רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


עיר בארץ | עיר בארץ (ר"ת) מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה עיר בארץ. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "עיר בארץ" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה עיר בארץ בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 
ישראל היא מדינה קטנה יחסית, אך היא מארחת מגוון רחב של ערים גדולות. הערים הגדולות בישראל מתאפיינות באוכלוסייה גדולה יחסית, במרכזיות כלכלית, פוליטית, תרבותית, וחינוכית.

היסטוריה של ערים בארץ ישראל

ההיסטוריה של ערים בארץ ישראל היא ארוכה ומגוונת. ערים ראשונות הוקמו באזור כבר לפני כ-5,000 שנה, והן שימשו כמרכזים חשובים של תרבות, מסחר, ודת. במהלך ההיסטוריה, ערים בארץ ישראל נכבשו כמה וכמה פעמים על ידי עמים שונים, כולל מצרים, יוון, רומא, האימפריה הביזנטית, האימפריה המוסלמית, האימפריה העות'מאנית ועוד...

סוגים של ערים בארץ ישראל

ישנם סוגים רבים ושונים של ערים בארץ ישראל. ערים גדולות הן ערים עם אוכלוסייה של מעל 100,000 תושבים. ערים בינוניות הן ערים עם אוכלוסייה של 20,000 עד 100,000 תושבים. ערים קטנות הן יישובים עם אוכלוסייה של פחות מ-20,000 תושבים.

ערים בארץ ישראל מחולקות גם לפי תפקידם. ערים מרכזיות הן ערים הממוקמות במרכז המדינה, והן מהוות מרכזים כלכליים, פוליטיים, ותרבותיים. ערים מחוזיות הן ערים הממוקמות במחוזות השונים של המדינה, והן מהוות מרכזים עבור האזורים שבהם הן ממוקמות. ערים קטנות הן ערים המשמשות בעיקר כמרכזים עבור הסביבה הקרובה.

להלן מספר דוגמאות לערים בארץ ישראל, שיכולות לשמש כתשובות להגדרה "עיר בארץ ישראל":

תל אביב-יפו

תל אביב-יפו היא עיר הממוקמת במישור החוף הדרומי, והמרכזית מכל ערי גוש דן. חיים בה כמעט חצי מליון תושבים. בשטחה זורמים נחל הירקון ונחל איילון. והיא בעצם מטרופולין המהווה את מרכז הכלכלה, התרבות, התקשורת והאמנות של ישראל. למשל: המערכת הבנקאית של ישראל, הבורסה לניירות ערך, שגרירויות ונציגויות בינלאומיות, מערכות העיתונים הגדולים בישראל, התיאטרון הלאומי, ועוד... היא ידועה בחיי הלילה שלה ובחיי התרבות שלה. נמל יפו ששייך לעיר היה פעל בראשיתה של העיר ונחשב לאחד מערי הנמל העתיקות בעולם! תל אביב זכתה לכינוי "העיר העברית הראשונה" בשל הרצון המוצהר להקים עיר עברית לצד יפו הערבית. במשך 4 עשורים התפתחה תל אביב לעיר ונהייתה גדולה פי 4 מגודלה של יפו.

ירושלים

ירושלים היא העיר העתיקה והחשובה ביותר בישראל, הגדולה בישראל, עם אוכלוסייה של כ-900,000 תושבים. היא ממוקמת בהרי יהודה בין ים התיכון לים המלח. מוסדות הממשל של ישראל שוכנים בה כמו: הכנסת, בית המשפט העליון, משכן הנשיא, בית ראש הממשלה ומשרדי הממשלה. על הר הבית. ירושלים הייתה המרכז הדתי והמדיני של חיי העם היהודי בימי קדם, וכן מושא כמיהתו וכיסופיו בגלות. העיר משמשת כמרכז דתי, תרבותי, ופוליטי חשוב עבור יהודים, מוסלמים, ונוצרים. היא ידועה במקומות הקדושים הדתיים שלה, בהיסטוריה שלה, ובארכיטקטורה הייחודית שלה.

חיפה

חיפה היא העיר השלישית בגודלה בישראל, היא תחומה באזור הכרמל ולחוף הים התיכון, ולכן הטופוגרפיה שלה מגוונת: העיר משתרעת על פני אזורים מישוריים לאורך חוף הים התיכון ועל שיפוליו הצפוניים והמערביים של הר הכרמל. בעיר חיים אוכלוסייה של כ-295,000 תושבים. האוכלוסייה מעורבת עם מיעוט ערבי. חיפה היא גם מרכז של תחבורה, תעשייה ותרבות חשוב ומשפיע על כל מדינת ישראל ואחד ממרכזי הסחר הימי של ישראל. היא ידועה באתרים הטבעיים שלה, במוזיאונים שלה, ובחיי התרבות שלה.

לסיכום

ערים בארץ ישראל הן חלק חשוב מההיסטוריה, התרבות, והכלכלה של המדינה. הן מהוות מרכזים חשובים עבור האוכלוסייה, והן משפיעות רבות על סדר היום של תושבי ישראל. בהצלחה !  



מודעות





פתרון 2 אותיות: ב"ש, ר"ג (עיר בארץ ר"ת)
פתרון 3 אותיות: לוד, נשר, עכו, ערד, צפת, רהט 
פתרון 4 אותיות: אילת, אלעד, חדרה, חיפה (עיר גדולה בארץ), חריש, טירה, טמרה, יבנה, יהוד, מע'אר, נצרת, רמלה
פתרון 5 אותיות: אריאל, אשדוד, חולון, טבריה, טייבה, נהריה, נתניה, סח'נין, עפולה, עראבה, רעננה, שדרות, שפרעם  
פתרון 6 אותיות: אופקים, אשקלון, דימונה, הרצליה, כרמיאל, נתיבות, רחובות 
פתרון 7 אותיות: גבעתיים, ירושלים, מודיעין, קלנסווה
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה: אום אל פחם, אור יהודה, אור עקיבא, באקה אל-גרבייה, באר יעקב, באר שבע, בית שאן, בית שמש, ביתר עילית, בני ברק, בת ים, גבעת שמואל, גני תקווה, הוד השרון, טירת הכרמל, יהוד-מונוסון, יקנעם עילית, כפר יונה, כפר סבא, כפר קאסם, כפר קרע, מגדל העמק, מודיעין עילית, מכבים רעות (מודיעין-מכבים-רעות), מעלה אדומים, מעלות תרשיחא, נוף הגליל, נס ציונה, נצרת עילית, פתח תקווה, קריית אונו, קריית אתא, קריית ביאליק, קריית גת, קריית ים, קריית מוצקין, קריית מלאכי, קריית שמונה, ראש העין, ראשון לציון (עיר גדולה בארץ), רמת גן, רמת השרון, תל אביב (עיר גדולה בארץ)
ביטויים דומים: עיר בארץ 6 אותיות, עיר בארץ מילון, עיר בארץ פירוש, עיר בארץ מילה נרדפת, שמות של ערים בארץ, שם של עיר בארץ ר"ת, עיר בארץ ראשי תיבות 2 אותיות, עיר בדרום הארץ, עיר בצפון הארץ, עיר במישור החוף
מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

7 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו