רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מכרסם הדומה לעכבר | מכרסם הדומה לעכבר מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מכרסם הדומה לעכבר. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מכרסם הדומה לעכבר" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מכרסם הדומה לעכבר בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

אוגרים וחבריהם המכרסמים: מסע אל עולמם המרתק

האוגרים, יצורים קטנים ופעלתניים, הם חלק בלתי נפרד ממשפחת המכרסמים הענפה. עם ארבעה מינים שונים המשתייכים לסוג Mesocricetus, האוגרים מציגים מגוון ביולוגי מפתיע. תפוצתם הטבעית משתרעת על פני דרום-מזרח אירופה, שם הם משגשגים באזורי ערבות ומדבריות למחצה. כיצורים ליליים, הם מבלים את שעות היום בשינה במחילותיהם התת-קרקעיות, ועם רדת החשיכה הם יוצאים לפעילות נמרצת של חיפוש ואגירת מזון. המאפיין הבולט ביותר של האוגרים הוא כיסי הלחיים הגדולים שלהם, המשמשים אותם לאחסון כמויות מרשימות של זרעים, פירות וחרקים.

האוגר הזהוב: כוכב המחמד הפופולרי

מבין כל מיני האוגרים, האוגר הזהוב (Mesocricetus auratus) הוא ללא ספק המוכר והאהוב ביותר. כינויו "אוגר סורי" מעיד על מוצאו המקורי מסוריה, שם הוא נתגלה לראשונה בשנת 1839. כיום, האוגר הזהוב נפוץ בכל רחבי העולם כחיית מחמד מבוקשת, בזכות אופיו הנוח, גודלו הקטן והתחזוקה הפשוטה יחסית. פרוותו הזהובה-חומה הרכה, זנבו הקצר ואוזניו העגלגלות מעניקים לו מראה חמוד ומקסים. אורח חייו של האוגר הזהוב בשבי מתאפיין בפעילות לילית, חיבה למחילות ופינות מסתור, ותזונה מגוונת הכוללת זרעים, פירות וירקות.

למינג: מסעות ההישרדות המרתקים

בניגוד לאוגר הזהוב החי באזורים חמים יחסית, הלמינג (Lemmus) הוא מכרסם קטן המתגורר באזורים הארקטיים הקפואים. פרוותו העבה והארוכה מגנה עליו מפני הקור העז, והוא מותאם לחיים בתנאי הטונדרה הקשים. הלמינגים ידועים במחזורי האוכלוסייה הדרמטיים שלהם, הכוללים גידול מהיר במספר הפרטים ואחריו ירידה חדה. תופעה זו מלווה לעתים ב"נדידות" המוניות, שבהן נראים המוני למינגים נעים יחדיו בחיפוש אחר מזון ובית גידול מתאים. למרות הדימוי הרווח, הלמינגים אינם מתאבדים בקפיצה מצוקים, אלא פשוט ממשיכים לנוע גם כאשר הם מגיעים למכשולים טבעיים.

חולדה סוחרת: האדריכלית המפתיעה

החולדה הסוחרת (Neotoma), המכונה גם "אוגר היער", היא מכרסם ייחודי בעל זנב פרוותי ותפוצה רחבה בצפון אמריקה. היא ידועה בהתנהגותה המסקרנת של "סחר" או "החלפה" – כאשר היא מוצאת חפץ מעניין, היא עשויה להשליך את החפץ שנשאה קודם לכן ולקחת את החפץ החדש במקומו. תופעה זו הובילה לאנקדוטות רבות על חולדות סוחרות ש"גנבו" תכשיטים והשאירו במקומם חפצים חסרי ערך. בנוסף, החולדה הסוחרת ידועה בהרגלי הקינון המרשימים שלה. היא בונה קנים מורכבים מענפים, עלים וחומרים אחרים, ולעתים קרובות הקנים נבנים על גבי שרידים של קנים קודמים, ויוצרים מבנים גדולים ומורכבים המשמשים דורות של חולדות.

שימור אוגרים בטבע: אתגר מתמשך

למרות הפופולריות של האוגר הזהוב כחיית מחמד, מינים מסוימים של אוגרים בטבע נמצאים בסכנת הכחדה. אובדן בתי גידול, ציד והשפעות שינויי האקלים מאיימים על אוכלוסיות האוגרים ברחבי העולם. ארגוני שימור פועלים להגנה על בתי הגידול הטבעיים של האוגרים, להקמת גרעיני רבייה בשבי ולחינוך הציבור לחשיבות השמירה על המגוון הביולוגי.

סיכום ומסקנות: עולם שלם של מכרסמים מרתקים

האוגרים, הלמינגים והחולדות הסוחרות הם רק דוגמאות ספורות למגוון העצום של המכרסמים המאכלסים את כדור הארץ. כל אחד מהם מציג התאמות ייחודיות לסביבת המחיה שלו, התנהגויות מרתקות ותפקיד חשוב במערכת האקולוגית. בעוד שהאוגר הזהוב הפך לחיית מחמד אהובה, חשוב לזכור כי מינים רבים של מכרסמים זקוקים להגנה ולשימור. הכרת עולמם המרתק של המכרסמים תורמת להבנת המגוון הביולוגי העשיר של כדור הארץ ולחשיבות השמירה עליו. 
בהצלחה ! 



מודעות





פתרון 2 אותיות: 
פתרון 3 אותיות: חדף (היונק הקטן בעולם) 
פתרון 4 אותיות: אוגר, חולד, נברן
פתרון 5 אותיות: גרביל
פתרון 6 אותיות:  
פתרון 7 אותיות:  
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:
ביטויים דומים: מכרסם הדומה לעכבר מילון, מכרסם הדומה לעכבר4 אותיות, מה זה מכרסם הדומה לעכבר, מכרסם הדומה לעכבר תשבץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

8 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו