רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מארג במלאכת יד | מארג במלאכת יד מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מארג במלאכת יד. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מארג במלאכת יד" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מארג במלאכת יד בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

הקסם של הרקמה - מבוא

רקמה, אומנות עתיקת יומין, היא מלאכת יד מרתקת בה יוצרים קישוטים על גבי בד או מצע אחר באמצעות העברת חוט בתוכו בעזרת מחט. קסמה של הרקמה טמון במגוון התכים העצום הקיים, כל אחד מהם בעל מראה ייחודי ומטרה שונה. לתכים אלו, השונים מהתכים המשמשים בתפירה רגילה, תפקיד מרכזי ביצירת דוגמאות מורכבות ומרהיבות עין. יופייה של הרקמה נובע מאחידות התכים, גודלם ומתיחותם, היוצרים יחדיו יצירת אומנות הרמונית ומרגשת. לעיתים משולבת הרקמה בחריזה, והתוצאה היא שילוב מרהיב של מרקמים וצבעים. לאורך ההיסטוריה, שימשה הרקמה לקישוט בגדים, אביזרים לבית ופריטים דתיים, והיא ממשיכה להיות רלוונטית גם בעידן המודרני, בזכות שילובה בטכנולוגיות חדשות ושימושים חדשניים.

רקמה - מסע בזמן: היסטוריה עשירה

ההיסטוריה של הרקמה ארוכה ומגוונת, עם שורשים הנעוצים עוד בתקופת האדם הקדמון. עדויות לרקמה נמצאו במצרים העתיקה, סין, הודו ותרבויות רבות אחרות, המעידות על חשיבותה כאמצעי לביטוי אומנותי, תרבותי ודתי. בתנ"ך, בספר שמות, מוזכרת הרקמה כמקצוע מכובד הדורש מיומנות וידע רב. בימי הביניים ובתקופת הרנסאנס, הייתה הרקמה נחלתם של גברים, בעיקר בהקשר של רקמה בזהב ובכסף עבור ביגוד מלכותי. עם הזמן, הפכה הרקמה למקצוע נשי בעיקרו, כאשר נשים העבירו את הידע והמיומנות מדור לדור. במאה ה-19, עם המצאת מכונת הרקמה, חלו שינויים משמעותיים בתחום, שאפשרו ייצור המוני של רקמות מורכבות וזולות יותר.

מסביב לעולם עם חוט ומחט: השפעות תרבותיות

הרקמה משקפת את התרבויות השונות שבהן התפתחה, כאשר כל אזור פיתח סגנון ייחודי המשלב חומרים, צבעים וסמלים מקומיים. לדוגמה, במצרים העתיקה השתמשו בפשתן ובצבעים שהופקו מצמחים מקומיים, ואילו בסין נעשה שימוש רב במשי ובסמלים הקשורים לתרבות הסינית. סוחרים ונוודים מילאו תפקיד חשוב בהפצת סמלים וצורות רקמה ברחבי העולם, כאשר המקומיים העתיקו דוגמאות מבגדיהם והטמיעו אותן ביצירותיהם. כך, ניתן למצוא סמלים וצורות דומים בתרבויות שונות ומרוחקות, כמו פרח הלוטוס המופיע ברקמות הודיות, מצריות וסיניות, או סמל העץ המופיע ברקמות אירופאיות ואפריקאיות כאחד.

רקמה בעידן המודרני: טכנולוגיה ושימושים חדשים

בעידן המודרני, ממשיכה הרקמה להתפתח ולהשתלב בטכנולוגיות חדשות. המצאת מכונת הרקמה הממוחשבת פתחה עולם שלם של אפשרויות חדשות, המאפשרות יצירת רקמות מורכבות ומדויקות במהירות וביעילות. כיום, משמשת הרקמה הממוחשבת למגוון רחב של שימושים, החל בעיצוב אופנה ויצירת מותגים, וכלה ביצירת יודאיקה, עיטורים על פריטים דתיים ואפילו רקמה ממוחשבת ליצירת חופות. לצד הרקמה הממוחשבת, ממשיכה הרקמה הידנית לשגשג, כאשר אמנים ויוצרים רבים בוחרים בה כדרך לביטוי אישי ויצירתי.

יותר מאומנות: היבטים חברתיים ופוליטיים

הרקמה אינה רק מלאכת יד אמנותית, אלא גם כלי לביטוי חברתי ופוליטי. במאה ה-20, אימצו אמניות פמיניסטיות את הרקמה כדרך לערער על התפיסה המסורתית של "אומנות נשית" ולהעלות לסדר היום סוגיות חברתיות ופוליטיות. אמניות כמו ג'ודי שיקגו ומרים שפירו השתמשו ברקמה כדי ליצור יצירות עוצמתיות ומאתגרות, העוסקות בגוף הנשי, נשיות וזהות. בנוסף, משמשת הרקמה ככלי למחאה חברתית, כמו בפרויקט "25 מיליון תכים" שמטרתו לעורר מודעות לסוגיית הפליטים.

רקמה בישראל: סיפורה של מסורת מקומית

בישראל, יש לרקמה היסטוריה עשירה ומגוונת, המשקפת את התרבויות השונות של העולים שהגיעו לארץ. רות דיין, ממייסדות המדינה, הקימה את "משכית", חברה שסיפקה עבודה לעולים חדשים בתחום האריגה והרקמה, ותרמה לשימור מסורות הרקמה של עדות שונות. כיום, פועלות בישראל רוקמות רבות ומגוונות, היוצרות בסגנונות שונים ומגוונים. בין הרוקמות הבולטות ניתן למנות את מרגלית בסן, הידועה ברקמותיה המרהיבות של נופי ירושלים, ואת ציפי דגן, המשלבת ברקמותיה זכרונות מירושלים עם החיים בקיבוץ.

רקמה מרפאת: חוט ומחט ככלי לריפוי

בנוסף להיותה אומנות ודרך לביטוי עצמי, משמשת הרקמה גם ככלי טיפולי. מחקרים מראים כי רקמה יכולה להפחית מתחים וחרדה, לשפר את מצב הרוח ולעודד יצירתיות וביטוי עצמי. ארגונים כמו Fine Cell Work באנגליה מלמדים אסירים לתפור ולרקום כדרך לסייע בשיקומם ולהכין אותם לחיים מחוץ לכלא. גם אנשים שאינם אסירים מוצאים ברקמה מפלט ממתחים ומקום לביטוי יצירתי. תפירה איטית, הכוללת רקמה, נחשבת לפעילות מרגיעה ומדיטטיבית, המסייעת בהתמודדות עם לחצים וחרדות.

לסיכום:

הרקמה היא אומנות עשירה ומגוונת, בעלת היסטוריה ארוכה ומשמעות תרבותית וחברתית עמוקה. היא משלבת מיומנות טכנית, יצירתיות וביטוי אישי, וממשיכה להתפתח ולהשתלב בטכנולוגיות חדשות. בין אם כתחביב מרגיע, כלי לביטוי פוליטי או אמצעי לריפוי, הרקמה ממשיכה לרתק ולהקסים אנשים ברחבי העולם. בהצלחה ! 



מודעות





פתרון 2 אותיות: 
פתרון 3 אותיות: 
פתרון 4 אותיות: רקמה 
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:  
פתרון 7 אותיות:  
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:
ביטויים דומים: מארג במלאכת יד 4 אותיות,, מארג במלאכת יד מילון, מארג במלאכת יד פירוש, מארג במלאכת יד מילה נרדפת, מה זה מארג במלאכת יד
מחפשים תשובות נוספות השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו