רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מצללה | מצללה מילון | מה זה מצללה תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מצללה. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מצללה" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מצללה בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

צורה ומבנה של מצללה

מצללה היא מבנה חוץ ייחודי שנועד ליצור צל ואזורים מוצלים בגינה או בחצר. היא בנויה כתקרה מישורית ללא קירות, הנתמכת על ידי עמודים אנכיים. המבנה הבסיסי של מצללה כולל קורות צולבות המונחות על העמודים ויוצרות סריג או רשת לתקרה המוצלת. מצללות משמשות בעיקר ליצירת שבילים מוצלים, פינות ישיבה מוגנות משמש, או לקשר בין מבנים שונים בגינה.

מקורות והיסטוריה של המצללה

המונח "פרגולה" מקורו בלטינית מאוחרת, כאשר התייחס במקור לחלק המוצל של גג הבניין הנוגע בקיר. השם הועבר לאיטלקית ומשם הוטבע בשפות נוספות. אחתההזכרות הראשונות של השימוש במצללות הייתה בשנת 1645, כאשר הסופר האנגלי ג'ון אוולין תיאר ציד ארנבות במצללה שנבנתה ליד סולסברי. יותר ממאה שנים לאחר מכן, בשנת 1498, האמן לאונרדו דה וינצ'י עיצב מצללה מפורסמת מענפים שזורים בקסטלו ספורצסקו במילאנו.

חומרים מודרניים לבניית מצללות

בעבר, מצללות נבנו בעיקר מעמודי אבן או לבנים עם קורות עץ. כיום, ישנם מגוון חומרים מודרניים לבניית מצללות כמו עץ טבעי עמיד, ויניל, אלומיניום, פיברגלס ופלסטיק CPVC. כל חומר הוא בעל יתרונות וחסרונות משלו מבחינת עמידות בפני מזג אוויר, עלות, צורך בתחזוקה ומראה. העץ מעניק מראה טבעי ומסורתי אך דורש צביעה ותחזוקה תקופתית. ויניל ופלסטיק דורשים פחות תחזוקה אך עלולים להיראות זולים יותר. אלומיניום וחומרים מרוכבים יקרים יותר אך חזקים ועמידים לטווח ארוך.

שימושים ויתרונות של מצללות

מצללות משמשות במגוון דרכים כדי ליצור אזורים מוצלים ונעימים בחוץ. הן יכולות לשמש כשביל מוצל המקשר בין חלקים שונים בגינה, פינת ישיבה מוגנת בחצר או מרפסת, או כהמשך מוצל של דלת היציאה מהבית אל הגינה. מצללות מעניקות הצללה חלקית שמאפשרת ליהנות מאוויר הפתוח אך עדיין להיות מוגן מחום השמש הישיר. אפשר לשלב צמחייה וצמחים מטפסים על המצללה ליצירת מראה ירוק ואסתטי.

מנהרות ירוקות - הקודמות של המצללות

לפני התפתחות המצללות המודרניות, בימי הביניים, השתמשו במנהרות ירוקות כדרך ליצור מעברים ושבילים מוצלים. מנהרות אלה היו עשויות מענפים גמישים שנקשרו יחד בראשם ליצירת קשתות, כאשר צמחים מטפסים נטעו מסביב כדי ליצור כיסוי צמחייה. המנהרות הירוקות הוותיקות הללו אפשרו שמירה על קריר ויובש יחסי בשבילים, והן שימשו כמקור השראה למצללות העכשוויות על סריגיהן וקורותיהן המלאכותיות.

תכנון ובנייה של מצללה

בתכנון מצללה חשוב לקחת בחשבון את הגודל והצורה הרצויים, החומרים שיתאימו לסגנון הגינה, סוג הצמחייה שתושתל עליה ותקציב הפרויקט. לאחר תכנון וקביעת המבנה, יש להכין את התשתית ביסודות יציבים ולהציב את העמודים התומכים. לאחר מכן מורכבות הקורות והסריג לתקרה, שאותה ניתן לצבוע או לטפל. 

יתרונות וחסרונות של מצללות

מצללות מציעות מספר יתרונות משמעותיים לגינה או לחצר. ראשית, הן יוצרות אזורים מוצלים ונעימים להישהות בהם בימים חמים וקיציים. בנוסף, הן מאפשרות ליהנות מחוויית הגינה והחוץ תוך כדי הגנה מרמות קרינה גבוהות. מצללות גם מקשרות ויוצרות רצף בין אזורים שונים בגינה, ומעניקות פרטיות מסוימת לחלקים מסוימים בה. מבחינת עיצוב, מצללות עשויות להוסיף נופך אסתטי וייחודי לגינה או לחצר.

מנגד, למצללות יש גם כמה חסרונות. ראשית, הקמתן כרוכה בעלות לא זניחה של חומרי בנייה ועבודה. בנוסף, הן דורשות תחזוקה מסוימת לאורך זמן כגון צביעה או טיפול בעץ, ניקיון וטיפול בצמחייה שמוטמעת בהן. חשוב לזכור שמצללות מעניקות הצללה חלקית בלבד ולא מגינה לחלוטין משמש ישירה, משום שהן בנויות מסריג או רשת פתוחה.

תחזוקה ושימור של מצללות

על מנת להבטיח חיי שירות ארוכים ומראה תקין של המצללה לאורך זמן, חשובה תחזוקה שוטפת ותקופתית. אם המצללה עשויה מעץ, יש לצבוע אותה מחדש או לטפל בחומרי שימור כל מספר שנים בהתאם להוראות היצרן. גם חלקי המתכת כגון עמודים מברזל צריכים לעבור טיפול למניעת חלודה ושיתוך. במצללות עם צמחים מטפסים, יש לטפל בגיזום והרס ענפים עודפים על בסיס קבוע. בנוסף, רצוי לבצע בדיקות תקופתיות של יציבות העמודים והמבנה. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות: 
פתרון 3 אותיות: 
פתרון 4 אותיות: 
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות: פרגולה
פתרון 7 אותיות:  
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:
ביטויים דומים: מה זה מצללה, מצללה מילון, מצללה פירוש, מצללה מילה נרדפת, מצללה =, מצללה 6 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו