רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


אל במיתולוגיה המצרית | אל במיתולוגיה המצרית תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה אל במיתולוגיה המצרית . בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "אלה במיתולוגיה המצרית" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה אל במיתולוגיה המצרית בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

אוסף של סיפורים דתיים

המיתולוגיה המצרית היא אוסף עתיק של סיפורים דתיים המגוללים את קורותיהם של אלים, מלכים וכוחות על-טבעיים שונים. יצירתה החלה לפני כ-3,000 שנה, בתקופה הטרום-מונותאיסטית של מצרים העתיקה. לאורך השנים, הסיפורים צברו פרטים סותרים, מסרים כפולים ומערכת מורכבת של אמונות ומנהגים.

שילוב בין מונותאיזם לפוליתאיזם

המיתולוגיה המצרית ייחודית בשילוב הייחודי שלה בין מונותאיזם לפוליתאיזם. האלים המצריים נתפסו כאספקטים שונים של כוח אלוהי אחד, נטר. במקביל, הם הוצגו באמנות המצרית במגוון דרכים: אנתרופומורפיות, בדמות חיות, שילוב של אדם וחיה, או כסמלים וסימנים מוסכמים. תרבות זו העמידה את נושא המוות והמתים במרכז.

מיתוס בריאת העולם

לפי מיתוס הבריאה המצרי, בראשית היה נו, תהום המים החשוכה שקדמה לזמן. מתוכה יצר האל אתום את עצמו באמצעות מחשבה וכוח רצון. לאחר שחש בדידות, הוא ברא את שו ותפנות מהצל ומזרעו. שו ותפנות הפרידו בין אור לחושך, יצרו את מאע'ת (אלת הסדר) וברכו בגב ונות, אלי האדמה והשמים. מהם נבראו האלים המלכותיים כגון איזיס, אוסיריס, סת וחתחור.

מקור האנושות 

האגדה המצרית על מקור האנושות מספרת כי שו ותפנות, בני האל אתום, טיילו ואיבדו את דרכם. אתום, שדאג להם, שלח את עינו הרואה-הכל לחפש אחריהם. כשהם שבו, התרגש אתום עד כדי בכי משמחה. דמעותיו הנשפכות על האדמה הפכו לאדם הראשון, סימלית לבריאת הסדר הקוסמי.

אפיס - שור קדוש

אפיס היה שור קדוש בפולחן המצרי העתיק. הוא נחשב בנה של חתחור וזוהה עם האל הראשון, פתח, שלימים הפך לאוסיריס ואתום. תחילה היה אפיס מוקרב לאלים אלה, אך הפך לאל המתווך בין בני האדם לאלוהויות עצמן. השוורים הקדושים נקברו בקברים מפוארים, והמעבר בין מותם לבחירת הבא היה נושא לטקסים וחגיגות.  

אוסיריס - שליט המתים

אוסיריס היה אל המוות והדואת במיתולוגיה המצרית. בנו של גב ונות, אחיה של איזיס וסת, הוא נרצח על ידי סת אך חויה מחדש בידי איזיס והפך לשליט ארץ המתים. תחיתו וחייו מסמלים את המחזוריות של גאות היאור והצמחייה. פסלוני בוץ עם זרעים נטמנים בנילוס לציון תחייתו השנתית. בקבריו תמיד מצוירות דמויות הקשורות למוות ולמשפט הנפש. 

בס - אל הבית והמשפחה

בס היה אל זוטר בעל דמות ננס שהגן על הבית, הנשים היולדות והילדים. מקור פולחנו בנוביה, ומשם הוא התפשט למצרים ולאזורים נוספים. בס הלביש עור אריה והיה רקדן ומוזיקאי שקיעקע דמותו על ירכיו. הוא נחשב לאל המוזיקה, הריקוד והפריון. ציורי בס ורעייתו בסתת נועדו להגן על החדר ולעודד פריון.   

נו - תהום המים הקדמוני

נו או נון היה אל התהום המימית הקדמונית במיתולוגיה המצרית. הוא תואר כזכר הצפרדע או כאיש בעל ראש צפרדע, וכנקבה כנחש או כאישה בעלת ראש נחש. נו נחשב למקור הראשוני של כל הקיים, והתל הראשון של אדמה צף ממימיו. למרות חשיבותו הרבה, לנו לא הוקדשו מקדשים או מרכזי פולחן, אך הוא סומל לעתים על ידי אגמים או זרמים מקודשים. 

אנוביס - אל המוות והמשפט

אנוביס הוא אל חשוב במיתולוגיה המצרית הקשור למוות ולעולם המתים. הוא מוצג בדמות גוף אדם וראש כלב שחור או כגוף כלב שלם. לפי גרסה אחת, אנוביס היה אל המוות עצמו, אחראי על חניטת המתים והובלתם לשמיים. לפי גרסה אחרת, הוא היה עוזרו של אוסיריס בשקילת לב המתים במאזני הצדק, יחד עם עמות-חית שאכלה את נשמות הרשעים. אמו של אנוביס זוהתה כנפתיס, ולפי אגדה מסוימת הוא נולד לאוסיריס ונפתיס לאחר שהאחרונה התחפשה לאיזיס. 

אתון - האל המונותאיסטי של אחנתון

אתון היה במקורו גלגל החמה והיבט נוסף של אל השמש רע במיתולוגיה המצרית. בתקופת הממלכה החדשה (מאה 14 לפנה"ס), המלך אחנתון (לשעבר אמנחותפ הרביעי) הכריז על אתון כאל הבורא היחיד ועל האתניזם כדת מונותאיסטית חדשה. לפי האמונה, אתון הוא האל הבורא, המחיה, הזן והמפרנס את הכול. הוא משנה ומחליף את הזמנים ונתן את הנילוס למצרים והגשם לארצות אחרות. הדת החדשה הדגישה את חשיבות אמירת האמת וביטוי נאמן למציאות באמנות. אמונה זו התקיימה כ-20 שנה לאחר מותו של אחנתון. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות: בס, גב, נו, סת, רע, שו
פתרון 3 אותיות: אכר, אפף, פתח, קדש (קטש - 
אלת אהבה ויופי במיתולוגיה המצרית)
פתרון 4 אותיות: אמון, אתון, ח'נום, תחות
פתרון 5 אותיות: הורוס, ח'ונסו
פתרון 6 אותיות: אנוביס
פתרון 7 אותיות: אוסיריס
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה:
בא נב דג'ד, הרמס טריסמגיסטוס
ביטויים דומים: אל במיתולוגיה המצרית 2 אותיות, אל במיתולוגיה המצרית מילון, אלה במיתולוגיה המצרית תשחץ, אל במיתולוגיה המצרית תשבץ, מיהו אל השמש במיתולוגיה המצרית
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו