רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


דג מאכל (הרינג) | הרינג תשבץ | דג מאכל הרינג מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה דג מאכל, הרינג. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "כינוי לדג מליח (הרינג)" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה דג מאכל (הרינג) בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

המלך הכסוף של הימים: היכרות עם המליח

המליח, דג קטן וכסוף ממשפחת הסרדיניים, הוא אחד הדגים הנפוצים והחשובים ביותר באוקיינוסים. הוא מצוי בעיקר בצפון האוקיינוס האטלנטי והאוקיינוס השקט, בים הבלטי ובים התיכון. המליח מוכר בזכות היותו דג מאכל פופולרי בתרבויות רבות, במיוחד בקהילות יהודיות, שם הוא מכונה לעתים קרובות "הרינג". המליח האטלנטי (Clupea harengus) והמליח הפסיפי (Clupea pallasii) הם שני המינים הנפוצים ביותר, ולכל אחד מהם מאפיינים ייחודיים משלו.

מליח אטלנטי: כוכב המטבח היהודי

המליח האטלנטי הוא דג קטן עד בינוני, באורך של עד 45 ס"מ ומשקל של עד 1.1 ק"ג. הוא מתאפיין בגוף מוארך, קשקשים כסופים וראש קטן. המליח האטלנטי נודד בלהקות ענק, ובחורף הוא שוהה במים עמוקים. באביב הוא עולה למים רדודים יותר כדי להתרבות ולהטיל ביצים. המליח האטלנטי הוא דג כשר ומשמש להכנת מגוון מאכלים יהודיים מסורתיים, כמו דג מלוח, גפילטע פיש והרינג מעושן.

מליח פסיפי: בן הדוד מהאוקיינוס השקט

המליח הפסיפי דומה במראהו למליח האטלנטי, אך הוא קטן יותר ובעל גוון כסוף בהיר יותר. הוא חי בלהקות גדולות בצפון האוקיינוס השקט, וניזון בעיקר מפלנקטון. המליח הפסיפי הוא דג מאכל חשוב בתעשיית הדיג המסחרית, אך דיג יתר בשנות ה-90 הוביל לקריסה כמעט מוחלטת של אוכלוסייתו. מאז, הודות למאמצי שימור, האוכלוסייה התאוששה וחזרה לרמה בריאה.

מטיאס: המעדן ההולנדי העדין

מטיאס הוא למעשה מליח צעיר שעובר תהליך כבישה ייחודי. השם "מטיאס" הוא שיבוש של המונח ההולנדי "maagdenharing", שפירושו "דג בתולים", המתייחס לעובדה שהדגים הצעירים טרם הגיעו לבגרות מינית. תהליך הכנת המטיאס כולל הסרת הזימים והמעיים, השארת הלבלב (המספק אנזימים המעניקים למטיאס את טעמו הייחודי), וכבישה בתמיסת מלח דלילה בחביות עץ אלון. התוצאה היא דג בעל טעם עדין ומרקם רך, הנחשב למעדן בהולנד.

אכילת מטיאס: מסורת הולנדית עשירה

במהלך עונת המטיאס, הנמשכת ממאי עד יולי, נהוג בהולנד לאכול את הדג טרי, ללא תוספות. ככל שהעונה מתקדמת והדג הופך מלוח יותר, הוא מוגש לרוב עם בצל קצוץ כדי לאזן את המליחות. דרך פופולרית נוספת לאכול מטיאס היא בצורת "רולמופס", כאשר הדג מגולגל סביב מלפפון חמוץ. יהודי אשכנז שהיגרו להולנד הביאו איתם את המנהג לכבוש את המטיאס בחומץ, סוכר ותבלינים, וכיום ניתן למצוא אותו גם בצורה זו.

מליח: ערך תזונתי ובריאותי

המליח הוא מקור מצוין לחלבון, אומגה 3, ויטמין D וויטמינים מקבוצת B. אומגה 3, חומצת שומן חיונית, תורמת לבריאות הלב וכלי הדם, מפחיתה דלקות ומסייעת בתפקוד המוח. ויטמין D חיוני לבריאות העצם והמערכת החיסונית, בעוד שוויטמינים מקבוצת B תומכים בתפקוד תקין של מערכת העצבים ומסייעים בהפקת אנרגיה מהמזון. צריכת מליח באופן קבוע יכולה להיות חלק מתזונה בריאה ומאוזנת.

עתידו של המליח: אתגרים והזדמנויות

למרות הפופולריות שלו כמקור מזון, המליח מתמודד עם אתגרים משמעותיים, כמו דיג יתר ושינויי אקלים. דיג יתר עלול להוביל לקריסת אוכלוסיות מליח, כפי שכבר קרה בעבר עם המליח הפסיפי. שינויי אקלים עלולים להשפיע על זמינות המזון של המליח ולפגוע ביכולתו להתרבות. כדי להבטיח את עתידו של המליח, יש צורך בניהול דיג בר קיימא ובנקיטת צעדים להפחתת פליטת גזי חממה. בהצלחה !



מודעות






פתרון 2 אותיות: 
פתרון 3 אותיות: 
פתרון 4 אותיות: מליח
פתרון 5 אותיות: מטיאס
פתרון 6 אותיות:  
פתרון 7 אותיות:  
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה: דג מלוח (הרינג), מליח אטלנטי, מליח פסיפי
ביטויים דומים:  מה זה דג מאכל (הרינג) ? ,דג מאכל (הרינג) מילון, דג מאכל (הרינג) תשחץ, דג מאגל הרינג תשבץ, מה זה הרינג?, הרינג 4 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו