רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


עץ נוי | עץ נוי נשיר תשבץ

פתרון תשחצים. כל התשובות בחינם.  התשובות להגדרה עץ נוי נשיר, עץ נוי נשיר תשחץ | עץ נשיר גדול | עץ חורש | סוג של עץ נוי נשיר הן:   

עצים ושיחים – ענקים וננסים של הטבע

עצים ושיחים, שניהם צמחים מעוצים רב-שנתיים, ממלאים תפקידים אקולוגיים חיוניים במגוון מערכות אקולוגיות. בעוד ששניהם חולקים מאפיינים משותפים, כמו גזע וענפים מעוצים, קיימים ביניהם הבדלים מהותיים. עצים מתאפיינים בגובהם הרב, לרוב מעל 6 מטרים, ובגזע מרכזי אחד שממנו מסתעפים ענפים. לעומתם, שיחים נמוכים יותר, לרוב מתחת ל-6 מטרים, ומסתעפים סמוך לקרקע, לעיתים אף בעלי מספר גזעים. עם זאת, הגבול בין עץ לשיח אינו תמיד חד-משמעי, וישנם מיני צמחים שיכולים לגדול כשיח או כעץ, בהתאם לתנאי הסביבה. עצים ושיחים כאחד מהווים מרכיב חיוני במערכות אקולוגיות, מספקים מזון ומחסה לבעלי חיים, תורמים לייצוב הקרקע ולמניעת סחף, ומשפיעים על האקלים המקומי.

נשירים וירוקי עד – מחזוריות של חיים ומוות

עולם הצומח מתאפיין במחזוריות מרתקת, ובמרכזה תופעת השלכת – נשירת עלים בעונה מסוימת בשנה. עצים נשירים, כמו כליל החורש והשדר, משירים את עליהם בסתיו כהכנה לחורף הקר. תהליך זה מווסת על ידי הורמונים צמחיים, כמו אוקסין ואתילן (גז דליק), המגיבים לשינויים באורך היום וטמפרטורות נמוכות. השלכת מאפשרת לעצים לחסוך באנרגיה ובמים בתקופה שבה התנאים אינם אופטימליים לפוטוסינתזה. לעומתם, עצים ירוקי עד, כמו אורן וזית, שומרים על עליהם לאורך כל השנה, אך גם הם מחליפים עלים בהדרגה. בעוד שעצים נשירים מאבדים את כל עליהם בבת אחת, ירוקי העד משילים עלים ישנים ומצמיחים חדשים באופן רציף, כך שהם נותרים ירוקים לאורך כל השנה.

שלכת – מופע הטבע המרהיב

השלכת, תופעה המתרחשת בעיקר בעצים נשירים, היא אחד המראות המרהיבים ביותר בטבע. לקראת הסתיו, הימים מתקצרים והטמפרטורות יורדות, מה שגורם לעלים להפסיק לייצר כלורופיל, הפיגמנט הירוק האחראי לפוטוסינתזה. עם התפרקות הכלורופיל, צבענים אחרים, כמו קרוטנואידים (צהוב-כתום) ואנתוציאנינים (אדום-סגול), נחשפים, ויוצרים את מופע הצבעים המרהיב של עלי השלכת. תהליך זה מווסת על ידי הורמונים צמחיים, כמו אוקסין ואתילן (סוג של גז דליק), המורים לעץ ליצור שכבת ניתוק בבסיס העלה, הגורמת לנשירתו. השלכת היא לא רק מופע אסתטי, אלא גם צעד הישרדותי המאפשר לעצים לחסוך אנרגיה בתקופת החורף ולהתכונן לצמיחה מחודשת באביב.

כליל החורש – נזר ורוד-סגול

כליל החורש (Cercis siliquastrum) הוא עץ נשיר קטן ומרהיב ביופיו, המוכר בזכות פריחתו הוורודה-סגולה המרהיבה המופיעה באביב, לפני צמיחת העלים. העץ גדל בר בחבל הים תיכוני, וניתן למצוא אותו באזורים הרריים בישראל, דרום אירופה ודרום מערב אסיה. פרחיו האכילים בעלי טעם חמצמץ עדין, ומשמשים לעיתים בסלטים. העלים בצורת לב מופיעים לאחר הפריחה, ומוסיפים נופך ירוק לנוף. כליל החורש הוא צמח מוגן בישראל, וחשוב לשמור עליו ולטפח אותו בשל יופיו ותרומתו למערכת האקולוגית.

ערמונית הסוסים – עץ נוי מרשים אך רעיל

ערמונית הסוסים (Aesculus hippocastanum) הוא עץ נוי נשיר גדול ומרשים, בעל נוף רחב ועלים דמויי כף יד. העץ נפוץ באזורים ממוזגים ברחבי העולם, ומוערך בשל יופיו וצלליתו הנעימה. באביב, העץ מתכסה בפריחה לבנה מרשימה, ובקיץ מופיעים פירותיו הקוצניים המכילים זרעים בצבע חום מבריק. עם זאת, חשוב לציין שזרעי ערמונית הסוסים רעילים לבני אדם ולבעלי חיים, ומכילים ספונינים, אלקלואידים וגלוקוזידים שעלולים לגרום לתופעות לוואי שונות. לכן, יש להימנע מאכילתם ולהרחיק ילדים ובעלי חיים מהפירות.

שדר – עץ יער נפוץ ואלרגני

השדר (Betula) הוא סוג של עצי יער נשירים, הנפוצים באזורים צפוניים של אקלים ממוזג. העץ מוכר בזכות גזעו הלבן והחלק, ועליו המשנים את צבעם מירוק בקיץ לצהוב זהוב בסתיו. השדר הוא עץ חשוב במערכת האקולוגית, ומספק מזון ומחסה לבעלי חיים רבים. עם זאת, אבקת השדר היא אלרגן נפוץ, ועלולה לגרום לתופעות אלרגיות כמו נזלת, גירוד בעיניים, ועיטושים אצל אנשים הרגישים אליה. על אף האלרגניות, השדר הוא עץ יפה ובעל ערך רב, המשמש למגוון רחב של מטרות, כמו בנייה, ריהוט, והסקה.

לסיכום

עצים ושיחים הם חלק בלתי נפרד מהנוף הטבעי שלנו, וממלאים תפקידים אקולוגיים חשובים. הבנת ההבדלים ביניהם, כמו גם הכרת התהליכים המרתקים המתרחשים בהם, כמו השלכת, מאפשרת לנו להעריך את יופיים ותרומתם לסביבה. כליל החורש, ערמונית הסוסים והשדר הם רק דוגמאות ספורות למגוון העצום של עצים ושיחים הקיימים בעולם, כל אחד עם ייחודיות ומאפיינים משלו. שמירה על מגוון המינים והגנה על בתי הגידול שלהם הם חיוניים לשמירה על הסביבה הטבעית שלנו וליהנות מיופיים של העצים והשיחים לדורות הבאים.



מודעות





פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: ארז, אשל, שדר, שקד (עץ נשיר)
פתרון 4 אותיות: אלון, דולב, תרזה (טיליה)
פתרון 5 אותיות:
טיליה (עץ נוי נשיר וגדול ממדים / עץ נוי), פיקוס, צאלון (עץ נוי / עץ נוי תרבותי שמוצאו ממדגסקר), קטלפה (עץ נוי)
פתרון 6 אותיות: אולמוס, אזדרכת (עץ נוי, סיגלון), אלמוגן, אשכרוע, בוקיצה (עץ נשיר), יקרנדה (מן עץ נוי, סגלון), פלפלון
פתרון 7 אותיות: מגנוליה, ערמונית (סוג של עץ נוי / עץ נוי גדול)
פתרון 8 אותיות ומעלה: קזוארינה
פתרון של 2 מילים ומעלה: 
אזדרכת מצויה, בוהיניה מגוונת, כליל החורש (עץ חורש נשיר), 
ערמונית הסוסים, צאלון נאה
ביטויים דומים: עץ נוי 5 אותיות, שם של עץ נוי, עץ נוי מילה נרדפת, רשימת עצי נוי, עץ נוי נשיר 3 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק!

11 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו