רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


שחרור מחובה | שחרור מחובה מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה שחרור מחובה. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "שחרור מחובה" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה שחרור מחובה בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

מי זכאי לפטור משירות צבאי והליך הקבלת הפטור

פטור מטעמי בריאות - בדיקות רפואיות נרחבות

אחת הסיבות המרכזיות המזכות אדם בפטור משירות צבאי היא מצב רפואי או בעיה נפשית. במקרים אלה, האדם נדרש לעבור בדיקות רפואיות מקיפות על מנת להעריך את מצבו הבריאותי ואת התאמתו לשירות צבאי. בדיקות אלה כוללות בדיקות גופניות, נפשיות ואף התנהגותיות. רק לאחר שהוועדה הרפואית קובעת שהאדם אינו כשיר לשרת בשל מצבו, יוענק לו פטור משירות צבאי.

פטור משפחתי - חובת השירות מופחתת עם הולדת ילדים

נשים וגברים המגדלים ילדים קטינים זכאים להקלות בחובת השירות הצבאי שלהם. נשים פטורות משירות לאחר הולדת ילד ראשון, בעוד גברים פטורים לאחר הולדת שלושה ילדים. הטעם לכך הוא ההכרה בחשיבות התא המשפחתי ובצורך להקל על הורים המגדלים ילדים קטנים. במקרים מסוימים, ישנן אף הקלות נוספות לאנשים המגדלים ילדים בעלי מוגבלויות.

פטור בגיל - קביעת גילאי פטור בחוק

החוק קובע גילאים ספציפיים בהם אזרחים פטורים משירות צבאי. גברים פטורים משירות בגיל 40, בעוד נשים פטורות בגיל 38. ישנם אף חריגים לגילאים אלה, כאשר אנשים העוסקים בתפקידים מסוימים, כגון רופאים או נהגי כלי רכב כבדים, זכאים לפטור בגילאים מאוחרים יותר, עד גיל 51. הגיל הספציפי נקבע בחוק על מנת להבטיח שאזרחים מבוגרים לא יושתו עליהם חובות צבאיות נוספות.

פטור בגין שירות קודם - הכרה בשירות צבאי קודם

אזרחים שכבר שירתו בעבר בצבא, כגון אלה שסיימו שירות חובה או שירות קבע, יקבלו פטור משירות צבאי נוסף. במקרים רבים, אנשים אלו ישובצו במערך המילואים לאחר שחרורם, על מנת להמשיך ולתרום למערך הביטחוני. הפטור ניתן בשל ההכרה בשירות הקודם שכבר ביצעו ובחובה שכבר מולאה על ידם.

פטור חינוכי - פטור לתלמידים והסטודנטים

תלמידים ואנשים הלומדים במוסדות אקדמיים זכאים לפטור משירות צבאי במסגרת הפטור החינוכי. הטעם לכך הוא ההכרה בחשיבות ההשכלה והרצון להבטיח שאנשים לא יופרעו מלימודיהם בשל חובת השירות הצבאי. פטור זה ניתן לתקופת הלימודים בלבד, ובסיומה החייל נדרש להשלים את שירותו הצבאי.

פטור דתי - פטור לאנשי דת

אנשי דת, כגון רבנים ודיינים, זכאים לפטור משירות צבאי במסגרת הפטור הדתי. הטעם לכך הוא ההכרה בחשיבות תפקידם הדתי והרצון להבטיח שיוכלו להמשיך ולמלא תפקיד זה ללא הפרעה. פטור זה ניתן בכפוף לאישור הרשויות הדתיות המוסמכות.

מחלוקות בנושא: פטור לתלמידי ישיבות

פטור נוסף הניתן במסגרת הפטור הדתי הוא זה הניתן לתלמידי ישיבות. נושא זה עורר לאורך השנים מחלוקת ציבורית נרחבת, בשל הטענות כי הפטור ניתן באופן נרחב מדי ומקנה יתרון בלתי הוגן לאוכלוסייה מסוימת. עם זאת, המחוקק רואה בתלמידי הישיבות אוכלוסייה ייחודית הזקוקה להגנה על לימודיהם התורניים, ולכן הפטור ניתן להם תחת תנאים ספציפיים.

לסיכום

מערכת הגיוס של צה"ל מכירה במספר סיבות המזכות אזרחים בפטור משירות צבאי, החל ממצב בריאותי, דרך מספר ילדים, גיל, שירות קודם, מעמד חינוכי ואף מעמד דתי. הליכי הפטור כוללים בדיקות מקיפות ונעשים על בסיס הקריטריונים הקבועים בחוק. הפטור ניתן על מנת להבטיח שאזרחים לא יושתו על חובות צבאיות שאינן מתאימות למצבם האישי, התפקודי או המשפחתי. בהצלחה !




מודעות





פתרון 2 אותיות: 
פתרון 3 אותיות: 
פתרון 4 אותיות: פטור
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:  
פתרון 7 אותיות:  
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:
ביטויים דומים: שחרור מחובה מילון, שחרור מחובה פירוש, שחרור מחובה תשחץ, מהזה שחרור מחובה , שחרור מחובה  תשבץ, שחרור מחובה מילון, שחרור מחובה פירוש, שחרור מחובה תשחץ, מהזה שחרור מחובה , שחרור מחובה  4 אותיות
מחפשים תשובות נוספות השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו