רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


קיבוץ במחוז ירושלים | קיבוץ במחוז ירושלים תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה קיבוץ במחוז ירושלים . בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש.
ראשית, נסתכל על ההגדרה קיבוץ במחוז ירושלים בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש ארגנו את התשובות לפי סדר האלפבית. 

למרגלות הרי ירושלים, שוכנים קיבוצים ותיקים, אשר סיפורי גבורה, חלוציות והתמודדות שזורים בהיסטוריה של המדינה. קיבוצים אלו, ביניהם רמת רחל, צרעה וקרית ענבים, עברו תלאות רבות לאורך השנים, אך שמרו לאורך כל הדרך על ערכים של שיתוף פעולה, קיימות וחוסן קהילתי.

הקמתם של קיבוצים אלו התאפיינה ברוח חלוצית חסרת תקדים. חברי הקיבוצים, צעירים ומלאי מוטיבציה, עלו לארץ ישראל מתוך רצון להקים יישובים חקלאיים שיתופיים ולטפח את אדמת המולדת. לאורך השנים התמודדו עם קשיים רבים, ביניהם תנאי חיים קשים, מחלות, התקפות מצד גורמים עוינים ומחסור במשאבים.

אך למרות הקשיים, קיבוצים אלו ידעו גם פריחה והתפתחות. הם הקימו מערכות חינוך ייחודיות, פיתחו מודלים כלכליים חדשניים והפכו למרכזי תיירות ותרבות. קיבוץ רמת רחל, לדוגמה, ידוע בזכות אתר ארכיאולוגי ובו בית כנסת ביזנטי, פארק "עמודי הזית" ומצפה יאיר (אנגל). קיבוץ צרעה ידוע בזכות מערכת החינוך הייחודית שלו, הדוגלת בחינוך פתוח, דמוקרטי וחברתי. וקיבוץ קריית ענבים ידוע בחקלאות המתקדמת שלו ובפיתוח זנים חדשים של ענבים.

כיום, קיבוצים אלו ניצבים בפני אתגרים חדשים. השינויים שחלו בחברה הישראלית לאורך השנים, ביניהם תהליך הפרטה, גלובליזציה ופיתוח טכנולוגי, משפיעים גם על קיבוצים אלו.


רמת רחל:

קיבוץ רמת רחל, השוכן למרגלות הרי ירושלים, הוא סיפור מרתק של קהילה חלוצית שעברה תלאות רבות אך שמרה לאורך השנים על חוסנה, מורשתה ועל ערכי שיתוף פעולה וקיימות.

הקמת הקיבוץ:

רמת רחל נוסדה בשנת 1926 על ידי חברי גדוד העבודה, קבוצת חלוצים צעירים ששאפו להקים יישוב חקלאי שיתופי בארץ ישראל. שם היישוב נבחר בשל קרבתם לבית לחם, שם קבורה, לפי המסורת, רחל אמנו. אדמות הקיבוץ נרכשו מהכנסייה היוונית אורתודוקסית.

אתגרים וקשיים:

לאורך השנים עבר קיבוץ רמת רחל משברים רבים. בפרעות תרפ"ט (1929) נחרב הקיבוץ כליל על ידי פורעים ערבים. חברי הקיבוץ חזרו ובנו את היישוב מחדש, אך נאלצו להתמודד עם התקפות נוספות במהלך המרד הערבי. במלחמת העצמאות נחרב הקיבוץ שוב, ובקרבות קשים נהרגו 35 מחבריו.

התפתחות היסטורית:

לאחר מלחמת העצמאות חודש קיבוץ רמת רחל שוב. חברי הקיבוץ, חדורי מוטיבציה ותקווה, בנו את היישוב מחדש תוך שמירה על ערכיהם החלוציים. במהלך השנים עבר הקיבוץ שינויים רבים, הן מבחינה חברתית והן מבחינה כלכלית. בעת הפילוג בקיבוץ המאוחד בחר הקיבוץ בהשתייכות לאיחוד הקבוצות והקיבוצים. קבוצה קטנה של חברים עזבה ועברה לקיבוץ עין כרמל. בשנת 1953 הוכרזה ברמת רחל מועצה מקומית, אך היא בוטלה כעשור לאחר מכן.

חברה:

קהילת רמת רחל ידועה בחוסנה, בערבות ההדדית ובשיתוף הפעולה בין חבריה. מערכת החינוך בקיבוץ משלבת ערכים חלוציים עם חינוך מודרני ומתקדם. לאורך השנים עבר אורח החיים בקיבוץ שינויים רבים, אך הערכים הבסיסיים של שיתוף, קהילה ועבודה משותפת נותרו חזקים.

כלכלה:

בעבר התבססה כלכלת הקיבוץ על חקלאות, אך כיום עבר הקיבוץ למודלים כלכליים מגוונים יותר, תוך דגש על יזמות ותיירות. הקיבוץ מפעיל מספר עסקים מצליחים, ביניהם מלון, אולם אירועים ומרכז כנסים.


צרעה: 

קיבוץ צרעה, השוכן בלב שפלת יהודה, הוא סיפור מרתק של קהילה חלוצית שהובילה דרך חדשה בתחום החינוך, תוך שמירה על ערכים של שיתוף פעולה, קיימות וחדשנות.

הקמת הקיבוץ:

צרעה הוקם בשנת 1948 על ידי לוחמי הפלמ"ח, עולים מאירופה ומארצות ערב. הקיבוץ נקרא על שם הכפר הערבי סרעה ששכן באזור, וחרב במלחמת העצמאות.

אתגרים וקשיים:

כמו קיבוצים רבים אחרים, עבר קיבוץ צרעה לאורך השנים אתגרים רבים. מיקומו באזור ספר גרם להתקפות מצד גורמים עוינים, וחברי הקיבוץ נאלצו להתמודד עם קשיים כלכליים וביטחוניים.

התפתחות היסטורית:

אחד מציוני הדרך החשובים בהיסטוריה של צרעה היה ביטול הלינה המשותפת בשנת 1961. צרעה היה הקיבוץ הראשון בישראל שצעד בדרך זו, וההחלטה עוררה הדים רבים ברחבי התנועה הקיבוצית. לאורך השנים נקלטו בקיבוץ גרעיני תנועתיים שונים, ביניהם נוער חלוצי מדרום אפריקה, בוגרי "התנועה המאוחדת", "הנוער העובד והלומד" ו"הבונים".

חינוך:

צרעה ידוע במיוחד בזכות מערכת החינוך הייחודית שלו. בשנות ה-70 ייסד הקיבוץ את בית הספר "הר-טוב", בית ספר יסודי ותיכון ששמו דגש על חינוך פתוח, דמוקרטי וחברתי. בית הספר מושך אליו תלמידים מכל רחבי האזור, ומהווה מודל לחינוך חדשני ומתקדם.

כלכלה:

כלכלת צרעה מתבססת על ענפים חקלאיים מגוונים, ביניהם גידולי שדה, מטעים, רפת ויקב. בשנים האחרונות פתח הקיבוץ ענפי תעשייה חדשים, ביניהם מפעל לייצור כלי רכב חשמליים.


קריית ענבים: 

קיבוץ קריית ענבים, השוכן למרגלות הרי ירושלים, הוא סיפור מרתק של קהילה חלוצית שנוסדה בשנת 1920 על ידי חלוצים מאוקראינה. לאורך השנים עבר הקיבוץ תמורות רבות, תוך שמירה על ערכים של שיתוף פעולה, חדשנות וקיימות.

הקמת הקיבוץ:

קבוצת החלוצים שהקימה את קריית ענבים הגיעה מאוקראינה, שם פעלו כחברי תנועת "החלוץ". הם עלו לארץ ישראל מתוך רצון להקים יישוב חקלאי שיתופי ולטפח את אדמת המולדת. הקיבוץ נקרא על שם ענבי הגפן שגדלו באזור.

אתגרים וקשיים:

כמו קיבוצים רבים אחרים, עבר קיבוץ קריית ענבים קשיים רבים לאורך השנים. בתחילת דרכו התמודד הקיבוץ עם תנאי חיים קשים, מחלות ומחסור במשאבים. במהלך המרד הערבי הותקף הקיבוץ מספר פעמים, וחבריו נאלצו להגן עליו בגבורה.

התפתחות היסטורית:

קריית ענבים היה מהקיבוצים הראשונים שהקימו את "תנובתנו", ארגון שיווק חקלאי פורץ דרך. הקיבוץ היה ידוע בחקלאות המתקדמת שלו ובפיתוח זנים חדשים של ענבים. בשנות ה-70 עבר הקיבוץ תהליך של הפרטה, וחבריו החלו לנהל עסקים עצמאיים.

חברה:

קהילת קריית ענבים ידועה בחוסנה, בערבות ההדדית ובשיתוף הפעולה בין חבריה. מערכת החינוך בקיבוץ משלבת ערכים חלוציים עם חינוך מודרני ומתקדם. הקיבוץ קולט משפחות חדשות ובנים חוזרים, תוך שמירה על אופיו הייחודי.

כלכלה:

כלכלת קריית ענבים מבוססת כיום על מגוון ענפים, ביניהם חקלאות, תעשייה, תיירות ושירותים. הקיבוץ שם דגש על חדשנות וקיימות, ופועל להטמעת טכנולוגיות ירוקות ופתרונות אנרגיה מתחדשת.

לסיכום:

קיבוצים במחוז ירושלים, כמו רמת רחל, צרעה וקרית ענבים, עברו תלאות רבות לאורך השנים, אך שמרו על ערכים של שיתוף פעולה, קיימות וחוסן קהילתי. הקמתם התאפיינה ברוח חלוצית, וחבריהם התמודדו עם קשיים רבים, אך ידעו גם פריחה והתפתחות. כיום, קיבוצים אלו ניצבים בפני אתגרים חדשים, אך ממשיכים להיות מוקדי התיישבות חשובים, תורמים לכלכלה המקומית ומשמשים מודל לחברה מתקדמת ומתפתחת. סיפורם של קיבוצים אלו הוא סיפור של מורשת מפוארת, התמודדות מעוררת השראה ותקווה לעתיד. בהצלחה !




מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: צרעה (קיבוץ באזור ירושלים)
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות: 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה: קרית ענבים (קיבוץ ממערב לירושלים), רמת רחל
ביטויים דומים: שם של קיבוץ במחוז ירושלים, קיבוץ במחוז ירושלים מילון, קיבוץ במחוז ירושלים 4 אותיות, קיבוץ במחוז ירושלים מילון
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

3 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו