רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


נשק קר | כלי נשק קר | כלי מלחמה קר תשבץ

פתרון תשחצים. כל התשובות בחינם.  התשובות להגדרה כלי נשק קר, כלי נשק קר תשבץ, כלי נשק קר 4 אותיות הם:   
מידע קצר על כלי נשק קר. בכלי נשק קר אין אבר שריפה והם לא מפיקים אש או חום. כמו שאתם מבינים כלים אלה היו נפוצים בעת העתיקה בגלל פשטות הכנתם וחוסר הטכנולוגיה באותה תקופה.  כלי נשק קר דורשים מגע קרוב ולכן אינם יעלים במקרים של קרב. לעיתים קרובות יכולה להופיע הגדרה דומה כמו: כלי נשק יורק אש.

מבוא – נשק קר: היסודות

נשק קר, בהגדרתו, הוא כל כלי נשק שאינו כולל שימוש בחומרים נפיצים או דליקים, כגון אבק שרפה. כלי נשק אלו היו נפוצים ביותר לאורך ההיסטוריה האנושית, החל מהתקופה הפרהיסטורית ועד ימינו אנו. בתקופות קדומות, נשק קר היה האמצעי העיקרי ללחימה, ציד והגנה עצמית. כלי הנשק כללו מגוון רחב של פריטים, החל מכלי אבן פשוטים ועד לחרבות פלדה מעוטרות ומורכבות. עם התפתחות הנשק החם בעת החדשה, השימוש בנשק קר בשדה הקרב פחת באופן משמעותי, אך הוא עדיין נותר רלוונטי בתחומים כמו אומנויות לחימה, איסוף, ואפילו שימוש מוגבל בידי כוחות מיוחדים ומשטרה.

כלי אבן פרהיסטוריים – ראשית הלחימה

כלי אבן פרהיסטוריים מייצגים את השלבים הראשונים של ייצור כלי נשק בידי האדם. בתקופה הפלאוליתית התחתונה, לפני כ-2.6 מיליון שנים, החלו בני האדם הקדומים להשתמש באבנים חדות ושבורות ככלי עבודה וכלי נשק. עם הזמן, הם פיתחו טכניקות לעיבוד האבן, כמו הסיתות והשחזה, כדי ליצור כלים יעילים ומדויקים יותר. חומרים כמו צור, בזלת, כלקדון ואובסידיאן היו מועדפים בשל קשיותם ונטייתם להישבר בצורה חדה. תהליך הרדוקציה הליטית, שכלל הסרת פתיתים מהאבן באמצעות מכות מדויקות, איפשר ליצור להבים חדים במיוחד. כלי אבן שימשו לא רק ללחימה, אלא גם לציד, חיתוך בשר ועיבוד עורות.

החרב – מלכת כלי הנשק

החל מתקופת הברונזה, החרב הפכה לאחד מכלי הנשק הקרים החשובים והנפוצים ביותר. היא עברה שינויים רבים לאורך ההיסטוריה, החל מחרבות ברונזה פשוטות ועד לחרבות פלדה מורכבות ומעוטרות של ימי הביניים והרנסנס. החרב מורכבת מלהב ארוך, לרוב עשוי מתכת, וידית לאחיזה. הלהב יכול להיות ישר או מעוקל, חד צדדי או דו צדדי, בהתאם לסגנון ולמטרת השימוש. החרב שימשה לא רק ככלי נשק, אלא גם כסמל סטטוס ומעמד, ובתרבויות רבות היא קיבלה משמעות סמלית ודתית עמוקה. טכניקות הלחימה בחרב התפתחו והשתכללו במשך מאות שנים, והן ממשיכות להיות חלק מרכזי באומנויות לחימה מסורתיות רבות.

השברייה והפגיון – כלי נשק אישיים

השברייה והפגיון הם שני סוגים של כלי נשק אישיים בעלי להב קצר, ששימשו הן ללחימה והן לצרכים יומיומיים. השברייה, שמקורה במזרח התיכון, היא סכין מעוקלת בעלת להב חד משני הצדדים, שנועדה לחיתוך, דקירה ושיסוף. הפגיון, הנפוץ יותר באירופה, הוא כלי נשק קצר וקל לנשיאה, לרוב בעל להב ישר וחד משני הצדדים. הפגיונות שימשו ללחימה פנים אל פנים, להגנה עצמית, ואף כסמל סטטוס. פגיונות רבים עוצבו בצורה אמנותית וקישוטית, והיו עשויים מחומרים יקרים כמו זהב וכסף. כיום, פגיונות משמשים בעיקר ביחידות צבאיות מיוחדות ובקרב אספנים.

גרזן הקרב – העוצמה הפשוטה

גרזן הקרב הוא כלי נשק עתיק ורב עוצמה, שהיה בשימוש בתרבויות רבות ברחבי העולם. הגרזן מורכב מראש מתכת כבד, לרוב עשוי פלדה, המחובר לידית עץ. גרזני קרב מגיעים במגוון צורות וגדלים, החל מגרזנים קטנים ליד אחת ועד לגרזני ענק דו-ידניים. היתרון העיקרי של הגרזן הוא כוח ההלם הרב שלו, המאפשר לו לבקע שריון ולגרום לפגיעות קשות. גרזנים היו זולים וקלים לייצור יחסית לכלי נשק אחרים, ולכן היו נפוצים בקרב לוחמים פשוטי עם. כיום, גרזני קרב משמשים בעיקר בקרב קבוצות אתניות מסוימות ובספורט היסטורי.

נשק קר בעולם המודרני

בעולם המודרני, נשק קר אינו משמש עוד ככלי נשק עיקרי בשדה הקרב. עם זאת, הוא עדיין ממלא תפקידים חשובים בתחומים שונים. כוחות משטרה ומשמר הגבול משתמשים לעתים בנשק קר לפיזור הפגנות ולשליטה בקהל, בעיקר באלות ובגז מדמיע (סוג של גז). יחידות צבאיות מיוחדות משתמשות בפגיונות ובסכינים למשימות חשאיות הדורשות שקט. בנוסף, נשק קר משמש להגנה עצמית על ידי אזרחים, אם כי השימוש בו כפוף לחוקים ותקנות. לצד זאת, אספנים רבים מתעניינים בנשק קר היסטורי, ושומרים על מורשת כלי הנשק הללו.

מורשת הלחימה הקרה

כלי הנשק הקרים הם חלק בלתי נפרד מההיסטוריה האנושית. הם שימשו לא רק ללחימה, אלא גם כסמלים של כוח, מעמד, ואומץ. כלי נשק אלו משקפים את ההתפתחות הטכנולוגית והתרבותית של חברות שונות לאורך ההיסטוריה. כיום, הם מעוררים עניין בקרב אספנים, היסטוריונים, ואוהבי אומנויות לחימה. המחקר והשימור של כלי נשק קרים מאפשרים לנו להבין טוב יותר את העבר שלנו ולהעריך את המורשת העשירה של הלחימה האנושית.



מודעות





פתרון 2 אותיות: חץ
פתרון 3 אותיות: אלה, חרב, להב, סיף, רמח, שלח (כלי מלחמה קר- נחמיה ד')
פתרון 4 אותיות: גרזן, חנית (נשק קר בעת העתיקה), מצ'טה, סכין, רומח
פתרון 5 אותיות: דוקרן, כידון (נשק קר), פגיון, רונדל
פתרון 6 אותיות: אגרופן, בומרנג, האלברד, חץ וקשת, נונצ'קו, שברייה
פתרון 7 אותיות:
פתרון 8 אותיות ומעלה:
ביטויים דומים: כלי נשק קר מילון, כלי נשק קר פירוש, כלי נשק קר 4 אותיות, כלי מלחמה קר מהתנ"ך, כלי מלחמה קר תשבץ
מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

2 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו