכונות אלו מבטיחות פעולה תקינה של המנוע גם בתנאי טיסה קיצוניים.
בנוסף, קרוסין משמש כחומר גלם בתעשייה להפקת אתילן, פרופילן ופחמימנים ארומטיים. חומרים אלו משמשים בייצור מגוון רחב של מוצרים, כגון פלסטיק, גומי, דבקים וציפויים.

בעבר, נעשה שימוש נרחב בקרוסין להסקה ולעששיות נפט. כיום, השימוש הביתי בקרוסין מצטמצם בעיקר למדינות מתפתחות.

היסטוריה מרתקת: מי גילה את הקרוסין?

גילוי הקרוסין לוט בערפל, וישנם טענות סותרות לגבי זהותו של מגלהו. הרוסים טוענים כי האחים דובינין היו הראשונים לזקק קרוסין בשנת 1823. הפולנים טוענים כי איגנצי לוקאשביץ' היה מגלה הקרוסין, ואילו האמריקאים טוענים כי הרופא הקנדי אברהם גסנר גילה אותו בשנות ה-40 של המאה ה-19.

השפעות סביבתיות: בין יתרונות לחסרונות

שריפת קרוסין פולטת מזהמים רבים לאוויר, ביניהם תחמוצות חנקן, תחמוצות גופרית ופיח. פליטות אלו עלולות לגרום לבעיות נשימה, זיהום אוויר וחומצה גשם.
עם זאת, חשוב לציין כי השימוש בקרוסין כפחת ביתי ירד משמעותית בשנים האחרונות, וכתוצאה מכך פחתו גם פליטת המזהמים.

בנוסף, קרוסין משמש כחומר דלק בתעשייה, שם הוא נשרף בתוך כלי שריפה יעילים יותר, תוך הפחתת פליטת המזהמים.

עתיד מעורפל: אתגרים והזדמנויות

תעשיית הקרוסין ניצבת בפני מספר אתגרים משמעותיים. עליית מחירי הנפט, פיתוח דלקים חלופיים והצורך להפחית את פליטת המזהמים מאיימים על עתיד התעשייה.

עם זאת, קרוסין עדיין משמש כחומר דלק חיוני למנועי סילון ורקטיים, וקשה למצוא לו תחליף יעיל בטווח הקצר. ייתכן שבעתיד נראה פיתוח של טכנולוגיות חדשות המאפשרות שימוש יעיל יותר בקרוסין, תוך הפחתת פליטת המזהמים. בנוסף, ייתכן שיתפתח שיתוף פעולה בינלאומי לקביעת תקנים סביבתיים מחמירים יותר לתעשיית הקרוסין.

הזדמנויות אפשריות:

פיתוח טכנולוגיות חדשות לזיקוק קרוסין: טכנולוגיות חדשות אלו עשויות לאפשר הפקת קרוסין נקי יותר וידידותי יותר לסביבה.

פיתוח מנועי סילון ורקטיים יעילים יותר: מנועים אלו עשויים לצרוך פחות קרוסין, וכתוצאה מכך להפחית את פליטת המזהמים.

שימוש בקרוסין כחומר גלם לייצור דלקים חלופיים: ייתכן שבעתיד ניתן יהיה להשתמש בקרוסין כחומר גלם לייצור דלקים חלופיים, כגון דלקים ביולוגיים או דלקים סינתטיים.

פיתוח שיטות הובלה יעילות יותר: פיתוח שיטות הובלה יעילות יותר עשויות להפחית את פליטת המזהמים הנובעת מהובלת קרוסין.

לסיכום:

עתיד תעשיית הקרוסין אינו ודאי. ייתכן שהתעשייה תצטרך להתמודד עם אתגרים משמעותיים, אך ייתכן גם שיתפתחו הזדמנויות חדשות. רק הזמן יגיד מה צופן העתיד עבור תעשיית הקרוסין.




מודעות




פתרון 2 אותיות: 
פתרון 3 אותיות: 
פתרון 4 אותיות: 
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות: קרוסין
פתרון 7 אותיות:  
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:
ביטויים דומים: נפט מזוקק מילון, נפט מזוקק פירוש, נפט מזוקק מילה נרדפת, נפט מזוקק 6 אותיות, נפט מזוקק תשבץ, נפט מזוקק תשחץ 
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו