רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


עוף לילי | עוף לילי תשבץ

מורדו פתרון תשחצים. כל התשובות בחינם.  התשובות להגדרה עוף לילי תשחץ | עוף לילי מילון הן:   
מידע קצר על עוף לילי.
עוף לילי נקרא גם דורס לילה ויש לו כמה מאפיינים מיוחדים כגון: ראש גדול יחסית לגוף, זנב קצר וצוואר גמיש עד לסיבוב של 270 מעלות !!!
העופות הליליים ניחנים בחוש שמיעה מפותח מאוד, ולפיכך הם יכולים לצוד בחושך מוחלט.
לפעמים יכולה להופיע הגדרה דומה כמו עוף דורס ליליעוף לילי טורף, עוף דורס גדול ינשוף לילי, עוף לילי שוכן יערות ועוד...

שליטי הלילה: מבט אל עולמם המופלא של דורסי הלילה

בצללים העוטפים את הלילה, כאשר העולם שוקע בתרדמה, מתעוררים לחיים יצורים מופלאים ומסתוריים – דורסי הלילה. עופות אלה, הפעילים בעיקר בשעות החשיכה, התפתחו במשך מיליוני שנים והסתגלו לחיים בעולם אפלולי, תוך פיתוח מערך תכונות ייחודי ההופך אותם לציידים קטלניים וחסרי מתחרים. דורסי הלילה, הכוללים מגוון רחב של מינים כמו ינשופים, תנשמות, ליליות ואוחים, מציגים עולם מרתק של התאמות אבולוציוניות, התנהגויות מיוחדות ותזונה מגוונת.

עיניים יוקדות, אוזניים חדות וכנפיים חרישיות: מאפיינים פיזיים ייחודיים

דורסי הלילה מצוידים במערכת חושים מפותחת המאפשרת להם לשלוט בעולם החשוך. עיניהם הגדולות והרגישות לאור, הממוקמות בחזית הפנים, מספקות ראיית לילה מעולה ותפיסת עומק יוצאת דופן. צורת העין המוארכת, האישונים הגדולים והקרנית העבה תורמים ליכולתם לזהות תנועות קלות ביותר באור קלוש. לצד הראייה החדה, דורסי הלילה ניחנים בשמיעה יוצאת דופן. מבנה האוזניים הא-סימטרי, עם פתחי אוזניים גדולים ופרצוף שמע ייחודי בצורת לב או עיגול, מאפשר להם לאתר במדויק את מקור הרשרוש הקל ביותר של טרף אפילו בחשכה מוחלטת. בנוסף, נוצותיהם המיוחדות, בעלות מבנה רך ומשונן, מאפשרות להם לעוף בדממה מוחלטת, ולהפתיע את טרפם בהתגנבות מושלמת.

נוודים ליליים: תפוצה והתאמה לבתי גידול מגוונים

דורסי הלילה הם יצורים קוסמופוליטיים, המפוזרים בכל רחבי העולם למעט אנטארקטיקה הקפואה. ניתן למצוא אותם במגוון רחב של בתי גידול, מיערות גשם סבוכים ועד למדבריות צחיחים, מהרים נישאים ועד לעמקים ועמקים. חלקם מעדיפים את צמרות העצים הגבוהים, בעוד שאחרים מקננים במערות, במחילות או על הקרקע. מינים מסוימים אף הסתגלו לסביבה אנושית, וניתן למצוא אותם מקננים במבנים נטושים או בעליות גג. התאמתם של דורסי הלילה לבתי גידול מגוונים כל כך מעידה על יכולתם להסתגל לתנאים משתנים ולנצל מגוון רחב של מקורות מזון.

אמני ההסוואה: התנהגות וטקטיקות ציד מתוחכמות

דורסי הלילה הם בעיקר יצורים ליליים, הפעילים בשעות החשיכה ונחים במהלך היום. התנהגות זו מסייעת להם להימנע מטורפים פוטנציאליים ומספקת להם יתרון בציד, שכן טרפם הפוטנציאלי פעיל פחות בשעות הלילה. חלק מדורסי הלילה הם טריטוריאליים ביותר, מגנים על אזורי הציד והקינון שלהם מפני פולשים. תקשורת ביניהם מתבצעת באמצעות מגוון רחב של קולות, תנועות גוף ואפילו ריחות. טקטיקות הציד שלהם מגוונות ומתוחכמות, וכוללות ציד ממארב, ציד בצלילה, ציד תוך כדי תעופה ואפילו ציד תוך כדי הליכה או ריצה על הקרקע.

תפריט לילי: תזונה מגוונת והשפעה על המערכת האקולוגית

תזונתם של דורסי הלילה מגוונת ביותר ומשתנה בין המינים השונים. חלקם מתמחים בציד חרקים ופרוקי רגליים, בעוד שאחרים צדים יונקים קטנים, עופות, זוחלים ואפילו דגים. מינים מסוימים פיתחו התמחות בציד טרף ספציפי, כמו ינשופים הצדים עטלפים או תנשמות המתמחות בלכידת מכרסמים. תפקידם של דורסי הלילה במארג המזון הוא חיוני ביותר, שכן הם מווסתים את אוכלוסיות הטרף שלהם, ובכך תורמים לשמירה על איזון המערכת האקולוגית.

דור ההמשך: רבייה וגידול צאצאים

עונת הרבייה של דורסי הלילה משתנה בהתאם למין ולתנאי הסביבה. חלקם מונוגמיים, יוצרים קשר זוגי מתמשך, בעוד שאחרים פוליגמיים, מזדווגים עם מספר פרטנרים. טקסי החיזור כוללים לעיתים קרובות קולות מיוחדים, ריקודים אוויריים והענקת מתנות מזון. הקינים ממוקמים במגוון מקומות, בהתאם למין, ויכולים להיות בעצים, במערות, במחילות או על הקרקע. גודל התטולה משתנה גם הוא בין המינים, וההורים חולקים לרוב את הדאגה לצאצאים, החל מדגירה על הביצים ועד להאכלת הגוזלים.

שורדים קדומים: מסע אבולוציוני מרתק

דורסי הלילה הם עופות קדומים, שהתפתחו לפני מיליוני שנים. מאובנים של דורסי לילה קדומים מעידים על כך שהם עברו שינויים אבולוציוניים משמעותיים לאורך ההיסטוריה, תוך התאמה לתנאים משתנים ולמקורות מזון חדשים. חלק מהמשפחות הקדומות נכחדו, אך אחרות שרדו והמשיכו להתפתח, וכיום הן מייצגות את המגוון העשיר של דורסי הלילה המודרניים.

שומרי הלילה: חשיבות השמירה על דורסי הלילה

לדורסי הלילה תפקיד חיוני במערכת האקולוגית, אך הם ניצבים בפני איומים רבים, כמו הרס בתי גידול, הרעלות והתנגשויות עם כלי רכב ומבנים. שמירה על בתי הגידול שלהם, הפחתת השימוש בחומרי הדברה והעלאת המודעות לחשיבותם הם צעדים חיוניים להבטחת עתידם של יצורים מרתקים אלה. דורסי הלילה, אדוני הצללים המסתוריים, הם חלק בלתי נפרד מעולמנו הטבעי. הבנת אורח חייהם, התנהגותם ותפקידם האקולוגי חיונית לשמירה על המגוון הביולוגי ולתפקוד תקין של המערכות האקולוגיות. בהצלחה !



מודעות





פתרון 2 אותיות: 
פתרון 3 אותיות: אוח (עוף לילי דורס), כוס
פתרון 4 אותיות: כרון, נשמת, קיוי (עוף לילי), תחמס
פתרון 5 אותיות: ינשוף (עוף ליל טורף), לילית, קיווי, תנשמת 
פתרון 6 אותיות: גואשרו  
פתרון 7 אותיות: 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
ביטויים דומים: עוף לילי, עוף דורס לילי, עוף לילי טורף
למציאת תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו