רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


עיר בפולין | עיר בפולין תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה עיר בפולין. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "עיר בפולין" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה עיר בפולין בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

פולין: מסע מרתק דרך ההיסטוריה

פולין, ארץ יפהפייה השוכנת בלב אירופה, עברה גלגולים רבים לאורך ההיסטוריה. תרבותה העשירה, מורשתה המפוארת ותושביה החמים הופכים אותה ליעד מרתק לכל מטייל.

שורשים עמוקים:

סיפורה של פולין מתחיל כבר במאה ה-9, אז היגרו שבטים סלאביים לאזור. שבט "פולאניה", שממנו נגזר שמה של המדינה, התמקם במרכז האזור והניח את היסודות למדינה לאומית. יהודים התיישבו בפולין כבר במאה ה-10, ותרמו רבות לתרבותה ולכלכלתה לאורך השנים.

צמיחה בימי הביניים:

עם קבלת הנצרות במאה ה-10, פתחה פולין דף חדש בהיסטוריה שלה. תחת שלטון שושלות יציבות כמו "פיאסט", המדינה צמחה והתפתחה, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה תרבותית. במאה ה-14, תחת שלטון השושלת ההיגלונית, פולין המאוחדת עם ליטא הפכה לאחת המעצמות החזקות ביותר באירופה. היא פיתחה מוסדות דמוקרטיים מתקדמים, ביניהם הפרלמנט הלאומי הסיים, ואף אימצה את החוקה הכתובה הראשונה באירופה בשנת 1791 - "מגילת זכויות" פורצת דרך שהבטיחה חירויות אזרחיות לכל תושבי המדינה.

נפילה ותקומה:

בסוף המאה ה-18, פולין איבדה את עצמאותה וחולקה בין שלוש שכנותיה הגדולות: רוסיה, פרוסיה ואוסטריה. תקופה קשה זו, שנמשכה למעלה ממאה שנה, התאפיינה במאבק מתמיד של הפולנים להשיב את חירותם. מרידות פטריוטיות רבות התרחשו לאורך התקופה, אך כולן נכשלו. רק לאחר מלחמת העולם הראשונה, בשנת 1918, זכתה פולין שוב לעצמאות.

המאה ה-20: בין טרגדיה לתקווה:

הרפובליקה הפולנית השנייה, שהוקמה לאחר מלחמת העולם הראשונה, התקיימה רק כעשרים שנה. בשנת 1939, פלשו גרמניה הנאצית וברית המועצות לפולין, כבשו אותה וחילקו אותה ביניהם. פולין ספגה אבידות קשות במלחמה: כ-6 מיליון מתושביה נהרגו, ביניהם כ-3 מיליון יהודים שנרצחו בשואה - טרגדיה שזעזעה את העולם כולו. לאחר המלחמה, הפכה פולין לחלק מגוש המדינות הקומוניסטיות תחת שליטה סובייטית. תקופה זו התאפיינה בדיכוי פוליטי, פגיעה בזכויות אדם וקשיים כלכליים.

בשנת 1989, תנועת "סולידריות", בהנהגתו של לך ואלנסה, הובילה גל מחאות עממיות שהביא לנפילת הקומוניזם בפולין. אירוע היסטורי זה סימן את תחילתה של תקופה חדשה, דמוקרטית ומשגשגת.

פולין המודרנית: מעצמה אירופית

מאז נפילת הקומוניזם, עברה פולין תמורות משמעותיות. היא אימצה חוקה חדשה בשנת 1997, הצטרפה לברית נאט"ו בשנת 1999 ולאיחוד האירופי בשנת 2004. צעדים אלה סימנו את השתלבותה המלאה של פולין במערב והפכו אותה לשחקן מרכזי בזירה האירופית.

כלכלת פולין צמחה באופן מרשים בשנים האחרונות, והפכה לאחת הכלכלות החזקות ביותר באירופה המזרחית. המדינה נהנית משוק חופשי, מערכת פיננסית יציבה ותשתיות מתקדמות. פולין מושכת אליה השקעות זרות רבות, וחברות בינלאומיות רבות פותחות בה מפעלים ומרכזי פעילות.

פולין היא כיום מדינה דמוקרטית יציבה עם מערכת פוליטית רב-מפלגתית. זכויות האדם והחירויות האזרחיות מעוגנות בחוקה, והחברה הפולנית נהנית מחופש ביטוי, חופש דת וחופש התאגדות.

פולין ידועה בתרבותה העשירה ובתור מרכז היסטורי חשוב. היא מקום הולדתם של אישים ידועים רבים בתחומי המדע, המוזיקה, הספרות והאמנות, ביניהם ניקולאוס קופרניקוס (אסטרונום פולני), מארי קירי (מדענית פולנייה), אדם מיצקביץ' (סופר ומשורר פולני) ופרידריך שופן (מלחין פולני). ערים היסטוריות כמו ורשה וקרקוב מושכות תיירים מכל רחבי העולם, ומציעות מגוון רחב של אטרקציות תרבותיות, היסטוריות וטבעיות.

פולין היא מדינה יפהפייה עם נופים מגוונים, הרים, יערות, אגמים וחופים. היא מציעה מגוון רחב של פעילויות נופש ופנאי, כמו טיולים רגליים ורכיבה על אופניים, טיולי שייט, סקי וספורט מים.

פולין היא יעד אטרקטיבי לתיירים ולמבקרים מכל רחבי העולם. היא מציעה שילוב ייחודי של היסטוריה עשירה, תרבות תוססת, כלכלה משגשגת ונופים עוצרי נשימה.

ביקור בערים ההיסטוריות ורשה וקרקוב:

ורשה: בירת פולין, עיר מודרנית עם מרכז היסטורי משוחזר. טיול בעיר יפגיש אתכם עם:

  • העיר העתיקה: אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, עם מבנים עתיקים, כנסיות, כיכרות ציוריות ושווקים תוססים. טיילו לאורך רחובותיה הצרים, התפעלו מהאדריכלות המיוחדת, וקחו הפסקה באחד מבתי הקפה הרבים.
  • הטירה המלכותית: מקום מושבם של מלכי פולין לאורך ההיסטוריה, כיום מוזיאון מרשים. סיור בטירה יגלה לכם את עברה המפואר של פולין, יאפשר לכם לחזות באולמות המפוארים ובחפצי אמנות ייחודיים.
  • מוזיאון ורשה: מציג את ההיסטוריה של העיר ושל פולין לאורך השנים. תערוכות מרתקות יספקו לכם הצצה לעברם של הפולנים, תרבותם ומאבקיהם.
  • פארק וואזיאנקי: פארק יפהפה עם גנים, אגמים וארמונות. טיול בפארק יהווה מפלט מרענן מהמולת העיר, ויאפשר לכם ליהנות מהטבע ומנופים עוצרי נשימה.

קרקוב: עיר עתיקה עם אוצרות תרבותיים רבים, בירת פולין לשעבר. ביקור בעיר יפגיש אתכם עם:

  • כיכר השוק: אחת הכיכרות הגדולות באירופה, מוקפת בבניינים היסטוריים ובה בית הבד של קרקוב. טיילו בכיכר, התרשמו מהאווירה הייחודית, וספגו את ההיסטוריה המרתקת של העיר.
  • טירת ואוול: טירה עתיקה ומרשימה, מקום מושבם של מלכי פולין לאורך ההיסטוריה. סיור בטירה יאפשר לכם לחקור את חומותיה העתיקות, חדריה המפוארים ואוצרותיה המרתקים.
  • רובע קז'ימייז': הרובע היהודי העתיק, עם בתי כנסת, מוזיאונים ואתרים היסטוריים. טיול ברובע יגלה לכם את מורשתו העשירה של העם היהודי בפולין, ויאפשר לכם לחוות את עברהּ התוסס.
  • מכרות המלח בווייליצ'קה: מכרות מלח עתיקים, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. סיור במכרות ייקח אתכם למסע מרתק אל מתחת לאדמה, שם תוכלו לחזות בפסלים מרהיבים, אולמות מפוארים ואגם תת-קרקעי.

המלצות:

  • רכשו כרטיס "Warsaw Pass" או "Krakow Card" - כרטיסים אלה מעניקים כניסה חופשית למוזיאונים, אתרים היסטוריים ואטרקציות נוספות.
  • למדו כמה משפטים בסיסיים בפולנית - זה יקל על התקשורת עם המקומיים.
  • השתמשו בתחבורה ציבורית - התחבורה הציבורית בפולין יעילה וזולה.
  • הזמינו מקומות לינה מראש - במיוחד אם אתם מטיילים בעונת התיירות.
  • החליפו כסף - המטבע בפולין הוא złoty (זלוטי).
בהצלחה !


מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: אלק, חלם
פתרון 4 אותיות: 
ורשה (בירת פולין), לובז, לודז'
פתרון 5 אותיות: גדנסק, טורון, טרנוב, יאסלו, לובין (עיירה בפולין), לוביץ', מיילץ, סופוט (עיירת נופש בפולין), פוזנן, פלוצק, קרקוב, ריפין, שצ'צ'ין
פתרון 6 אותיות: אופולה, בלחטוב, גדיניה (עיר נמל בפולין), דמביצה, ורוצלב (העיר הרביעית בגודלה בפולין), יבוזנו, ירוסלב, לובלין, פשיטיק, פשמישל, קטוביץ
פתרון 7 אותיות: אלבלונג, בידגושץ', ולוצלבק (ולוצלאווק), זאקופנה (עיירת סקי בפולין), קושאלין
פתרון (מיוחד מ-8 אותיות): אושוויינצ'ים, ביאליסטוק, גרודז'ונדז, ולוצלאווק (ולוצלאבק), סווינוצ'י, סוסנוביץ, שווינואוישצ'ה
פתרון שתי מילים ומעלה: סטרוגרד גדנסקי

ביטויים דומים: עיר בפולין 6 אותיות, עיר בפולין מילה נרדפת, עיר בפולין שתי מילים, עיר בפולין מילון, עיר בפולין פירוש, עיר בפולין תשחץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

תגובה 1:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו