רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


ספציפי | ספציפי תשבץ | ספציפי מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה ספציפי. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "ספציפי" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה ספציפי בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

המשמעות הספציפית של "ספציפי" והשפעתה על חיינו

המילה "ספציפי" נגזרת מהלועזית "specificus" ומשמעותה המילולית היא "ייחודי לסוג מסוים". כאשר אנו מתארים משהו כ"ספציפי", אנו מתכוונים שהדבר הנידון הוא ייחודי, מדויק ומותאם במיוחד לפרטים מסוימים או למקרה ספציפי. לעומת זאת, אם נתאר דבר כ"כללי", הכוונה היא שהוא אינו מפורט או ממוקד בפרטים ייחודיים. 

למה כל כך חשוב להיות ספציפי?

בעולם המודרני העמוס במידע, ספציפיות היא המפתח להבנה ברורה, תקשורת יעילה והימנעות מבלבול. דוגמה טובה לכך היא כאשר רופא מבקש מחולה לתאר את תסמיניו באופן ספציפי ככל האפשר. אם החולה יתאר את מצבו באופן כללי כ"לא טוב", הרופא יתקשה לאבחן את הבעיה ולטפל בה כראוי. לעומת זאת, תיאור ספציפי של תסמינים כגון "כאבי ראש חדים בצד שמאל, בצירוף חולשה וסחרחורת" יאפשר לרופא לקבל תמונה ברורה יותר ולטפל בבעיה באופן ממוקד.

הצורך בספציפיות בעולם העסקי

בעולם העסקי, ספציפיות היא מרכיב מרכזי בהצלחה. קביעת מטרות ברורות, ספציפיות ומדידות היא חלק בלתי נפרד מתכנון אסטרטגי. לדוגמה, במקום לקבוע מטרה כללית של "הגדלת רווחיות", יעד ספציפי יותר יהיה "הגדלת הרווחיות ב-18% תוך שנתיים על ידי כניסה לשווקים חדשים והגדלת היקף המכירות ב-25%". מטרה ספציפית כזו מאפשרת מעקב, הערכה ויישום שינויים בהתאם לצורך.

אתגרי הספציפיות - איזון מול כלליות

אף שספציפיות חשובה, לעיתים התמקדות יתרה בפרטים עלולה להיות מסיטה מההקשר הרחב. דוגמה לכך היא מצב בו אנו מנסים להסביר לחבר את עיקרי התפתחות מלחמה מסוימת. אם נתמקד בפרטים ספציפיים של כל קרב וקרב, עלולה להיפגע התפיסה הכוללת של מהלכי המלחמה. לפיכך, במצבים מסוג זה, חשוב לאזן בין רמת פירוט ספציפית לבין תיאור כללי שמאפשר ראיית התמונה הגדולה.

דוגמאות לשילוב נכון של כלליות וספציפיות

לדוגמה, כאשר רופא מסביר לחולה על מחלה מסוימת שבה הוא לוקה, ראשית יינתן הסבר כללי על המחלה וסיבותיה. לאחר מכן, הרופא יכול לעבור לרמת פירוט גבוהה יותר ולתאר את התסמינים הספציפיים שהחולה עשוי לחוות, תופעות הלוואי של הטיפול המומלץ וכיוצא בזה. בדרך זו, נשמרת ההבנה הכוללת של המצב הרפואי, תוך מתן מידע ספציפי וממוקד לחולה.   

היתרונות של שימוש מושכל בספציפיות

ספציפיות איננה רק עניין של בחירת מילים נכונה, אלא גם מיומנות אסטרטגית בתקשורת ובהעברת מסרים. מיומנות בשימוש מושכל בספציפיות יכולה להועיל לנו רבות בחיי היום-יום, הן במסגרת העבודה והן בחיים האישיים. כאשר אנו מודעים למקרים בהם דרושה ספציפיות רבה וכאשר עלינו לשלב בין כלליות לספציפיות, אנו משיגים שליטה טובה יותר בתקשורת והעברת מסרים באופן אפקטיבי. כך גם נוכל להימנע ממצבי אי-הבנה מיותרים ולשפר את היכולת שלנו להשפיע ולשכנע.
בהצלחה !


מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות: 
מוגדר, מסוים, סגולי
פתרון 6 אותיות: ייחודי

פתרון 7 אותיות: 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: ספציפי מילה נרדפת, ספציפי פירוש, ספציפי מילון, ספציפי תשחץ, ספציפי 5 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

תגובה 1:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו