רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


ממשפחת הסמוריים | ממשפחת הסמוריים תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה ממשפחת הסמוריים. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "ממשפחת הסמוריים " יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה יונק ממשפחת הסמוריים בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

משפחת הסמוריים: טורפים קטנים ומסתוריים – לוטרות, סמורים, חורפנים, דלקים וגרגרנים

משפחת הסמוריים (Mustelidae) היא קבוצה מרתקת של טורפים קטנים עד בינוניים, הנפוצים כמעט בכל יבשת על פני כדור הארץ. למרות גודלם הצנוע, הסמוריים מפגינים מגוון מרשים של התאמות לסביבות מחיה שונות, מיכולות שחייה יוצאות דופן ועד לציד זריז ביערות ובמחילות. הסמוריים ממלאים תפקידים אקולוגיים חשובים כמדבירים טבעיים של מכרסמים ומזיקים אחרים, והם גם מושא להתעניינות רבה בקרב חובבי טבע וחוקרים. במאמר זה נצלול לעולמם המרתק של הסמוריים, נכיר את המינים המרכזיים – לוטרות, סמורים, חורפנים, דלקים וגרגרנים – ונבחן את המאפיינים הייחודיים, התנהגותם והאתגרים העומדים בפניהם.

לוטרות: מלכות החינניות של המים המתוקים

לוטרות (Lutrinae) הן תת-משפחה של הסמוריים אשר התאימה את עצמה לחיים במים. הלוטרות מצויות בנהרות, אגמים ובריכות ברחבי העולם, והן שחייניות מעולות בזכות גופן ההידרודינמי, רגליהן בעלות קרומי השחייה ופרוותן הצפופה והעמידה למים. הלוטרות ניזונות בעיקר מדגים, אך גם מסרטנים, רכיכות, דו-חיים ואף יונקים קטנים. הן ידועות בהתנהגותן החברתית והמשחקית, ובונות לעצמן מחילות או קינים על גדות המים. הלוטרות מתמודדות עם איומים כמו זיהום מים, הרס בתי גידול וציד לא חוקי, ולכן שימורן הוא אתגר חשוב לשמירה על המגוון הביולוגי במערכות האקולוגיות המימיות. 

הסמור: צייד זריז וערמומי

הסמור (Mustela) הוא אחד הסוגים הנפוצים והמוכרים ביותר במשפחת הסמוריים. הסמורים הם ציידים זריזים וערמומיים, בעלי גוף ארוך וגמיש המאפשר להם לרדוף אחר טרפם במחילות ובסבך הצמחייה. תזונתם העיקרית כוללת מכרסמים, אך הם עשויים גם לצוד ארנבות, ציפורים, זוחלים וחרקים. הסמורים ידועים ביכולתם להסתגל למגוון רחב של בתי גידול, מיערות ועד לאזורים עירוניים. מינים מסוימים של סמורים, כמו ההרמין וחמוס השלגים, משנים את צבע פרוותם בחורף כדי להסתוות בשלג. הסמור המצוי באירופה ובחלקים מאסיה, הוא אחד המינים המוכרים והנפוצים ביותר, ואילו בישראל ניתן למצוא את הסמור המשויש, החי באזורים שונים בארץ.

הדלק: טורף לילי וזריז

הדלק (Martes) הוא סוג של סמוריים הידוע ביכולתו לטפס על עצים וסלעים בזריזות. הדלקים חיים ביערות ובחורשים באירופה, אסיה וצפון אמריקה, והם פעילים בעיקר בשעות הלילה. הם ניזונים ממגוון רחב של מזון, כולל מכרסמים, עופות, פירות, חרקים ואף יונקים קטנים. הדלקים ידועים בפרוותם העבה והיפה, שהפכה אותם למטרה לציד לא חוקי. בישראל מצוי מין אחד של דלק – דלק הסלעים, החי באזורים סלעיים ומיוערים. דלק הסלעים הוא טורף חשוב במערכת האקולוגית הישראלית, המסייע בשליטה על אוכלוסיות המכרסמים.

הגרגרן: עוצמתי וחסר פחד

הגרגרן (Gulo gulo) הוא הגדול והעוצמתי ביותר מבין הסמוריים היבשתיים. הוא חי באזורים הקרים של צפון אמריקה, אירופה ואסיה, והוא ידוע באופיו האמיץ והחסר פחד. הגרגרן הוא אוכל-כול, הניזון ממגוון רחב של מזון, כולל פגרים, מכרסמים, איילים ואפילו דובים צעירים. הוא בעל לסתות חזקות ושרירים מפותחים, המאפשרים לו להכניע טרף גדול ממנו בהרבה. הגרגרן הוא מין נדיר יחסית, ובשל אופיו החשאי והתפוצה המוגבלת שלו, הוא נחקר פחות ממינים אחרים של סמוריים.

חורפן: שוכן המחילות המסתורי

החרפן (Putorius) הוא סוג של סמוריים קטנים וחמקמקים, החיים במחילות ומנהלים אורח חיים חשאי. החורפנים מצויים באירופה, אסיה וצפון אמריקה, והם ניזונים בעיקר ממכרסמים קטנים, חרקים וזוחלים. בשל אורח חייהם המסתורי, החורפנים נחקרו פחות ממינים אחרים של סמוריים, ומידע רב על התנהגותם ואקולוגייתם עדיין לוט בערפל. עם זאת, ידוע שהם ממלאים תפקיד חשוב במערכת האקולוגית כשומרי סף של אוכלוסיות המכרסמים וכמקור מזון לטורפים גדולים יותר.

הסמוריים בישראל: מגוון מפתיע בארץ קטנה

בישראל מצויים חמישה מינים של סמוריים: הלוטרה האירופית, הסמור המשויש, הדלק הסלעים, הגירית המצויה והגירית הדבש. הלוטרה האירופית היא מין בסכנת הכחדה בישראל, והיא נמצאת בעיקר בנחלי הצפון. הסמור המשויש הוא מין נפוץ יחסית, החי באזורים שונים בארץ. הדלק הסלעים הוא מין נדיר יחסית, המצוי באזורים סלעיים ומיוערים. הגירית המצויה והגירית הדבש הן מינים נפוצים, החיים במגוון בתי גידול. בנוסף למינים אלה, בישראל מגדלים גם את החמוס המבוית כחית מחמד.

עתיד הסמוריים: אתגרים והזדמנויות

הסמוריים מתמודדים עם מגוון אתגרים, כולל אובדן בתי גידול, ציד לא חוקי, זיהום והרעלות. עם זאת, ישנן גם הזדמנויות לשימורם, כמו הקמת שמורות טבע, חינוך הציבור לחשיבותם האקולוגית ופיתוח תוכניות שימור ייעודיות. שימור הסמוריים הוא אתגר חשוב לשמירה על המגוון הביולוגי והאיזון האקולוגי במערכות האקולוגיות השונות בהן הם חיים. בהצלחה !



מודעות





פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: דלק (טורף ממשפחת הסמוריים)
פתרון 4 אותיות: חמוס (טורף קטן ממשפחת הסמוריים), מינק, סמור
פתרון 5 אותיות: גירית (יונק טורף ממשפחת הסמוריים), גרגרן, הרמין, חורפן (בעל חיים ממשפחת הסמוריים, מינק), טאירה, לוטרה
פתרון 6 אותיות: גריסון (גריזון)
פתרון 7 אותיות:
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה:
בואש אפריקני (טורף השייך למשפחת הסמוריים), בואש חוטמני מוליני, בואש מכורבל, בואש מפוספס, בואשן מזרחי, גירית אמריקאית, גירית אסייתית, גירית דובית, גירית הדבש, גירית יפנית, גירית מצויה, גירית סמורית, גירית סמורית בורמזית, גירית סמורית סינית, גריזון גדול, גריזון קטן, דלק אירופי, דלק דייג, דלק הסלעים, דלק יפני (טורף מן הסמוריים), דלק נילגירי, דלק סיבירי, דלק צהוב גרון, חורפן אירופי (טורף מן הסמוריים החי באירופה), חורפן אמריקאי, חמוס השלגים, חמוס מבאיש (בעל חיים ממשפחת הסמוריים הנפוץ באירופה), חמוס מפוספס, חמוס מפוספס סהרי, חמוס סיבירי (טורף קטן ממשפחת הסמוריים), חמוס ערבות, חמוס שחור-רגל, לוטרה חסרת טופר, לוטרה יפנית, לוטרה מלאית, לוטרה נאוטרופית, לוטרה שעירת אף (סוג של טורף בדרום-מזרח אסיה), לוטרת ים, לוטרת נהר, לוטרת ענק (טורף ממשפחת הסמוריים בדרום אמריקה), סמור ארך-זנב, סמור האמזונאס, סמור הבר האירופי, סמור הרים אינדונזי, סמור יפני, סמור מלאי, סמור מפוספס גב, סמור מצרי, סמור פטגוני, סמור קולומביאני
למציאת תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

8 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו