רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מן נחש לא ארסי | סוג של נחש לא ארסי מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה סוג של נחש לא ארסי. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "סוג של נחש לא ארסי" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה סוג של נחש לא ארסי בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

נחשים: קבוצה מגוונת ומסתורית של זוחלים חסרי גפיים

נחשים, יצורים חסרי גפיים המכוסים בקשקשים, מהווים ענף מרתק ועתיק יומין בעץ החיים. עם כ-4,100 מינים שונים הפזורים על פני כדור הארץ, הם מציגים מגוון רחב של צורות, גדלים והתנהגויות. נחשים מתקיימים כמעט בכל יבשת, למעט אנטארקטיקה, וממלאים תפקידים אקולוגיים חשובים כטורפי-על במערכות אקולוגיות רבות. למרות היותם חסרי רגליים, נחשים מצטיינים בתנועה זריזה ויעילה הודות למערכת שרירים חזקה וחוליות רבות. הם פיתחו מנגנונים ייחודיים לתפיסת טרף, הגנה עצמית ואף תקשורת.

חושים חדים ואנטומיה ייחודית: התאמת הנחשים לחיים בסביבות מגוונות

אחת התכונות הבולטות של נחשים היא מערכת החישה המפותחת שלהם. חוש הריח שלהם, המופעל באמצעות לשון מפוצלת ואיבר יעקובסון בגג הפה, מאפשר להם לזהות טרף, בני זוג וסכנות בסביבתם. בנוסף, נחשים מסוגלים לחוש זעזועים בקרקע באמצעות עצם הלסת התחתונה, מה שמסייע להם לאתר טרף מתקרב או להימלט מטורפים. בעוד שראייתם אינה חדה במיוחד, מינים מסוימים פיתחו יכולת חישה ייחודית של קרינה תת-אדומה, המאפשרת להם לזהות חום גוף של טרף אפילו בחושך מוחלט. מבנה גופם המיוחד, הכולל גולגולת גמישה ושיניים חדות, מאפשר להם לבלוע טרף גדול בשלמותו.

ארס בנחשים: נשק קטלני לציד והגנה

כ-800 מיני נחשים ברחבי העולם פיתחו ארס ככלי נשק קטלני לציד והגנה. הארס, תמיסה מורכבת של חלבונים, אנזימים ורעלנים אחרים, מיוצר בבלוטות מיוחדות בראש הנחש ומוחדר לגוף הקורבן באמצעות נשיכה או הכשה. השפעות הארס מגוונות ותלויות בהרכבו ובמין הנחש. חלק מהארסים פוגעים במערכת העצבים, גורמים לשיתוק שרירים וקשיי נשימה, בעוד שאחרים פוגעים במערכת הדם, גורמים לקרישת דם או לדימומים פנימיים. למרות הסכנה הטמונה בארס נחשים, הוא שימש ומשמש גם כמקור לפיתוח תרופות מצילות חיים, כמו תרופות נגד קרישת דם ויתר לחץ דם.

חנקיים: אמני החניקה הענקיים

משפחת החנקיים כוללת נחשים גדולים ולא ארסיים, המשתמשים בכוחם ובגודלם כדי להכניע את טרפם באמצעות חניקה. האנקונדה הכהה (סוג של נחש חנק), הנחש הכבד בעולם, הוא דוגמה מובהקת לחנקיים. אנקונדות חיות בסביבות ביצתיות ונהרות באמריקה הדרומית, ומגיעות לאורך מרשים של עד 6.7 מטרים ולמשקל של מעל 200 ק"ג. הן צדות ממארב, אורבות לטרף בסמוך למים, ואז מתנפלות עליו במהירות, כורכות את גופן סביבו ולוחצות עד שהוא נחנק. תפריט האנקונדה מגוון וכולל יונקים גדולים כמו קפיבארות וטפירים, זוחלים כמו קיימנים ואפילו טורפים אחרים כמו יגוארים.

פיתוניים: ענקים עדינים עם תיאבון גדול

הפיתוניים, משפחה נוספת של נחשים גדולים ולא ארסיים, דומים לחנקיים במאפיינים רבים. הם נפוצים באזורים טרופיים באסיה, אפריקה ואוסטרליה, וכוללים מינים כמו הפיתון המרושת, הנחש הארוך בעולם. הפיתון ההודי, מין נפוץ בדרום אסיה, הוא דוגמה לפיתון בגודל בינוני, המגיע לאורך ממוצע של כשלושה מטרים. פיתונים ניזונים ממגוון רחב של טרף, כולל יונקים, עופות וזוחלים, אותם הם בולעים בשלמותם לאחר שהרגו אותם בחניקה. למרות גודלם, פיתונים בדרך כלל אינם מסוכנים לבני אדם ומעדיפים להימנע ממגע.

נחשים בישראל: היכרות עם המינים המקומיים

בישראל מצויים כ-41 מיני נחשים, מתוכם 9 ארסיים. הנחשים הארסיים בישראל כוללים את הצפע המצוי, האפעה, שרף עין גדי, פתן שחור, עכן גדול, עכן חרטומים, עכן קטן, שפיפון הנגב וצפע החרמון. רוב הנחשים בישראל אינם ארסיים ואינם מהווים סכנה לאדם, אך חשוב לנקוט משנה זהירות באזורים בהם ידוע על הימצאות נחשים ארסיים. במקרה של הכשה, יש לפנות מיד לטיפול רפואי.

נחשים: תפקידם החשוב במערכת האקולוגית והאתגרים העומדים בפניהם

לנחשים תפקיד חשוב בשמירה על איזון במערכות אקולוגיות רבות. הם מווסתים אוכלוסיות של מכרסמים ובעלי חיים אחרים, ומשמשים כטרף לטורפים אחרים. עם זאת, פעילות האדם, כמו הרס בתי גידול, ציד בלתי חוקי והפצת מינים פולשים, מאיימת על אוכלוסיות נחשים רבות ברחבי העולם. חשוב להעלות את המודעות לחשיבות השמירה על נחשים ולפעול למען שימורם. בהצלחה !   



מודעות




פתרון 2 אותיות: 
פתרון 3 אותיות: חנק
פתרון 4 אותיות: 
בואה, זעמן, כרכן 
פתרון 5 אותיות: פיתון, שלוון  
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות: 
אניליוס, אנקונדה 
פתרון 8 אותיות ומעלה: טיטאנובואה (נחש שנכחד)
פתרון של שתי מילים ומעלה:
אנקונדה בוליביאנית, אנקונדה כהה, אנקונדה צהובה, בואה אי אבקו, בואה ג'מייקני, בואה פורטו-ריקני, בואה קובני, בואה קשת, זעמן אוכפים, זעמן זיתני, זעמן יפהפה, זעמן מטבעות, זעמן סיני, זעמן שחור, חנק דומריל מלגשי, חנק משריץ, חנק עצים מלגשי, חנק קלברי, חנק קרקע מלגשי, חנק שפוע חוטם, כרכן חלק, מטבעון מדברי, נחשיל מצוי, נחש מים, נחש מים משובץ, נחש שורה, פיתון מקסיקני, רב חנק, רב חנק איזמרגדי, רב חנק האמזונאס, שחור-ראש, שלוון אזורים, שלוון טלוא-ראש, שלוון כתמים, שלוון קווים, שלוון קולר
ביטויים דומים: מן נחש לא ארסי 3 אותיות, מן נחש לא ארסי מילון, מן נחש לא ארסי פירוש, מן נחש לא ארסי תשבץ, מן נחש לא ארסי תשחץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו