רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


עיר באיראן | עיר באיראן תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה עיר באיראן. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "עיר באיראן" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה עיר באיראן בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

היסטוריה של מאבק נשים באיראן

מעמד האישה באיראן עבר תמורות רבות לאורך ההיסטוריה, משקף את המתחים והמאבקים החברתיים והפוליטיים בחברה האיראנית.

בתקופה הפרסית הקדומה, טרום האסלאם, נשים מילאו תפקידים מרכזיים בחברה ואף הגיעו לתפקידי פיקוד גבוהים. נשות האצולה זכו למעמד ולזכויות דומות לאלו של האצילים הגברים. עם כיבוש פרס על ידי האימפריה המוסלמית, החלה תקופה שבה שלטו חוקי האסלאם, המדגישים מבנה חברתי פטריארכלי. זכויות הנשים נפגעו והן הוצבו במעמד נחות יחסית לגברים.

במאה ה-20 החלו בפרס תהליכי מודרניזציה, אשר עוררו קונפליקט בין תנועות חברתיות שדרשו זכויות נשים לבין הממסד השמרני. התפתחו ארגונים לקידום נושאים כמו חינוך לנשים וזכות בחירה. בתקופת שושלת הפהלווי (1925-1979) חלה צמיחה כלכלית שיצרה תמריצים למעורבות נשים בחברה, אך מאמצי הממשל להעצמת נשים נתקלו בהתנגדות מהממסד הדתי.

עם עליית חומייני לשלטון ב-1979, זכויות הנשים נפגעו קשות. חומייני ביטל זכויות וחוקים שהעניקו מעמד לנשים, וקבע פרשנות שמרנית לפיה תפקיד האישה הוא לשרת את הגבר ולגדל ילדים. בעשורים שלאחר כהונתו של חומייני, דעת הקהל והתנועה לקידום זכויות נשים התפתחו, חל שיפור מסוים במעמד האישה אך עדיין נותרים פערים משמעותיים בינה לבין הגבר.

אתגרים וחוויות ייחודיות

נשים איראניות נאלצו להתמודד עם מגוון אתגרים ואפליה בתחומי החיים. חוקים ופרשנות דתית המגבילים את זכויותיהן במשפחה, תעסוקה ומרחב הציבורי. הדרה ממשרות בכירות ובתפקידי הנהגה פוליטית. אפליה בשוק התעסוקה, שכר נמוך ופיטורים בשל הריון. הגבלות על חופש התנועה והלבוש בציבור. אלימות מצד המשטר והשלטון נגד מפגינות זכויות נשים.

למרות המכשולים, נשים איראניות הצליחו להשיג הישגים משמעותיים. עליה במעורבות נשים בחינוך גבוה והשתלבות בשוק העבודה. בחירת נשים לתפקידים ברשויות מקומיות וייצוג פרלמנטרי, אם כי עדיין מוגבל. התארגנות ופעילות נמרצת של תנועות חברתיות ופמיניסטיות למען זכויות נשים. מחאות נרחבות נגד הדרישה לחבישת חיג'אב, שהעלו את הנושא לסדר היום הציבורי.

תקווה וציפייה לשיפור מעמד האישה באיראן נותרות, על רקע המאבקים הממושכים והתמורות החברתיות המתחוללות. נשים איראניות ממשיכות להילחם על זכויותיהן, מתוך אמונה ביכולתן לייצר שינוי.

גיאוגרפיה ודמוגרפיה של איראן

איראן ממוקמת באסיה, שטחה כ-1.6 מיליון קמ"ר והיא המדינה הגדולה בפרס. האקלים רב-גוני, משיח צחיח במרכז ועד סובטרופי בצפון. אוכלוסייתה כ-84 מיליון נפש, רוב השבטים האתניים הגדולים הם פרסים, אזרים, כרדים, בלוצ'ים ואחרים. איראן היא מדינה רב-תרבותית עם מורשת עתיקה.

מערכת פוליטית של איראן

איראן הינה מדינה אסלאמית שיעית, עם משטר תאוקרטי. הנשיא הוא ראש הממשלה, אך הכוח העליון נמצא בידי מנהיג עליון, כיום עלי ח'אמנהאי. המוסד הדתי והצבאי הם בעלי השפעה רבה. המערכת הפוליטית מאופיינת במאבק בין זרמים רפורמיסטים לשמרנים.

כלכלה וחברה באיראן

איראן היא כלכלה מעורבת, עם מגזר ציבורי גדול וענפי כלכלה מרכזיים כמו נפט, גז טבעי, כרייה ותעשייה. רמת החיים משתנה בהתאם לאזור, כאשר קיימים פערים כלכליים-חברתיים ניכרים. מערכת החינוך והבריאות מפותחות יחסית, אך ניצבות בפני אתגרים כמו בקרה ממשלתית, שחיתות ואי-שוויון. 

יחסי איראן ישראל - מידידות לעוינות

עד המהפכה האיראנית של 1979, ישראל נהנתה מיחסי ידידות עם איראן שהייתה באותה תקופה תחת שלטונה של שושלת פהלווי. איראן הייתה הידידה המוסלמית הקרובה ביותר של ישראל. אולם, לאחר המהפכה האסלאמית והעלייה לשלטון של אייתוללה רוחאללה ח'ומייני, נותקו היחסים בין שתי המדינות והוחלפו בעוינות גלויה. ח'ומייני טבע את המונח "השטן הקטן" עבור ישראל, והתמיכה האיראנית בארגוני טרור כחמאס וחיזבאללה הביאה להחרפת המתיחות.

החל מסוף שנות ה-90, יחסי ישראל ואיראן עמדו בצל התפתחות תוכנית הגרעין האיראנית והפעילות הישראלית למניעת הגעת נשק גרעיני לידי איראן. ישראל פעלה נגד תוכנית הגרעין האיראנית בזירה הדיפלומטית, ואף רמזה על אפשרות תקיפה צבאית באיראן. בשנים האחרונות, המתיחות בין שתי המדינות נמשכה, לרבות דיווחים על היתקלויות בין כוחות צבאיים בסוריה ועל ניסיונות של איראן לתקוף את ישראל. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות: בם
פתרון 3 אותיות: יזד, כרג', קום, ריי
פתרון 4 אותיות: אראק (אראכ), טהרן (עיר הבירה של איראן), משהד, נתנז (עיירה בעיראק), סאקז, קשאן, ראשת, שירז
פתרון 5 אותיות: בושהר, ג'ולפה, גרגאן, המדאן, זנג'אן, טבריז, טהראן, יולפה, כאראג', כאשאן, כרמאן, מראגה, סמנאן, סננדג', קזבין, ראמסר, שושתר, שיראז, תבריז
פתרון 6 אותיות: אבאדאן, אהוואז, אורמיה, איספהן (איספהאן), אספהאן, ארדביל, ארדכאן, זאהדאן, ח'ומיין, כליבאר, מהאבאד, קזווין, ראמסאר, שושטאר
פתרון 7 אותיות: בורוג'רד, רפסנג'אן
פתרון 8 אותיות ומעלה: 
אליגודרז, ח'וראמשהר, ח'ורמאבאד, כרמאנשאה, סולטנייה (סולטאניה)
פתרון של שתי מילים ומעלה: בנדר עבאס
ביטויים דומים: עיר באיראן מילון, עיר באיראן תשבץ, עיר באיראן תשחץ, עיר באיראן פירוש, עיר באיראן מילה נרדפת
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

2 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו