רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מלחין צרפתי | מלחין צרפתי תשחץ

פתרון תשחצים. כל התשובות בחינם.  התשובות להגדרה "מלחין צרפתי מילון | מלחין צרפתי תשבץ" הן:

צרפת - ערש המוזיקה הקלאסית

כעת אנו מחפשים הגדרה המתאימה לביטוי מלחין צרפתי. נספר לכם כי האופרה הצרפתית נחשבת לאחת החשובות במדינות אירופה בזכות מלחיניה המוכשרים. לאורך המאות האחרונות נכתבו טרגדיות ויצירות רבות שהם שם דבר בעולם כולו לדוגמה: "הטרויאנים", "קללת פאוסט" , "המשוגעת המדומה" ועוד.. 
מאז ימי הביניים ועד ימינו, מלחינים צרפתים השפיעו רבות על התפתחות המוזיקה הקלאסית. במאה ה-19, תור הזהב של הרומנטיקה, צרפת הייתה ביתם של כמה מהמלחינים המבריקים והנועזים ביותר, ביניהם הקטור ברליוז, דריוס מיו, אדואר לאלו ושארל אזנבור. 

שארל אזנבור: הזמר הצרפתי האהוב

שארל אזנבור, יליד 1924 בשם שאנור ואגינק אזנבוריאן, היה זמר, מלחין, שחקן ופזמונאי צרפתי. אזנבור נולד בפריז להורים ארמנים, פליטי רצח העם הארמני. הוא החל להופיע בגיל צעיר, ובשנות ה-50 זכה להצלחה בינלאומית עם שירים כמו "Sur ma vie", "La Bohème" ו-"She". אזנבור היה ידוע בקולו הייחודי, בכריזמה שלו וביכולתו לרגש את הקהל. הוא הופיע על הבמות הגדולות בעולם, ושיריו תורגמו לשפות רבות.

הזמר שהביא את פריז לעולם

אזנבור היה דמות מרכזית בתרבות הצרפתית, והוא נחשב לאחד הזמרים הצרפתים האהובים ביותר בכל הזמנים. הוא זכה לכינוי "פרנק סינטרה הצרפתי", ושיריו עסקו באהבה, באובדן ובגעגועים. הוא כתב והלחין את רוב שיריו, והם התאפיינו במלודיות יפות ובטקסטים מרגשים. אזנבור היה גם שחקן מצליח, והוא הופיע בעשרות סרטים. הוא זכה בפרסים רבים על עבודתו, כולל פרס סקופוס היוקרתי בשנת 2011.

הקשר לישראל

לאזנבור היה קשר מיוחד לישראל, והוא הופיע בה מספר פעמים. הוא גם תמך במטרות ציוניות, ובשנת 2014 ערך טקס בר מצווה לנכדו בכותל המערבי בירושלים. אזנבור היה ידוע באהבתו לישראל, והוא אמר שהוא מרגיש קרוב לעם היהודי בגלל ההיסטוריה המשותפת של העם הארמני והעם היהודי.

דריוס מיו: המלחין היהודי-צרפתי הנועז

דריוס מיו, יליד 1892, היה מלחין ומורה יהודי-צרפתי. הוא היה חבר בקבוצת "השישה", קבוצת מלחינים צרפתים שהושפעו מהאימפרסיוניזם ומהג'אז. מיו היה אחד המלחינים הפוריים ביותר במאה ה-20, והוא כתב יצירות בכל הסוגות המוזיקליות. הוא היה ידוע בסגנונו האקלקטי, ששילב אלמנטים של מוזיקה קלאסית, ג'אז, מוזיקה עממית ומוזיקה ברזילאית.

השפעות מוזיקליות מגוונות

מיו נולד באקס-אן-פרובאנס, צרפת, למשפחה יהודית. הוא החל ללמוד מוזיקה בפריז, שם התיידד עם המלחין אריק סאטי. בשנת 1922 נסע מיו לארצות הברית, שם גילה את הג'אז. הג'אז השפיע רבות על המוזיקה של מיו, והוא שילב אלמנטים של ג'אז ביצירותיו. מיו גם הושפע ממוזיקה ברזילאית, והוא כתב מספר יצירות בהשראת המוזיקה הברזילאית.

קריירה מוזיקלית פורייה

מיו היה מלחין פורה מאוד, והוא כתב מאות יצירות. הוא כתב אופרות, בלטים, מוזיקה לתזמורת, מוזיקה קאמרית, מוזיקה לפסנתר, מוזיקה קולית ומוזיקה לסרטים. יצירותיו המפורסמות ביותר כוללות את הבלט "השור על הגג", הסוויטה לתזמורת "בריאת העולם", הסוויטה לשני פסנתרים "סקרמוש" וסוויטת המחול "Saudades do Brasil". מיו היה גם מורה מוערך, והוא לימד דורות של מלחינים.

הקטור ברליוז: המהפכן הרומנטי

לואי הקטור ברליוז, יליד 1803, נחשב לאחד המלחינים המשפיעים ביותר בתקופה הרומנטית. יצירותיו המוזיקליות התאפיינו בדרמטיות, בדינמיות ובשימוש בתזמורת גדולה, לעיתים אף גרנדיוזית. ברליוז היה ידוע בחדשנותו המוזיקלית, והוא שילב ביצירותיו אלמנטים של ספרות, שירה ואמנות. יצירתו המפורסמת ביותר, "סימפוניה פנטסטית", היא דוגמה לרוח הרומנטית, עם סיפור אהבה סוער ומלא תשוקה שסביבו נעה היצירה כולה. ברליוז היה גם מבקר מוזיקה מוערך, והוא כתב על מוזיקה בהתלהבות ובידע רב. הוא האמין בכוחה של המוזיקה להביע רגשות עזים ולחולל שינוי חברתי.

חייו ויצירתו של ברליוז

ברליוז נולד בלה קוט סנט אנדרה שבצרפת, והחל את דרכו כסטודנט לרפואה בפריז, אך עד מהרה זנח את התחום לטובת לימודי מוזיקה. הוא למד קומפוזיציה ואופרה בקונסרבטואר של פריז, שם התבלט בכישרונו וביצירתיותו. ברליוז היה מלחין פורץ דרך, והוא פיתח סגנון מוזיקלי ייחודי משלו. הוא היה ידוע בחדשנותו התזמורתית, והוא השתמש בתזמורת ככלי ליצירת אפקטים דרמטיים ומרגשים. יצירותיו של ברליוז היו לעיתים קרובות בהשראת ספרות ושירה, והוא שילב ביצירותיו אלמנטים של סיפור ודרמה.

הסימפוניה הפנטסטית: יצירת מופת רומנטית

"הסימפוניה הפנטסטית", שפורסמה בשנת 1830, היא אחת היצירות המפורסמות ביותר של ברליוז. הסימפוניה מספרת את סיפורו של אמן צעיר המאוהב נואשות באישה שאינה משיבה לו אהבה. היצירה מלאה ברגשות עזים, החל מאהבה ותשוקה וכלה בייאוש וטירוף. הסימפוניה הפנטסטית היא דוגמה מובהקת לרוח הרומנטית, והיא נחשבת לאחת מיצירות המופת של המוזיקה הרומנטית. בהצלחה !



מודעות





תשובה 2 אותיות:
תשובה 3 אותיות: ורז (וארז), ז'אר, לוי, ללו, מיו, רמו
תשובה 4 אותיות:
 אובר, בולז, ביזה, גונו, דליב, דיקא (מלחין צרפתי יהודי) וארז, ויזה, לאלו, לקלר, מסנה, סאטי, פורה, פרנק, ראמו, רוול, רייר
תשובה 5 אותיות: דביסי, ויירן, ז'אנקן, ז'ולאס, לגראן, סן סנס (מלחין ומנצח צרפתי), פולנק, פלייל, שוסון
תשובה 6 אותיות: אזנבור (זמר ומלחין צרפתי בעבר), איזואר, ברליוז (מלחין צרפתי, מחבר "הסימפוניה הפנטסטית"), דה פוון, ז'וליבה, לאונין, פראנסה, שברייה
תשובה 7 אותיות: דה ויטרי (מלחין צרפתי)
תשובה (מיוחד מ-8 אותיות): 
קליידרמן (פסנתרן ומלחין צרפתי), שרפנטייה
תשובה של שתי מילים ומעלה:
אדגר וארז, אדואר לאלו, איגנץ פלייל, אנדרה ז'וליבה, אנטואן דה פוון, ארנסט רייר, בטסי ז'ולאס, גבריאל פורה, גיום לגראן, דריוס מיו, הקטור ברליוז, ז'אן-מארי לקלר, ז'אן מישל ז'אר, ז'אן פיליפ ראמו, ז'אן פראנסה, ז'אק אובר, זורז ויזה, יוהנס לגראן, לאזאר לוי, לואי ויירן, ליאו דליב, מוריס ז'אר, מישל לגראן, ניקולא איזואר, סזר פרנק, עמנואל שברייה, פול דיקא, פול פאריי, פייר בולז, פיליפ דה ויטרי (מלחין ומשורר צרפתי), פרנסיס פולנק, קלוד דביסי, קלמאן ז'אנקן, קרישנה לוי, רובר דה פוון, ריצ'רד קליידרמן, שארל אזנבור (זמר ומלחין צרפתי ממוצא ארמני), שארל גונו (מלחין צרפתי, מחבר האופרות "פאוסט" ו"רומיאו ויוליה")
ביטויים דומים: מלחין צרפתי תשבץ, מלחין צרפתי מילון, מלחין צרפתי שם משפחה, מלחין צרפתי 3 אותיות, משורר צרפתיזמר ומלחין צרפתי בעברזמר צרפתי
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

10 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו