רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מחוז באנגליה | מחוז באנגליה תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה מחוז באנגליה . בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש.
ראשית, נסתכל על ההגדרה מחוז באנגליה בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש ארגנו את התשובות לפי סדר האלפבית. 

הלב הנאור של הממלכה המאוחדת

לונדון, הבירה העתיקה והמרהיבה של אנגליה, היא גם מרכזה הפוליטי, הכלכלי והתרבותי של הממלכה המאוחדת. עם שורשים עמוקים שנמשכים אלפי שנים אחורנית, אנגליה היא הגדולה והמשפיעה ביותר מארבע הארצות המרכיבות את הממלכה. משטחה הנרחב פרושים שני שלישים מהאי הבריטי, והיא מונה יותר מ-83% מאוכלוסיית הממלכה כולה - קרוב ל-56 מיליון נפש.

היסטוריה עשירה מלאה מהפכות ותמורות

השבטים הקלטיים הקדומים וכיבוש הרומאים בראשית האלף הראשון לספירה הניחו את היסוד לתרבות האנגלית. הגעת השבטים הגרמאנים במאות הרביעית והחמישית יצרה את הזהות הלשונית והאתנית המובחנת של האנגלים. הכיבוש הנורמני ב-1066 והשתלבות התרבות הצרפתית, המשיכו לעצב את הזהות הייחודית של המדינה. מאבקי הכוח עם ויילס וסקוטלנד בימי הביניים, והרפורמציה הפרוטסטנטית שהובילה למלחמות דת באירופה, העניקו משנה תוקף לזהותה הייחודית של אנגליה.

נוף פסטורלי ומגוון אקלים

מישור החוף המזרחי עם ביצותיו היובשות נוגד את גבעות הדרום והמרחבים ההרריים בצפון. נהרות ידועים כתמזה זורמים לאורכה של אנגליה, המתברכת גם במגוון אקלימי הנע בין טמפרטורות קיצוניות של 38.5 מעלות צלזיוס ב-2003 ל-26.1 מינוס בשנת 1982. ממנצ'סטר הגשומה ועד לונדון העמוסה, מחוז באנגליה מציע תמונת נוף משתנה ומרתקת.

מורשת אדריכלית מרשימה

מגדלי הכנסיות הגותיות הנשגבים, הארמונות המפוארים והאבנים המשובצות של בתי הכנסת והמנזרים - אנגליה מציעה מפתח אל עולם האדריכלות המרהיבה של ימי הביניים. אך היא גם ביתן למבנים חדשניים ורהוטים יותר כגון גשר המילניום התעודד בלונדון, מרכז התערוכות הבינלאומי ו"הכדור הזכוכית" הפנטסטי של מרכז ההצגות בעיר. מטרופוליס ענקית המשלבת עתיק ומודרני, לונדון עצמה היא הדוגמה המרשימה ביותר לשפע האדריכלי של אנגליה.

מחוללת המהפכה התעשייתית

כיום היא מעצמה כלכלית ומרכז עולמי לפיננסים, אך בעבר הייתה אנגליה מובילה בתחומים כמו ייצור צמר. המהפכה התעשייתית שהחלה באנגליה במאה ה-18 שינתה את פניה ואת פני העולם כולו. תעשיות כבדות בצפון, ייצור טקסטיל וכימיקלים, בנייה והנדסה - כל אלה היו מונחי יסוד של הכלכלה האנגלית במאות האחרונות.

מרקם רב-גוני של תרבויות ודתות

עשירה בגוונים אתניים, אנגליה מונה מיעוטים הודים, פולנים, פקיסטנים, אירים, גרמנים ואחרים. בצד רוב נוצרי של 59.4%, כרבע מהאוכלוסייה אינה משתייכת לדת, ויש גם קהילות מוסלמיות, הינדואיסטיות, יהודיות ובודהיסטיות. גלי הגירה מרוסיה, פולין, הכרבים והמזרח התיכון תרמו למגוון התרבותי והדתי העשיר של מחוז באנגליה.

יהדות עתיקה ומכובדת

יהודים חיו ופעלו באנגליה כבר מאז הכיבוש הנורמני ב-1066, אך גורשו במאה ה-13 ונאסרה כניסתם למדינה במשך כ-350 שנים. בסוף המאה ה-17 הותרה שובם, ובמאה ה-19 איכלסו הגירה המונית ממרכז ומזרח אירופה. כיום מונה הקהילה קרוב לרבע מיליון נפש, עם ריכוזים משמעותיים בלונדון ובמנצ'סטר. הקהילה היהודית הוותיקה והמכובדת באנגליה תרמה רבות לתרבות, למדע ולחיי הרוח במדינה.

תרבות וספורט עוצרי נשימה  

בספרות, אנגליה הביאה לעולם את שייקספיר, מילטון, צ'וסר וביירון. מדענים כמו ניוטון ודרווין תרמו תרומה מכרעת למדע העולמי. אך אולי התחום שבו בולטת אנגליה יותר מכל הוא הספורט - הפרמייר ליג, הליגה הכדורגל המצליחה בעולם, וביתן של קבוצות העל כמנצ'סטר יונייטד, ליברפול, ארסנל ועוד, היא גאווה לאומית. 

גינת אנגליה - מחוז קנט

מחוז קנט, השוכן בדרום-מזרח אנגליה והגובל עם צרפת, הוא אחד המחוזות המרשימים והחשובים במדינה. בירת המחוז היא מיידסטון, אך הערים המפורסמות ביותר בו הן קנטרברי, דובר ומרגייט. מטעי הפרי והפרדסים הפזורים ברחבי קנט הקנו למחוז את הכינוי "הגינה של אנגליה". מיקומה האסטרטגי של קנט כ"קו החזית" בין היבשת לאנגליה, הפך אותה לזירת קרבות חשובים, כמו הקרב על בריטניה במלחמת העולם השנייה. מלבד היופי הטבעי, קנט גם מציעה אתרים היסטוריים רבים, מקתדרלת קנטרברי העתיקה ועד לשרידים מהתקופה הרומית.

תרבות ואדריכלות עתירות מורשת - מחוז יורקשייר

יורקשייר הוא לא רק המחוז הגדול והעשיר בהיסטוריה ביותר באנגליה, אלא גם בעל תרבות ייחודית עשירה ומורשת ארכיטקטונית מרשימה. השורשים התרבותיים של מחוז יורקשייר נעוצים בשליטת העמים הקדומים כמו הקלטים, הרומאים, הוויקינגים והנורמנים, ולתושבי האזור עגה ייחודית. בנוסף, מחוז יורקשייר מציע מגוון עשיר של אתרי אדריכלות היסטוריים מרשימים, החל מטירות ומנזרים עתיקים ועד לארמונות אצילים מפוארים ומבני ציבור. מוקדים מרכזיים למורשת העשירה הם הערים הגדולות לידס, שפילד ויורק עצמה, עם הקתדרלה הגותית המרשימה שלה. בהצלחה !


מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: קנט
פתרון 4 אותיות: אסקס, דבון, סארי 
פתרון 5 אותיות: דורסט, דרהאם, סאפוק, סאסקס (מחוז היסטורי באנגליה), צ'שייר 
פתרון 6 אותיות: נורפוק, סומרסט
פתרון 7 אותיות: ווסטרשר, ברקשייר, המפשייר, לנקשייר, מרזיסייד, קאמבריה, קורנוול
פתרון 8 אותיות ומעלה: אוקספורדשייר, בדפורדשייר, בקינגהאמשייר, גלוסטרשייר, דרבישייר, הרטפורדשייר, הרפורדשייר, יורקשייר, נוטינגהאמשייר, נורת'האמפטונשייר, סטפורדשייר, קיימברידג'שייר, שרופשייר

פתרון שתי מילים ומעלה: האי וייט, צפון יורקשייר
ביטויים דומים: מחוז באנגליה מילון, מחוז באנגליה פירוש, מחוז באנגליה מילה נרדפת, שם של מחוז באנגליה, מחוז באנגליה 
מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו