רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


קיבוץ באזור חיפה | קיבוץ באזור חיפה מילון | קיבוץ ליד חיפה תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה קיבוץ באזור חיפה. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "קיבוץ באזור חיפה" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה קיבוץ באזור חיפה בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

אזור חיפה וייחודו

אזור חיפה הוא אחד האזורים הגאוגרפים והטבעיים היחודיים בישראל. מצפון מתנשא הר הכרמל המרשים, שמשלב בתוכו נופים קסומים של חורשים ים-תיכוניים ויערות טבעיים. מדרום נמצא עמק זבולון הפורה, ששמו נגזר מנחלת השבט העתיק. לחופי הים הכרמל ניתן למצוא שוניות ייחודיות ונופי חוף מרהיבים. באזור זה שוכנות שתי מועצות אזוריות חשובות - חוף הכרמל וזבולון, המאגדות בתוכן קיבוצים היסטוריים רבים.

רקע היסטורי על הקמת הקיבוצים באזור

ההתיישבות הקיבוצית באזור חיפה החלה כבר בראשית המאה ה-20, כאשר חלוצים יהודים החלו להגיע לאזור ולהקים יישובים חקלאיים קטנים. הם נאלצו להתמודד עם אתגרים טבעיים רבים כמו ביצות וקרקעות בתוליות, וכן עם איומים ביטחוניים של כנופיות שכנות. אירוע היסטורי חשוב היה "שבת השחורה" ב-1946, כאשר הבריטים תקפו את קיבוץ יגור וחיפשו אחר נשק של ההגנה, אך נתקלו בהתנגדות עיקשת של החברים.

מאפיינים ייחודיים של קיבוצי האזור

קיבוצי האזור התאפיינו בענפי חקלאות וכלכלה ייחודיים, שהותאמו לסביבה הטבעית והגאוגרפית הספציפית. בקיבוצים רבים נטעו גידולי בננות בהיקף נרחב, וקיבוצים אחרים עסקו בדיג ימי או בכריית זיפזיף מהאדמה. קיבוץ החותרים הפך למרכז תעשייתי חשוב של ייצור רשתות ושקיות פלסטיק. פיתוח ענפים ייחודיים אלו אפשר לקיבוצים להתפרנס היטב מהמשאבים הטבעיים שסביבם.

התמודדות הקיבוצים עם משברים ושינויים כלכליים

עם השנים, נאלצו קיבוצים רבים באזור להתמודד עם משברים כלכליים קשים ולעבור רפורמות משמעותיות. קיבוץ החותרים, למשל, קרס כלכלית בתחילת שנות ה-2000 ונאלץ לאגד את ענפי החקלאות שלו כתאגיד עצמאי. משברים אלו הובילו להפרטה חלקית של הקיבוצים ולשינויים מבניים, אך הם המשיכו לשמר את הערכים והמסורת הקיבוצית תוך התאמה לצרכים המודרניים.

תרומת הקיבוצים לפיתוח התרבות והפנאי באזור

הקיבוצים באזור חיפה תרמו רבות לפיתוח התרבות והפנאי בכל האזור. במסגרת פעילויות משותפות של המועצות האזוריות והקיבוצים, הוקמו מרכזי תרבות ופנאי כמו מרכז "מיר"ב", ובתי ספר אזוריים רב-יישוביים המשרתים את כלל התלמידים באזור. פעילויות אלו חיזקו את הקשרים בין הקיבוצים לסביבתם ותרמו לאיכות החיים של כלל התושבים.

אתגרי העתיד בשמירה על הסביבה הטבעית

קיבוצי האזור ניצבים בפני אתגרים חדשים בשמירה על הסביבה הטבעית והייחודית שבה הם שוכנים. לחצי פיתוח ובנייה מאיימים על שטחי חורש וטבע, והתפשטות של מינים צמחיים פולשים מסכנת את המגוון הביולוגי המקומי. כדי להתמודד עם אתגרים אלו, נדרשת מעורבות של הקיבוצים והרשויות המקומיות בקידום פרויקטים לשמירת טבע וסביבה, מניעת בנייה לא חוקית וטיפול במינים פולשים.

קיבוץ יגור

קיבוץ יגור הוא אחד הקיבוצים הגדולים והוותיקים ביותר בישראל. הוא שוכן למרגלות הצפון-מזרחיים של הר הכרמל, כ-9 ק"מ דרומית-מזרחית לחיפה. הקיבוץ נוסד בשנת 1922 על ידי חברי קבוצת "אחווה", לאחר שרכשו קרקעות מסוחרי אדמות ערבים. בתחילתו נאלץ הקיבוץ להתמודד עם אתגרים רבים כמו ייבוש ביצות וכשרת הקרקע. בהמשך, הקיבוץ התפתח לכלכלה מעורבת של חקלאות, תעשייה ותחבורה, כאשר חלק מהחברים עבדו אף במפעלי נשר הסמוכים.  

אירוע היסטורי חשוב שהתרחש בקיבוץ היה "שבת השחורה" ב-1946, בה הבריטים תקפו את הקיבוץ וחיפשו נשק של ההגנה במחסן הנשק המחוזי שהיה בו. בעקבות האירוע הזה נקראה גם אחת מאוניות המעפילים על שם הקיבוץ. כיום קיימים בקיבוץ עסקים רבים כמו מטבחים, מרכז לילדים והורים ובית ספר תיכון אזורי בשם "כרמל זבולון".

קיבוץ עין שמר

קיבוץ עין שמר הוא אחד הקיבוצים המיתולוגיים והוותיקים בתנועה הקיבוצית בישראל. הוא שוכן בסמוך לפרדס חנה-כרכור ונמנה על ארבעת הקיבוצים שהקימו את תנועת הקיבוץ הארצי. ניסיונות התיישבות במקום החלו כבר ב-1913, אך הקיבוץ הוקם רשמית ב-1927. חבריו המייסדים היו חניכי "השומר הצעיר" בפולין. בתקופת המאורעות הקשים של שנות השלושים, הקיבוץ ספג התקפות ירי והתנכלויות מצד כנופיות ערביות, ובאחת ההתקפות ב-1938 נרצחו שני חבריו.

לאחר קום המדינה המשיך עין שמר להתבסס כלכלית בעיקר על חקלאות, אך התפרסם גם כמרכז לאימוני כדורעף. קבוצות הגברים והנשים של הקיבוץ היו ממובילות הענף בשנות החמישים והשישים. בשנת 1959 אף פותח בקיבוץ זן חדש של תפוח שכונה "ענה". בימינו ממשיך עין שמר להתקיים כקיבוץ מתחדש עם פעילות כלכלית מגוונת.  

המוזיאון "החצר הישנה" בקיבוץ משחזר את ראשית ההתיישבות ומאפשר לבקרים לחוות את חיי היום-יום של הקיבוץ הראשוני באמצעות פעילויות חווייתיות שונות.

קיבוץ בית אורן

קיבוץ בית אורן ממוקם במרכז רכס הכרמל, באזור של יערות האורנים שממנו נגזר שמו. הקיבוץ נוסד בשנת 1940 על ידי חברי הבחרות הסוציאליסטית יוצאי פולין ורוסיה, לאחר שהתגוררו בהלפנים סמוכים כשנה קודם לכן. בתקופת המאבק נגד הבריטים, שימש בית אורן כבסיס אימונים של ההגנה ואף סייע במבצע פריצת מחנה עתלית לחילוץ מעפילים.   

בשנת 2010 נפגע הקיבוץ קשות משרפת הכרמל, כאשר שליש מבתיו נשרפו, ובהם "היכל הכרמל" שהיה מרכז התרבות. בעקבות האסון עברו התושבים לקראוונים זמניים, ובשנים האחרונות הוחל בפרויקט בנייה לשיקום המגורים. בנוסף לאובדן הבתים, נשרפו גם שטחי חקלאות וחוות הסוסים של הקיבוץ.  

כיום, כלכלת בית אורן מתבססת בעיקר על חקלאות, לצד ענפי תיירות וספא בתוך אזור "שווייצריה הקטנה" של הכרמל.

סיכום וחשיבות הקיום הקיבוצי באזור 

קיבוצי אזור חיפה ממשיכים להוות גורם חשוב בשמירה על המורשת ההיסטורית, הטבע והחקלאות המסורתית של האזור. קיומם האיתן הוא חיוני לשימור האופי הייחודי של המרחב הטבעי והכפרי שבין חיפה לעמקים הסמוכים. מעבר לכך, הקיבוצים מהווים חלק בלתי נפרד מהזהות התרבותית והכלכלית של האזור כולו, וראוי לשמר את קיומם לדורות הבאים. בהצלחה !



מודעות





פתרון 2 אותיות: 
פתרון 3 אותיות: מגל, מצר
פתרון 4 אותיות: אושה, יגור (קיבוץ השוכן למרגלות הכרמל / קיבוץ למרגלות הר הכרמל, נוסד ב-1922)
פתרון 5 אותיות: ברקאי, מענית, רגבים 
פתרון 6 אותיות: משמרות
פתרון 7 אותיות: 
החותרים, 
נחשולים 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
בית אורן (קיבוץ מתחדש באזור חיפה), גן שמואל, כפר גליקסון, כפר המכבי, להבות חביבה, מעגן מיכאל, נווה ים, עין כרמל, עין שמר, רמת יוחנן, שדות ים, שער העמקים
ביטויים דומים: קיבוץ באזור חיפה מילון, קיבוץ באזור חיפה פירוש, קיבוץ באזור חיפה תשחץ, קיבוץ באזור חיפה תשבץ, קיבוץ באזור חיפה 4 אותיות, קיבוץ ליד חיפה, קיבוץ באזור הקריות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

תגובה 1:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו