רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


כלי נשיפה מתכתי | כלי נשיפה מתכתי תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה כלי נשיפה מתכתי . בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש.
ראשית, נסתכל על ההגדרה כלי נשיפה מתכתי בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש ארגנו את התשובות לפי סדר האלפבית. הגדרה זו היא תת הגדרה מתוך: כלי נשיפה. 

הקדמה

כלי נשיפה ממתכת הם קבוצה מיוחדת של כלי נגינה, עשויים בעיקר מפליז, ומהווים חלק בלתי נפרד מהמוזיקה לאורך ההיסטוריה. צלילם החזק והמרשים מושך אליהם נגנים רבים, הן צעירים והן ותיקים. במדריך זה ניכנס אל תוך עולם מרתק זה ונלמד על תכונותיהם הייחודיות של כלי הנשיפה ממתכת, אופן נגינתם, סוגיהם השונים ועוד.

איך נוצר הצליל?

בניגוד לכלי נשיפה מעץ, בהם הצליל נוצר דרך רטט של הלסת, בכלי נשיפה ממתכת הצליל נוצר על ידי רטט של השפתיים. הנגן נושף לתוך פייה מיוחדת, ותנודות השפתיים בשילוב עם לחץ האוויר גורמים לרטט של עמוד האוויר בתוך צינור הכלי. כתוצאה מכך נוצר צליל חזק וברור.

סוגים שונים של כלי נשיפה ממתכת

ניתן לחלק את כלי הנשיפה ממתכת לשלוש קבוצות עיקריות:

  • כלי נשיפה ממתכת טבעיים: כלי נגינה אלו אינם מכילים שסתומים, והנגן משנה את גובה הצליל באמצעות שליטה בלחץ האוויר ובמתיחות השפתיים. דוגמאות לכלי נשיפה ממתכת טבעיים הן הביוגל והקרן הטבעית.
  • כלי נשיפה ממתכת עם שסתומים: כלי נגינה אלו כוללים מערכת של שסתומים המאפשרים לנגן לשנות את אורך צינור הכלי ובכך להפיק צלילים בגבהים שונים. משפחת כלי הנשיפה ממתכת עם שסתומים כוללת את החצוצרה, הקורנית, הפלוגלהורן, הבריטון, הטובה וקרן היער.
  • כלי נשיפה ממתכת עם סלייד: כלי נגינה אלו כוללים מנגנון מיוחד הנקרא "סלייד", המאפשר לנגן להאריך או לקצר את צינור הכלי ובכך לשנות את גובה הצליל. דוגמה בולטת לכלי נשיפה ממתכת עם סלייד היא הטרומבון.

מבנה כללי של כלי נשיפה ממתכת

למרות שכל כלי נשיפה ממתכת נראה שונה, רובם חולקים מבנה בסיסי דומה:

  • פיה: החלק דרכו נושפים לתוך הכלי. לכל כלי יש פייה ייחודית המתאימה לצורת השפתיים ולסגנון הנגינה שלו.
  • צינור: צינור ארוך המוביל את האוויר ומעביר אותו אל הפעמון. אורך הצינור משפיע על גובה הצליל, כאשר צינור ארוך יותר מפיק צליל נמוך יותר.
  • שסתומים: מערכת של שסתומים המאפשרים לנגן לשנות את אורך צינור הכלי ובכך להפיק צלילים בגבהים שונים.
  • פעמון: החלק האחרון של הכלי, דרכו יוצא הצליל. גודל הפעמון משפיע על צבע הצליל, כאשר פעמון גדול יותר מפיק צליל רך ועמוק יותר.

נגינה על כלי נשיפה ממתכת

נגינה על כלי נשיפה ממתכת דורשת מיומנות ותרגול. הנגן צריך ללמוד לשלוט בנשימה שלו, במתיחות השפתיים ובתפעול השסתומים (במידה וקיימים). כמו כן, חשוב לנגן עם טכניקה נכונה כדי למנוע פגיעה בשפתיים ובשיניים.

כלי נשיפה ממתכת במוזיקה

כלי נשיפה ממתכת משמשים במגוון רחב של סגנונות מוזיקליים, החל ממוזיקה קלאסית ועד ג'אז, רוק ופופ. ניתן למצוא אותם בתזמורות, להקות, הרכבים קטנים ואפילו בנגינה סולנית. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: טובה
פתרון 5 אותיות: 
ביוגל 
פתרון 6 אותיות: בריטון 
פתרון 7 אותיות: טרומבון, סקסופון   
פתרון 8 אותיות ומעלה: הרמוניקה (כלי נשיפה מתכתי קטן), פלוגלהורן
פתרון של שתי מילים ומעלה: קרן טבעית, קרן יער (קרן צרפתית)
ביטויים דומים: שם של כלי נשיפה מתכתי, כלי נשיפה מתכתי מילון, כלי נשיפה מתכתי פירוש, כלי נשיפה מתכתי תשבץ, כלי נשיפה מתכתי מילה נרדפת, כלי נשיפה מתכתי 6 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

2 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו